Opel 2,0 CDTi: nový diesel nabídne 170 koní, nižší spotřebu i hlučnost

Německá automobilka veze do Paříže nový motor. V prodeji se objeví na počátku příštího roku, určen je pro modely Insignia a Zafira Tourer.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel 2,0 CDTi: nový diesel nabídne 170 koní, nižší spotřebu i hlučnost

11.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Opel 2,0 CDTi: nový diesel nabídne 170 koní, nižší spotřebu i hlučnost

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá automobilka veze do Paříže nový motor. V prodeji se objeví na počátku příštího roku, určen je pro modely Insignia a Zafira Tourer.

Autosalony nejsou zasvěcené pouze novinkám na čtyřech kolech, mnohé značky během nich představují také techniku blízké či vzdálenější budoucnosti. Opel tak do města nad Seinou přiveze nový čtyřválcový turbodiesel 2,0 CDTi, který je výkonnější a úspornější než pohonná jednotka, kterou nahrazuje. V prodeji by se přitom měl objevit v prvních měsících příštího roku, přičemž zpočátku je určen pro modely Insignia a Zafira Tourer.

Představení můžeme začít výkonem, který činí 170 koní. Ve srovnání s předchozím dvoulitrovým čtyřválcem, který produkoval koní 163, tak došlo k pětiprocentnímu nárůstu. Točivý moment pak narostl o 14 procent z 380 Nm na 400 Nm, pročež můžeme počítat s lepší jízdní dynamikou. Nic konkrétního však značka v tomto směru nesdělila, stejně jako není jisté, zda pod kapotou Insignie nový motor doplní i systém 4x4.

Přesnější nebyla automobilka ani v rámci spotřeby či emisí CO2, tisková zpráva zmiňuje pouze vyhovění emisní normě Euro 6. Blíže ovšem můžeme zmínit potlačení hluku, čehož bylo dosaženo usazením dvou proti sobě se točících hřídelí. Mimo to je nová dvoudílná olejová vana, diesel je tak tišší nejen v rámci celého pásma využitelných otáček, ale o pět decibelů také při zařazeném neutrálu.

Zmínit můžeme rovněž přepracovanou spalovací komoru, jež se pyšní novým vstřikováním, které pracuje při tlaku 2 000 barů. Variabilní geometrie lopatek turbodmychadla pak dostala elektrický regulátor namísto vakuového, což vylepšilo rychlost plnění o 20 %. Recirkulace výfukových plynů pak pro změnu profituje z nového vodního chlazení, což vylepšilo účinnost chlazení o 90 procent.

Opomenout bychom pak neměli ani snížení emisí NOx, za což je zodpovědný systém vstřikující ještě před katalyzátorem a filtrem pevných částic do výfukových plynů roztok AdBlue. Tedy směsici vody a močoviny, která je konvertována na čpavek absorbovaný zmíněným katalyzátorem. Oxidy dusíku jsou pak následně rozděleny na neškodný dusík a vodní páru.

Zmíněný roztok je přitom k mání na čerpacích stanicích či v dealerstvích Opelu, přičemž k jeho doplnění slouží speciální otvor uschovaný pod víčkem palivové nádrže. Co nevidět nepůjde ani v osobních autech o nic zvláštního...


Opel 2,0 CDTi: nový diesel nabídne 170 koní, nižší spotřebu i hlučnost - 1 - Opel 2,0 CDTi 01Opel 2,0 CDTi: nový diesel nabídne 170 koní, nižší spotřebu i hlučnost - 2 - Opel 2,0 CDTi 02Opel 2,0 CDTi: nový diesel nabídne 170 koní, nižší spotřebu i hlučnost - 3 - Opel 2,0 CDTi 03
Nový turbodiesel je prozatím určen pro modely Insignia a Zafira Tourer. V prodeji se objeví na počátku příštího roku

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.