Opel Ampera-e je venku, nabízí více než BMW i3 za méně peněz

24.8.2016 | Marek Bednář | 10 příspěvků

(+ video) Ampera-e má stejné pohonné ústrojí jako Chevrolet Bolt, cena se podle odhadů bude pohybovat mezi 850 a 900 tisíci Kč.

Opel to s elektřinou v Evropě zkusí znovu, tentokrát s malým hatchbackem pod názvem Ampera-e. O téhle novince jsme psali již dříve a už tehdy bylo nad slunce jasné, že Ampera-e je přeznačkovaný Chevrolet Bolt. Podobně jako v případě původní Ampery, i Bolt si je s Amperou-e velmi podobný.

O představení na pařížském autosalonu, který bude probíhat od 1. do 16. října, se nyní znovu dovídáme od značky Opel. A také se k nám dostává potvrzení již dříve tušeného - Ampera-e bude mít stejné pohonné ústrojí jako Bolt. To znamená 204 koní a 360 Nm a maximálku 150 km/h. Kapacita baterií oznámena nebyla, ale dá se očekávat, že i maximální dojezd bude stejný - 322 km.

Nedozvídáme se zrychlení na stovku, buď proto, že se s elektromobily na stovku nezrychluje, nebo proto, že není nijak oslnivé. Očekává se ale čas do 7 vteřin, což by Amperu-e postavilo o kousíček před přímého konkurenta, BMW i3. Na 50 km/h má vůz dle Opelu zrychlit za 3,2 vteřiny; rychle dostupný výkon ukazuje v praxi i oficiální video níže, na kterém Ampera-e zvítězí ve sprintu... na 30 metrů. Pak ji samozřejmě soupeři rychle předeženou, to už ale Němci zase tak ochotně neukazují.

Podle Opelu je pružné zrychlení z 80 na 120 km/h otázkou 4,5 sekundy, což prý staví Amperu-e na úroveň modelů OPC. Jízdní vlastnosti budou jistě ovlivněny z umístění baterií v podlaze; i když je tohle auto docela vysoké, těžiště by se mohlo udržet nízko. A také zůstává co největší prostor pro bagáž.

Na palubě nabídne Ampera-e místo pro pět lidí, ale to není novinkou. Víme, že bude mít v základu systém Opelu IntelliLink a také „Opel OnStar”, pravděpodobně evropskou verzi asistenční a vyhledávací služby, kterou GM nabízí ve svých autech v USA. Na jak dlouho bude předplacená v pořizovací ceně auta, zatím známo není.

Její součástí bude Wi-Fi hotspot, schopný obsloužit až sedm zařízení najednou, a IntelliLink zvládá Android Auto i Apple CarPlay. Co zatím neznáme, je cena tohoto vozu v Evropě. Německý Auto Bild hovoří o 33 tisících Eur, tj. 891 tisících Kč. V Německu to je o trochu méně, než kolik zaplatíte za BMW i3 - to stojí 34 500 Eur.

Nic takového ani zdaleka není „příznivou cenou”, kterou Opel zmiňoval dříve. BMW i3 v ČR stojí zhruba stejně, základní cena s DPH je 936 tisíc korun. Z toho soudíme, že mezi 850 a 900 tisíci korunami bude Opel Ampera-e stát i v ČR. Dostanete sice minimálně dvojnásobný dojezd oproti i3, ale i tak bude mít Ampera-e s takovou cenou na trhu těžkou pozici. Protože to pořád bude „jen Opel”. Přesto, nechme se překvapit, zatím český ceník znám není.

Opel Ampera-e je venku, nabízí více než BMW i3 za méně peněz - 1 - opel ampera-e 2017 prvni-pariz 01Opel Ampera-e je venku, nabízí více než BMW i3 za méně peněz - 2 - opel ampera-e 2017 prvni-pariz 02Opel Ampera-e je venku, nabízí více než BMW i3 za méně peněz - 3 - Opel Ampera-e 2017 prvni foto 01Opel Ampera-e je venku, nabízí více než BMW i3 za méně peněz - 4 - Opel Ampera-e 2017 prvni foto 02Opel Ampera-e je venku, nabízí více než BMW i3 za méně peněz - 5 - opel ampera-e 2017 prvni-pariz 03
Opel Ampera-e zatím příliš detailů neodhalil, to podstatné ale už víme

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 10 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama