Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Obří ruská motorka z Putinova doprovodu jde do výroby, váží půl tuny a levná nebude
16.5.2019 | Petr Prokopec
Rusko je velká země, a tak i motorka jej reprezentující bude pořádný macek. Součást projektu Kortež si nyní stejně jako sesterské dvoustopé dopravní prostředky bude moci koupit kdokoli při penězích.
O ruské značce Aurus jsme sepsali již mnoho článků, stejně jako o projektu Kortež, ze kterého vychází. Nejspíše tak víte, že jeho součástí je i motocykl, který se dokonce v rámci vývoje předloni podíval i na okruh v Soči. Od té doby Rusové samozřejmě s pracemi pokročili, načež bylo nyní oznámeno, že jednostopý stroj míří do výroby a koupit si jej bude moci kdokoli, kdo bude schopen za něj zaplatit. Přímo za dveřmi ale není, na zahájení prodeje si ještě pár měsíců počkáme.
V showroomech se přitom objeví pod hlavičkou firmy Iž, tedy ruské značky, která má s výrobou motocyklů nemalé zkušenosti - svou prvotinu totiž představila již v roce 1928. Před deseti lety ovšem přišel bankrot, kvůli kterému se společnost rozdělila na dvě části. Tu první zaměřenou na automobily převzal AvtoVAZ, který začal v původní továrně v Izhevsku (právě odtud pramení název značky) vyrábět Ladu Vesta. Druhá připadla firmě, kterou máme asociovanou s trochu jinými produkty než s dopravními prostředky, a sice Kalašnikovu.
Právě tento koncern se má postarat o výrobu, přičemž momentálně se projekt dostal do fáze finálních testů. A ty nejspíše byly úspěšné, jinak by start sériové výroby nebyl oficiálně potvrzen. Technické detaily zatím nebyly zveřejněny, vývojový prototyp ale počítal s plochým dvouválcem, jenž by měl být zachován. Posádka přitom dostane k dispozici 150 koní a 180 Nm, jenž budou spárovány s vysokou hmotností 510 kg.
Iž ovšem i přesto zvládne stovku za 3,5 sekundy, nejvyšší rychlost pak bude omezena na 250 km/h. Dodat můžeme ještě rozměry, které stejně jako hmotnost nepatří k nejmenším. Vedle délky 2 900 milimetrů se totiž pomalu ztrácí i Smart, šířka pak činí 940 mm a výška 1 250 mm. Tím jsme dostupné informace vyčerpali, zmínit nemůžeme ani odhad ceny. Kalašnikov říká pouze tolik, že nepůjde o levné zboží, což se nakonec dalo čekat. Pokud na na 10 milionech rublů (cca 3,5 mil. Kč) startuje Aurus Senat, nemůže stát málo ani motorka, která tento vůz doprovází v prezidentských kolonách.
Vývojový prototyp nového motocyklu značky Iž dostal do vínku 150 koní a 510 kilo. Se stejnými či podobnými čísly bude spojena i sériová verze, jenž dorazí nejdříve příští rok
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 4 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Fiasko s elektromobily se Hertzu vrací jako bumerang, firma se kvůli nim snížila k velmi pochybným praktikám
9.4.2024 - Už i v Evropě. Krachující Fisker v zoufalosti zlevnil všechna auta o 507 tisíc Kč, koupit je není problém ani pro Čechy
9.4.2024 - The Grand Tour se má vrátit bez Clarksona a spol., proč by se na ni ale pak měl někdo dívat?
9.4.2024 - Subaru začalo prodávat sportovní BRZ úplně oholené i s ocelovými koly. Je tak levné, že vám to bude jedno
9.4.2024 - Nejrychlejší Corvette vyzvala na souboj třikrát dražší McLaren 750S, na svou cenou předvádí neskutečné věci
9.4.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.08. 20:37 - řidičBOB
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.08. 19:40 - 970ka
- BMW Divize 05.08. 16:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 15:54 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.08. 15:08 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 05.08. 14:52 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 05.08. 14:44 - Snowman000
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.08. 08:28 - code