Nový VW Phaeton se opozdí, dorazí v roce 2018 s pokrokovými motory

Druhá generace luxusního sedanu VW je prý v podstatě hotová. Kvůli úspěchům té současné v Číně si však budeme muset ještě pár let počkat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový VW Phaeton se opozdí, dorazí v roce 2018 s pokrokovými motory

24.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Nový VW Phaeton se opozdí, dorazí v roce 2018 s pokrokovými motory

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Druhá generace luxusního sedanu VW je prý v podstatě hotová. Kvůli úspěchům té současné v Číně si však budeme muset ještě pár let počkat.

Jen za poslední dva roky jsme se o nástupci současné vlajkové lodi modelového portfolia Volkseagenu zmínili už šestkrát. To svědčí o pochybnostech vedení, jestli mu konečně dát zelenou. Zřejmě nebylo kam spěchat, protože Phaeton nikdy nebyl prodáván ve větším než malém množství a pro automobilku to znamenalo docela výrazné finanční ztráty. Proto ho také v roce 2006 vyškrtla z ceníků v USA. Teď se ale zdá, že si manažeři z Wolfsburgu vše ujasnili a vyříkali, protože termín uvedení konečně stanovili přesněji.

K premiéře druhé generace, která je prý už téměř dokončená, má dojít v roce 2018. Důvodem odložení startu prodejů, k nimž mělo dojít letos v lednu, můžeme dávat za vinu čínským zákazníkům, kteří jsou po aktuálním vydání prý lačnější než hyeny, zatímco dříve po něm pomalu ani neštěkl pes.

Přestože nové dějství dorazí až za čtyři roky, zájemci se mohou těšit na novou platformu MLB Evo, která bude sloužit také připravovaným modelům Audi A4, větší A6 i nejluxusnější A8, dále třeba příštímu VW Touaregu a ještě předtím sesterské Q7 z Ingolstadtu. Pod kapotou navíc přiveze Phaeton úspornější turbodiesely s přímým vstřikováním a revoluční plug-in hybridní jednotky v čele s vidlicovým šestiválcem, kterému elektromotor pomůže k celkovému výkonu přesahujícímu 405 koní.

Zájemci o rychlejší luxusní přepravu po dálnicích budou pravděpodobně volit osmiválcový naftový motor V8 TDI, od kterého si máme slibovat především kultivovanější projev i větší zátah. U něj má výkon vyšplhat někam ke 455 koním.

Zkrátka nepřijdou ani milovníci benzinu, pro něž budou provozní náklady zcela podřadné, protože se objeví i vrcholná verze s W12. Dříve se sice spekulovalo, že kvůli nevalnému odbytu zamíří Phaeton do nižší třídy, ale podle předpokládané startovní ceny v USA dosahující v přepočtu na 1,5 milionu korun to přiliš reálně nevypadá.


Nový VW Phaeton se opozdí, dorazí v roce 2018 s pokrokovými motory  - 1 - VW Phaeton 03Nový VW Phaeton se opozdí, dorazí v roce 2018 s pokrokovými motory  - 2 - VW Phaeton 01Nový VW Phaeton se opozdí, dorazí v roce 2018 s pokrokovými motory  - 3 - VW Phaeton 02Nový VW Phaeton se opozdí, dorazí v roce 2018 s pokrokovými motory  - 4 - VW_Phaeton_1Nový VW Phaeton se opozdí, dorazí v roce 2018 s pokrokovými motory  - 5 - VW_Phaeton_2Nový VW Phaeton se opozdí, dorazí v roce 2018 s pokrokovými motory  - 6 - VW_Phaeton_3Nový VW Phaeton se opozdí, dorazí v roce 2018 s pokrokovými motory  - 7 - VW_Phaeton_4Nový VW Phaeton se opozdí, dorazí v roce 2018 s pokrokovými motory  - 8 - VW_Phaeton_5Nový VW Phaeton se opozdí, dorazí v roce 2018 s pokrokovými motory  - 9 - VW_Phaeton_6Nový VW Phaeton se opozdí, dorazí v roce 2018 s pokrokovými motory  - 10 - VW_Phaeton_7Nový VW Phaeton se opozdí, dorazí v roce 2018 s pokrokovými motory  - 11 - VW_Phaeton_8
VW Phaeton příští generace je podle zástupců automobilky dokončený. Čeká jen, až jeho první generace nakrmí hladové „krky“ bohatých Číňanů

Zdroj: Autonews.com

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.