Opel Astra GTC 2014: motor 1,6 SIDI Turbo z Cascady přináší 200 koní

Bylo jen otázkou času než Opel nasadí do Astry GTC silnější verzi agregátu 1,6 SIDI Turbo. Nová motorizace v ceníku zaplní místo vedle vznětového BiTurba.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel Astra GTC 2014: motor 1,6 SIDI Turbo z Cascady přináší 200 koní

7.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Opel Astra GTC 2014: motor 1,6 SIDI Turbo z Cascady přináší 200 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bylo jen otázkou času než Opel nasadí do Astry GTC silnější verzi agregátu 1,6 SIDI Turbo. Nová motorizace v ceníku zaplní místo vedle vznětového BiTurba.

Opel si dával ještě do minulého roku s přímým vstřikováním benzinu zatraceně načas. Musel ale snížit normovanou spotřebu resp. redukovat emise oxidu uhličitého a tím pádem také omezit své výdaje za pokuty do euro-kasičky za vyšší než limitní hodnoty. Proto ve snaze tohle manko dohnat vyrukoval s novými jednotkami SIDI (Spark Ignition Direct Injection) Turbo Ecotec. S nejsilnějším provedením ale přesto v třídveřové Astře až dosud vyčkával.

Pokud tedy netoužíte po vrcholném a velmi povedeném OPC a vůně benzinu vám byla stále bližší než mastnota nafty, měli jste až dosud na výběr jen dynamičtější, avšak nepříliš oslnivou variantu se starším motorem o výkonu 180 koní nebo modernější, ale o deset koní slabší 1.6 SIDI Turbo. Jenomže otevírají se i další obzory, neboť Opel zavádí silnější provedení 1,6 SIDI Turbo z kabrioletu Cascada a MPV Zafiry Tourer i pod kapotu Astry GTC.

Výkon 200 koní (Opel tak přepočítává 149 kW) při 5 500 otáčkách z objemu 1 598 cm3 znamená samozřejmě o něco lepší dynamiku, byť zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost za 7,9 sekundy (o 0,7 sekundy lepší) ani maximálka 230 km/h (o 11 km/h rychlejší) asi někoho bůh ví jak neohromí. Přední kola jsou roztáčena až 300 Nm, kterých je dosahováno v rozmezí 1 650 až 3 500 otáček. Dobře vypadá na papíře alespoň spotřeba, která se usadila na průměrných 6,6 litru. Kdo má zájem, ten může tenhle motor zvolit ve všech třech nabízených úrovních výbavy.

V té základní, pojmenované Enjoy, vychází nejnovější motorizace na 487 900 Kč. Pro nadšence o „mastnější“ varianty GTC je tu z těch silnějších jednotek nadále dvoulitr CDTI s jedním turbodmychadlem a 165 koňmi a dvojitě přeplňované BiTurbo se 195 koňmi. Zbytek portfolia reprezentují taktéž inovované motory 1,7 CDTI z nové řady a benzinové čtrnáctistovky s přeplňováním i bez. Nejzvláštnějším mohykánem ceníku je ovšem atmosférická jednotka 1,8 Ecotec s výkonem 140 koní, která dává vzpomenout na minulost. Pro úplnost přidáváme oficiální český ceník (PDF, 353 kB).


Opel Astra GTC 2014: motor 1,6 SIDI Turbo z Cascady přináší 200 koní - 1 - Opel Astra GTC 2012 04Opel Astra GTC 2014: motor 1,6 SIDI Turbo z Cascady přináší 200 koní - 2 - Opel Astra GTC 2012 05Opel Astra GTC 2014: motor 1,6 SIDI Turbo z Cascady přináší 200 koní - 3 - Opel Astra GTC 2012 06Opel Astra GTC 2014: motor 1,6 SIDI Turbo z Cascady přináší 200 koní - 4 - Opel Astra GTC 2012 07Opel Astra GTC 2014: motor 1,6 SIDI Turbo z Cascady přináší 200 koní - 5 - Opel Astra GTC 2012 08Opel Astra GTC 2014: motor 1,6 SIDI Turbo z Cascady přináší 200 koní - 6 - Opel Astra GTC 2012 09Opel Astra GTC 2014: motor 1,6 SIDI Turbo z Cascady přináší 200 koní - 7 - Opel Astra GTC 2012 10Opel Astra GTC 2014: motor 1,6 SIDI Turbo z Cascady přináší 200 koní - 8 - Opel Astra GTC 2012 11Opel Astra GTC 2014: motor 1,6 SIDI Turbo z Cascady přináší 200 koní - 9 - Opel Astra GTC 2012 12Opel Astra GTC 2014: motor 1,6 SIDI Turbo z Cascady přináší 200 koní - 10 - Opel Astra GTC 2012 13Opel Astra GTC 2014: motor 1,6 SIDI Turbo z Cascady přináší 200 koní - 11 - Opel Astra GTC 2012 17Opel Astra GTC 2014: motor 1,6 SIDI Turbo z Cascady přináší 200 koní - 12 - Opel Astra GTC 2012 18Opel Astra GTC 2014: motor 1,6 SIDI Turbo z Cascady přináší 200 koní - 13 - Opel Astra GTC 2012 19Opel Astra GTC 2014: motor 1,6 SIDI Turbo z Cascady přináší 200 koní - 14 - Opel Astra GTC 2012 20
GTC není ošklivé, ale stále tomu něco chybí. OPC je naším oblíbencem

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše