Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Astra GTC dostal nový diesel 1,6 CDTI se 136 koňmi, Meriva jen s 95
24.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový agregát sráží spotřebu na 4,1, respektive 4 l/100 km. U Astry GTC ovšem zlepší pružné zrychlení z 80 na 120 km/h o 1,6 sekundy.
Ještě před několika málo lety by spojení „dieselový sporťák“ mohlo znamenat zjevný oxymoron. Jenže výkonní „naftožrouti“ začali s velkým úspěchem ovládat nejprve závodní kolbiště a posléze i veřejné silnice. Průkopníkem svého druhu byl a stále je Volkswagen Golf GTD, nově se k němu připojí dieselový Ford Focus ST. Mimo ně tu pak máme třetího do party, Opel Astra GTC 1,6 CDTI. Ten však vůči dvěma zmíněným modelům bude hrát trochu nižší ligu (na tu vyšší je tu dieselové BiTurbo), přestože jeho motorový prostor se oproti dosavadní verzi dočká navýšení motoru.
Dosud byla totiž Astra GTC k mání kromě dvoulitrového turbodieselu o výkonu až 195 koní a přeplňované benzinové jedna-šestky naladěné na 200 koní také s motorem 1,7 CDTI. Ten produkoval 130 koní a vůz rozjel z klidu na stovku za 10,8 sekundy při průměrné spotřebě 4,5 l/100 km. Opel tuto pohonnou jednotku nově nahradil 1,6litrovým turbodieselem, který na přední kola posílá 136 koní a 320 Nm.
Ačkoliv se jedná o nepatrný nárůst, Astra GTC by nově měla stovku pokořit již za 10,2 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 198 km/h. Spotřeba by přitom měla klesnout na 4,1 l/100 km. Ta nejpůsobivější změna se ovšem skrývá v pružném zrychlení z 80 na 120 km/h na pátý převodový stupeň, jež by třídveřový model měl nově zvládnout za 8,9 sekundy namísto předchozích 10,5 s.
Mimo to se máme dočkat ještě mnohem tiššího chodu, je však třeba počítat s trochu vyšší cenou. Ta byla pro německý trh stanovena na 24 390 Eur (cca 671 000 Kč). To samozřejmě není žádná láce, proto Opel pouští do prodeje také slabší provedení dieselové jedna-šestky. To je naladěné na 95 koní a 280 Nm, přičemž k mání bude pro začátek jen pod kapotou modelu Meriva.
V případě malého MPV doplní nový agregát šestistupňový manuál a systém start/stop, díky kterému laboratorní spotřeba klesla na 4 l/100 km. Cena je ovšem prozatím neznáma, stejně jako nemůžeme potvrdit, kdy a zda se daná verze agregátu nastěhuje třeba pod kapotu Opelu Astra.
Nový 1,6litrový turbodiesel se objevuje pod kapotou Opelu Astra GTC, kde produkuje 136 koní. Stejnou sílu může poslat i na přední kola modelu Meriva, mimo to ovšem můžete malému MPV nadělit koní jen 95
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před hodinou - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
před 2 hodinami - Nové Ferrari zaskočilo jménem i vzhledem, jeho motor ale stačí k tomu, aby se vyprodalo na léta dopředu
před 4 hodinami - Stellantis si už naplno otevřel zadní vrátka, ke spalovacím autům se může vrátit kdykoli
před 5 hodinami - Další automobilka zrušila plán prodávat od roku 2030 jen elektromobily, bylo to prý jen „prohlášení o misi”
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva