Opel to s útokem na pozice Superbu myslí vážně, jde i po jeho tradičních zákaznících

Nová Insignia chce zabodovat více než ta předchozí a v šíří svého záběru se zjevně nevyhýbá ničemu. Liftback i kombi tak jsou teď k mání i jako taxi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel to s útokem na pozice Superbu myslí vážně, jde i po jeho tradičních zákaznících

9.12.2017 | Petr Prokopec | 27 příspěvků

Nová Insignia chce zabodovat více než ta předchozí a v šíří svého záběru se zjevně nevyhýbá ničemu. Liftback i kombi tak jsou teď k mání i jako taxi.

Když Škoda kdysi vyvíjela první generaci Superbu, zamýšlela ji jako vlajkovou loď, reprezentativní sedan na pomezí střední a vyšší střední třídy. Takovým autem Superb byl a je, zároveň to ale také vždy bylo relativně dostupné, velmi prostorné a provozně nepříliš nákladné auto. A tak se v dobách, kdy nebylo zdaleka tak úspěšné jako nyní, uchytilo v docela jiných než očekávaných vodách - mezi taxikáři.

Kdo kdy v Superbu jel, pochopí to snadno, tolik místa vzadu nebývá ani v autech nejvyšších tříd, třebaže škodovka ve srovnání s nimi nenabízí takový komfort a luxus. A tak je Superb mezi taxikáři oblíbený dodnes. Nový Opel Insignia ale má právě Superb za jeden ze svých hlavních cílů, a tak se mu pokusí postavit i na tomto poli.

Je otázkou, jak moc může Opel uspět v našich končinách, v Německu jsou ale jeho šance jistě vyšší. Proto v prvé řadě tam přišel s Insignií ve verzích Sports Tourer a Country Tourer, kterou mohou taxikáři vybírat s výbavou Taxi Selection a Taxi Dynamic. Ceny pak v prvním případě startují na německém trhu na sumě 22 639 Eur (cca 578 300 Kč), jenž ovšem nezahrnuje 19procentní daň z přidané hodnoty. Za to přitom taxikáři mohou počítat se standardním kombíkem.

Součástí výbavy je v danou chvíli audio systém Radio R 4.0 IntelliLink kompatibilní s Apple Carplay a Android Auto či automatická klimatizace, jenž zahrnuje ohřev nohou také u cestujících vzadu. Vpředu pak mají řidič i spolujezdec komfortní sedadla. Stran toho je možné počítat se zavazadelníkem o objemu 560 až 1 665 litrů či ložnou plochou přesahující dva metry, ta je však vůči běžné Insignii neměnná.

Úroveň Taxi Dynamic je k mání od 26 046 Eur (665 400 Kč), přičemž v té chvíli standard zahrnuje multimediální systém Navi 900 IntelliLink s osmipalcovým displejem nebo sedadla s certifikací AGR. I na tomto stupni je však třeba připlácet 1 790 Eur (45 800 Kč) za taxametr integrovaný do vnitřního zpětného zrcátka, vysílačku nebo střešní konzoli s nápisem „Taxi“. Pak už se ovšem není o co starat, stačí vyrazit lovit klienty do ulic...

Opel to s útokem na pozice Superbu myslí vážně, jde i po jeho tradičních zákaznících - 1 - Opel Insignia taxi verze 01Opel to s útokem na pozice Superbu myslí vážně, jde i po jeho tradičních zákaznících - 2 - Opel Insignia taxi verze 02Opel to s útokem na pozice Superbu myslí vážně, jde i po jeho tradičních zákaznících - 3 - Opel Insignia taxi verze 03Opel to s útokem na pozice Superbu myslí vážně, jde i po jeho tradičních zákaznících - 4 - Opel Insignia taxi verze 04Opel to s útokem na pozice Superbu myslí vážně, jde i po jeho tradičních zákaznících - 5 - Opel Insignia taxi verze 05Opel to s útokem na pozice Superbu myslí vážně, jde i po jeho tradičních zákaznících - 6 - Opel Insignia taxi verze 06
Opel začal nabízet modely Insignia Sports Tourer a Country Tourer v taxiverzích

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 27 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše