Nový Opel Corsa 1,4 Turbo: baby-OPC nabídne 150 koní a 207 km/h

Nová kapesní raketa Opelu má zvládnout stovku za 8,9 s anebo spotřebovat jen 5,9 litru paliva na 100 km. A mohla by se prodávat i za méně než 400 tisíc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Opel Corsa 1,4 Turbo: baby-OPC nabídne 150 koní a 207 km/h

19.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nový Opel Corsa 1,4 Turbo: baby-OPC nabídne 150 koní a 207 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová kapesní raketa Opelu má zvládnout stovku za 8,9 s anebo spotřebovat jen 5,9 litru paliva na 100 km. A mohla by se prodávat i za méně než 400 tisíc.

Pokud se díváte po malé kapesní raketě a líbí se vám nová Corsa, ale potřebujete pět dveří či verzi Corsa OPC z jakéhokoliv jiného důvodu nechcete, bude Opel ve velmi brzké době nabízet také její umírněnější variantu, nazvanou Corsa 1,4 Turbo. Ovšem, nebude tak rychlá, ale měřítkům kategorie warm hatch bude odpovídat docela dobře.

To nejdůležitější je pochopitelně pod kapotou - není tu šestnáctistovka jako u Corsy OPC, nýbrž motor o dvě deci menší a o 57 koní slabší - nabízí 150 koní a 220 Nm. Nejvyšší točivý moment je mezi 3 a 4,5 tisíci otáček, což napovídá, že motor neodevzdá většinu potenciálu v dolní půlce otáčkoměru a bude stát za to ho trochu točit.

Nepřekvapivě má Corsa 1,4 Turbo šestikvalt; jakou rychlost zvládne třeba na trojku, zda to nebude nějaký nesmysl typu 160 km/h, však zatím nevíme. Maximálka činí 207 km/h, pružné zrychlení z 80 na 120 km/h má zabrat 9,9 vteřiny na 5. převodový stupeň a z nuly na stovce údajně bude za 8,9 vteřiny. To vše při normované spotřebě 5,9 litru benzínu na 100 km, které dosáhnete tak leda s hodně lehkou nohou. V základní výbavě je i systém start-stop a motor plní normu Euro 6.

Corsa Turbo není velká, na délku má jen velmi málo přes čtyři metry. Standardem této verze bude kromě decentních spoilerů ze všech stran také kontrastně lakovaná střecha, „chromovaný set koncovek výfuku”, jak hovoří tisková zpráva, nebo 17" kola, která mohou být i bílá. Uvnitř se prý máme těšit např. na hliníkové pedály a zatmavená okna od B-sloupku dozadu.

Za příplatek mají být např. bixenony, automatická světla či stěrače a samostmívací vnitřní zpětné zrcátko. A také si za nějakých 800 eur (cca 21 tisíc korun) pro pětidveřovou a 950 Eur (cca 25 tisíc korun) pro třídveřovou verzi můžete pořídit OPC line, která upraví nárazníky a prahy a třídveřové verzi také přidá střešní spoiler.

Základní cena byla v Německu stanovena na 17 380 Eur (465 tisíc korun) za třídvířko, 18 130 Eur (485 tisíc korun) za pětidveřovou variantu. Dá se očekávat, že u nás bude Corsa Turbo levnější, snad se dostane i pod 400 tisíc korun, protože OPC startuje jen lehce nad půl milionem a základní Corsa je v Německu o téměř polovinu dražší než u nás. Oficiálně ale zatím české ceny neznáme a nevíme ani, kdy Turbo přijde do prodeje - ale mělo by to být velmi brzy.


Nový Opel Corsa 1,4 Turbo: baby-OPC nabídne 150 koní a 207 km/h - 1 - 2015 opel corsa turbo 01Nový Opel Corsa 1,4 Turbo: baby-OPC nabídne 150 koní a 207 km/h - 2 - 2015 opel corsa turbo 02Nový Opel Corsa 1,4 Turbo: baby-OPC nabídne 150 koní a 207 km/h - 3 - 2015 opel corsa turbo 03Nový Opel Corsa 1,4 Turbo: baby-OPC nabídne 150 koní a 207 km/h - 4 - 2015 opel corsa turbo 04
Opel nebyl s fotografiemi nové Corsy 1,4 Turbo příliš štědrý

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše