Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem

Evropské Mondeo se má od americké verze lišit, oproti předchůdci pak dorazí s nižší cenou. A vůbec poprvé také s pohonem všech kol.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem

31.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Evropské Mondeo se má od americké verze lišit, oproti předchůdci pak dorazí s nižší cenou. A vůbec poprvé také s pohonem všech kol.

Bývaly doby, kdy Ford Mondeo byl považován v rámci své třídy za řidičský etalon.Ten čas ovšem již dávno pominul, neboť s příchodem čtvrté generace modrý ovál vsadil na změkčený podvozek a poněkud rozbředlý projev. Zpočátku však stále ještě bylo možné sáhnout alespoň po 2,5litrovém pětiválci s výkonem 220 koní, který sice charakter auta jako takového neměnil, alespoň svým výkonem ale úsměv na tváři vykouzlit dovedl. Poté se však Ford rozhodl, že skupina nadšených motoristů je mezi jeho zákazníky už příliš malá a že mnohem lépe se Mondeo bude prodávat s požehnáním Bruselu. Pětiválec se tak stal součástí dějin, stejně jako zbytky zaměření na řidiče. Tím ovšem duchovní odkaz originálu ještě zašlapán nebyl. Daný krok totiž udělá až generace pátá, která by se na podzim měla konečně dostat do Evropy. Ovšem pouze jako liftback, na kombík si totiž budeme muset počkat až do příštího roku.

Starý kontinent tak bude mít oproti Americe, kde se Mondeo představilo na detroitském autosalonu již v roce 2012, necelé tři, respektive více než tři roky zpoždění. Je tak otázkou, zda nakonec rovnou nedostaneme určitou formu faceliftu. Přece jen, některé komponenty by již mohly být považovány za pomalu archaické. Mark Ovenden, šéf britského zastoupení, ovšem naznačil, že v mnoha ohledech se evropská verze bude od té americké lišit.

Nic konkrétního však již Ovenden nedodal, stejně jako se nevyjádřil na téma modernizace. Dodal ovšem, že dočkat bychom se měli nižší ceny. A pokud si přitom uvědomíme, že stávající model stál v době příchodu na trh lehce přes 500 0000 Kč, pak by nová generace mohla startovat pod půlmilionem korun. To má ovšem opodstatnění také v degradaci motorovém prostoru, na kterou jsme naráželi v úvodu.

Nové Mondeo, které při délce 4 869 mm, šířce 1 852 mm a výšce 1 476 mm rozhodně nemůžeme považovat za drobka, totiž budou pohánět jen maloobjemové agregáty. Přičemž nejde pouze o 1,5litrový čtyřválec EcoBoost o výkonu 150 koní, ale především o litrový tříválec. Tedy pohonnou jednotku, která sice srazí papírovou spotřebu na minimum, ale zároveň spolehlivě zlikviduje veškeré jízdní ambice.

Mimo to pak můžeme očekávat příchod čtyřválce 1,6 EcoBoost (160 koní) či dvoulitrové benzinové jednotky, zatímco v rámci dieselů dorazí motory 1,5 TDCi a 2,0 TDCi. Chybět ovšem nebudou ani dvě hybridní provedení (Mondeo Hybrid a Mondeo Energi neboli plug-in hybrid), které spřáhnou benzinový dvoulitr s elektromotorem.

Celkový výkon této soustavy by měl činit 190 koní, přičemž stovku by Mondeo v hybridním režimu mělo zvládat za 8,5 sekundy. Čistě na elektřinu pak má ujet 32 kilometrů, zatímco normovaná spotřeba byla vypočítána na 4,3 litru na 100 kilometrů, dozajista s pomocí amperovských triků. Pro západní Evropu pak bude podstatná výše emisí CO2, jež má činit pouze 99 g/km.

K dispozici pak budou celému portfoliu šestistupňové převodovky, kdy standardem se stane manuál, zatímco za dvouspojkový automat Powershift bude třeba připlatit. Dorazit pak má i ryze automatická převodovka, se kterou bude spojen dieselový motor a vůbec poprvé v historii modelu také pohon všech kol. Teď už jen, abychom se jich skutečně dočkali.


Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 1 - Ford Mondeo Vignale 01Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 2 - Ford Mondeo Vignale 02Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 3 - Ford Mondeo Vignale 03Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 4 - Ford Mondeo Vignale 04Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 5 - Ford Mondeo Vignale 05Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 6 - Ford Mondeo Vignale 06Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 7 - Ford Mondeo Vignale 07Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 8 - Ford Mondeo Vignale 08Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 9 - Ford Mondeo Vignale 09Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 10 - Ford Mondeo Vignale 10Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 11 - Ford Mondeo Vignale 11Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 12 - Ford Mondeo Vignale 12Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 13 - Ford Mondeo Vignale 13Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 14 - Ford Mondeo Vignale 14Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 15 - Ford Mondeo Vignale 15Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 16 - Ford Mondeo Vignale 16Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 17 - Ford Mondeo Vignale 17Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 18 - Ford Mondeo Vignale 18Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 19 - Ford Mondeo Vignale 19Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 20 - Ford Mondeo Vignale 20Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 21 - Ford Mondeo Vignale 21Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 22 - Ford Mondeo Vignale 22Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 23 - Ford Mondeo Vignale 23Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem - 24 - Ford Mondeo Vignale 24
Ford Mondeo dorazí i ve verzi Vignale, která bude cílit na majetnější klientelu a bude jakýmsi protipólem levnější základní verzi

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.