Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Peugeot 5008 má české ceny, oproti Kodiaqu jsou pozoruhodně nízké
20.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové francouzské SUV může taktéž umí ubytovat až sedm pasažérů, jeho ceny ale začínají o 150 tisíc níže. Jak už ovšem bývá, sleva není zadarmo.
Na každém trhu je někdo domácím pánem. U nás to samozřejmě je Škoda Auto a nevypadá to, že by se na tom mohlo kdy něco změnit. Neznamená to ale, že by se konkurence nesnažila. Na náš trh neustále přichází nové modely, jen je dopředu jasné, že dostanou slabší karty, ke kterým musí přidat nějaký trumf z rukávu. Nejinak je tomu v případě nového Peugeotu 5008, který by velmi rád sebral zákazníky Škodě Kodiaq. Při pohledu na ceny francouzského SUV se zdá, že nepůjde o náročnou práci, jenže tak jednoduché to také není.
Než přikročíme k Peugeotu 5008, podívejme se na jejího hlavního soupeře. Kodiaq je nabízen od 693 900 Kč. Tolik stojí základní výbava Active zahrnující třeba 17" litá kola, automatickou klimatizaci nebo multimediální systém Swing s 6,5palcovým displejem. Pod kapotou pak úřaduje jedna-čtyřka se 150 koňmi, jež může manuál přenášet na všechna čtyři kola nebo automat jen dopředu.
Ve srovnání s tím může nabídka francouzské značky na jednu stranu vypadat ochuzeně, neboť na systém 4x4 musíte zcela zapomenout - tohle auto se jako SUV hlavně tváří. Také základní motor je poněkud nepřesvědčivý - 150koňová 1,4 TSI Kodiaqu dělá z tohoto auta už docela svižný stroj, základ 5008 počítá s 1,2litrovým tříválcem PureTech o 130 koních. Papírově ne až takový rozdíl, jenže 2 deci objemu a hlavně 1 válec udělají hodně, přitom tento motor musí pohánět 4,64 metru dlouhý a 1 500 kilogramů vážící vůz. Spíše bychom se proto měli raději zadívat do zavazadelníku, který pobere až 1 940 litru při sklopených sedadlech v druhé řadě a napěchování až po strop. Do výbavy s názvem Access se pak nastěhovala sice taktéž 17palcová, ovšem jen ocelová kola, klimatizace je jen manuální .
Tím minusy víceméně končí, plusem se zdá být Peugeot i-Cockpit, tedy digitální přístrojový štít. Audiosystém RD6 se šesti reproduktory, plejáda airbagů a bezpečnostních systémů jsou dnes standardní záležitosti. Toto tedy můžete mít za 545 000 Kč, což je cena 40 tisíc vyšší, přesto je to o 148 900 Kč méně než za Kodiaq. Dostanete toho ale poněkud méně a potíž jménem motor tak úplně neřeší ani alternativa ve výbavě Access, 1,6litrový turbodiesel naladěným na 120 koní, za který zaplatíte 605 000 Kč.
Pro poněkud rozumnější výbavu i motorizaci je tedy třeba sáhnout po prostředním stupni Active, na kterém je již nabídka pohonných jednotek citelně širší. K dispozici je i benzinová jedna-šestka THP se 165 koňmi, které má na povel šestistupňový automat. Toto už je srovnatelné provedení se základním Kodiaqem a také vychází na 680 000 Kč. Dostáváte tedy již lité sedmnáctky, lepší audio, automatickou klimatizaci či zadní parkovací senzory.
Za dalším luxusem je třeba zamířit k vrcholné úrovni Allure, kde se standardně počítá s 18palcovými litými koly, multimediálním systémem Peugeot Connect, výklopnými stolky pro druhou řadu sedadel či s parkovacími senzory i vpředu. Stále se sice můžete dostat pod základní cenu českého SUV, neboť v základu takto nová 5008 vychází na 635 000 Kč s manuálem, resp. na 685 000 Kč s automatem. Pořád se ale bavíme o kombinaci s motorem 1,2 PureTech.
K dispozici je pak ještě vrcholné provedení GT, které dostalo dvoulitrový turbodiesel se 180 koňmi a šestistupňový automat. Nechybí ani agresivnější bodykit, dvoubarevný lak karoserie, 19palcová litá kola, dřevěné dekory, čalounění Alcantarou či multimédia s navigací. Cena pak byla stanovena na 930 tisíc korun.
Sáhnout samozřejmě můžete také po prvcích příplatkové výbavy, kdy kupříkladu třetí řada sedadel vychází na 20 000 Kč bez ohledu na zvolenou úroveň či motorizaci. Za 12 000 Kč je pak pro stupně GT a Allure (respektive za 23 000 Kč pro Active) k mání technologie Advanced Grip Control, která do jisté míry supluje chybějící pohon 4x4 a umožňuje volbu pěti jízdních režimů.
Bližší informace naleznete v oficiálních cenících, které lze stáhnout jak pro základní úrovně výbavy (PDF, 575 kB), tak pro vrcholný stupeň GT (PDF, 791 kB).































Nový Peugeot 5008 startuje na českém trhu s opravdu nízkými cenami, nenabízí za ně ale mnoho
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejnovější články
Černý přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
včeraVW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
včeraNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
včeraPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 18:41 - M.Z.
- Onboard videa 05.04. 15:24 - Truck Daškam
- OT: Už ani na bajku nemůžu yezdit.... 05.04. 14:31 - pavproch
- BMW Divize 05.04. 13:31 - pavproch
- 2 a 4 ventily - vlastnosti 05.04. 09:47 - Ondrais
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan