Opel to s útokem na pozice Superbu myslí vážně, jde i po jeho tradičních zákaznících

Nová Insignia chce zabodovat více než ta předchozí a v šíří svého záběru se zjevně nevyhýbá ničemu. Liftback i kombi tak jsou teď k mání i jako taxi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel to s útokem na pozice Superbu myslí vážně, jde i po jeho tradičních zákaznících

9.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Opel to s útokem na pozice Superbu myslí vážně, jde i po jeho tradičních zákaznících

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová Insignia chce zabodovat více než ta předchozí a v šíří svého záběru se zjevně nevyhýbá ničemu. Liftback i kombi tak jsou teď k mání i jako taxi.

Když Škoda kdysi vyvíjela první generaci Superbu, zamýšlela ji jako vlajkovou loď, reprezentativní sedan na pomezí střední a vyšší střední třídy. Takovým autem Superb byl a je, zároveň to ale také vždy bylo relativně dostupné, velmi prostorné a provozně nepříliš nákladné auto. A tak se v dobách, kdy nebylo zdaleka tak úspěšné jako nyní, uchytilo v docela jiných než očekávaných vodách - mezi taxikáři.

Kdo kdy v Superbu jel, pochopí to snadno, tolik místa vzadu nebývá ani v autech nejvyšších tříd, třebaže škodovka ve srovnání s nimi nenabízí takový komfort a luxus. A tak je Superb mezi taxikáři oblíbený dodnes. Nový Opel Insignia ale má právě Superb za jeden ze svých hlavních cílů, a tak se mu pokusí postavit i na tomto poli.

Je otázkou, jak moc může Opel uspět v našich končinách, v Německu jsou ale jeho šance jistě vyšší. Proto v prvé řadě tam přišel s Insignií ve verzích Sports Tourer a Country Tourer, kterou mohou taxikáři vybírat s výbavou Taxi Selection a Taxi Dynamic. Ceny pak v prvním případě startují na německém trhu na sumě 22 639 Eur (cca 578 300 Kč), jenž ovšem nezahrnuje 19procentní daň z přidané hodnoty. Za to přitom taxikáři mohou počítat se standardním kombíkem.

Součástí výbavy je v danou chvíli audio systém Radio R 4.0 IntelliLink kompatibilní s Apple Carplay a Android Auto či automatická klimatizace, jenž zahrnuje ohřev nohou také u cestujících vzadu. Vpředu pak mají řidič i spolujezdec komfortní sedadla. Stran toho je možné počítat se zavazadelníkem o objemu 560 až 1 665 litrů či ložnou plochou přesahující dva metry, ta je však vůči běžné Insignii neměnná.

Úroveň Taxi Dynamic je k mání od 26 046 Eur (665 400 Kč), přičemž v té chvíli standard zahrnuje multimediální systém Navi 900 IntelliLink s osmipalcovým displejem nebo sedadla s certifikací AGR. I na tomto stupni je však třeba připlácet 1 790 Eur (45 800 Kč) za taxametr integrovaný do vnitřního zpětného zrcátka, vysílačku nebo střešní konzoli s nápisem „Taxi“. Pak už se ovšem není o co starat, stačí vyrazit lovit klienty do ulic...


Opel to s útokem na pozice Superbu myslí vážně, jde i po jeho tradičních zákaznících - 1 - Opel Insignia taxi verze 01Opel to s útokem na pozice Superbu myslí vážně, jde i po jeho tradičních zákaznících - 2 - Opel Insignia taxi verze 02Opel to s útokem na pozice Superbu myslí vážně, jde i po jeho tradičních zákaznících - 3 - Opel Insignia taxi verze 03Opel to s útokem na pozice Superbu myslí vážně, jde i po jeho tradičních zákaznících - 4 - Opel Insignia taxi verze 04Opel to s útokem na pozice Superbu myslí vážně, jde i po jeho tradičních zákaznících - 5 - Opel Insignia taxi verze 05Opel to s útokem na pozice Superbu myslí vážně, jde i po jeho tradičních zákaznících - 6 - Opel Insignia taxi verze 06
Opel začal nabízet modely Insignia Sports Tourer a Country Tourer v taxiverzích

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.