Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Bora nafocen bez maskování. Doprovodí další dvě kompaktní novinky
16.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka zjevně nehodlá nechat v nižší střední třídě jediné místo neobsazené. K nové Jettě a Lavidě přidá i novou Boru a upravené Lamando.
Před několika jsme mohli vidět první snímky nového Volkswagenu Lavida Plus. Ten je zaměřen na čínský trh, kde se zároveň bude i montovat. Nabízen přitom bude ve společnosti svého předchůdce, který setrvává u jména Lavida a již letité architektury PQ34. Logicky tedy bude k mání za daleko menší peníze, neboť novinka již přepřáhla na modulární platformu MQB. Očekávat tedy můžeme nejen jiné rozměry, ale také pozměněnou selekci pohonných jednotek.
Dosud jsme si mohli představit pouze sedan, nové snímky nám však odhalují také kombík. Ten se již standardně pochlubí zadními LEDkovými světly, takové střešní ližiny ovšem budou spojeny až s vyššími úrovněmi výbavy. To samé lze poté říci o panoramatické střeše. Pod kapotou by přitom zákazníci měli vybírat mezi 1,5litrovým atmosférickým a 1,2litrovým a 1,4litrovým přeplňovaným motorem.
První dvě zmíněné jednotky počítají s výkonem 116 koní, přičemž jejich přenos dostane na starosti především manuální převodovka - ta bude u atmosféry pětistupňová, u turba pak šestistupňová. Vrcholná přeplňovaná jedna-čtyřka pak nabídne 150 koní, spárovat navíc půjde se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Tato verze by přitom měla být možná i překvapivě nejžádanější.
Zmínit již můžeme jen venkovní rozměry (délka 4 541 mm/šířka 1 806 mm/výška 1 488 mm), stejně jako rozvor (2 688 mm). Více informací by pak Volkswagen měl pustit do světa zakrátko na autosalonu v Pekingu.
Nejzajímavější z kompaktních novinek je ale nová Bora, jejíž samotná existence je velmi překvapivá - zdálo se, že německá automobilka již toto označení definitivně uložila k ledu. Nyní se ale vrací jako další vůz na platformě MQB. Zajímavé je, nakolik jsou si Bora a Lavida Plus rozměrově blízko. Rozvor 2 688 mm je identický, nicméně první zmíněný vůz narostl do délky na 4 663 mm a do šířky na 1 815 mm. Zároveň je však také nižší, naměřit mu můžeme 1 473 mm (resp. 1 462 mm u verze se sníženým podvozkem). Počítat lze tedy s dynamičtějším postojem, který se značka snaží podtrhnout i výrazným vybráním víka zavazadelníku.
Oba modely se mimo to liší také čelní maskou, kdy Bora sází na střízlivější a užší provedení, zatímco Lavida Plus na robustnost. Čínští zákazníci si tedy mohou vybrat, který styl jim více padne, ve zbytku ale dostanou velmi podobný vůz. Pokaždé zde totiž máme řadu chromových detailů, které pod kapotou doplňují tytéž pohonné jednotky. Jen v tomto případě možná nedorazí přeplňovaná jedna-dvojka, Bora tedy nejspíše bude mířit na náročnější klientelu.
Tím ovšem s čínskými novinkami Volkswagenu nekončíme, dále si můžeme představit modernizované Lamando. To je koncipováno jako stylová verze modelu Sagitar, přičemž na trhu je od srpna 2014. Nemělo by tak vlastně překvapit, že platformu MQB používá tento vůz již od počátku. Vůči výše zmíněným sourozencům je však s rozměry 4 615/1 826/1 425/2 656 mm širší a nižší.
Vůči původnímu provedení jsme se dočkali také nárůstu do délky o 17 mm, což mají na svědomí nově koncipované nárazníky. Kromě nich ae dorazila i přeprofilovaná světla či nová paleta litých kol. Standardem se přitom stanou šestnáctky s pneumatikami 205/60. Zákazníci přitom budou moci volit mezi dvěma variantami čelní masky, kdy ta zdobnější bude doplňovat LEDky.
Dodat lze již jen pohled pod kapotou, kde by nás rozhodně neměla překvapit přítomnost 1,4litrového čtyřválce se 150 koňmi. Na rozdíl od předchozích dvou modelů, jenž se pyšní delším rozvorem, se ovšem v tomto případě již dolů nepůjde. Místo toho bychom se naopak měli dočkat rozšíření nabídky v její horní části, neboť stávající dvoulitr bude nabízen ve dvou naladěních. To je opravdu hodně kompaktních novinek, a to se teprve v lednu ukázala nová Jetta...




Volkswagen Bora se vrací do nabídky značky, zatím však jen v Číně
Na největším trhu světa bude nově k mání také modernizované Lamando...
...stejně jako se chystá i kombík Lavida Plus
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 9 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejčtenější články
Automobilky představují stále méně nových aut, rok 2025 bude novým dnem. O úpadku celého oboru nic nesvědčí líp
9.6.2025Čech předělal Škodu Elroq na spalovací pohon, ukázal automobilce cestu k o poznání zajímavějšímu autu
9.6.2025Francie překvapivě končí s nízkoemisními zónami ve městech, z ekologie se prý stal jen sport pro bohaté
9.6.2025Porsche pro jediného člověka na světě postavilo závoďák z Le Mans homologovaný pro běžný provoz, dotyčnému je 88 let
9.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 16:35 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 16:21 - HondaMan
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan