Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Panoz žije, toto je jeho nový model Avezzano. Má V8 o až 630 koních
26.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zcela nový silniční model spíše závodní značky dorazí v příštím roce na hliníkovém šasí. Majitelům bude šit na míru.
Americká automobilka Panoz o sobě nedává vědět příliš často. A pokud se tak stane, jde většinou o informace spojené s úspěchy na závodních okruzích. Zmiňován je navíc vždy jen jediný model Esperante, byť v celé řadě variant. O to překvapivější jsou novinky, které se k nám z Braseltonu v Georgii dostaly. Firma představila prototyp chystaného osmiválcového kupé Avezzano, které se do prodeje dostane v příštím roce.
Vůz je pojmenován po italském městečku Avezzano, které do dějin vešlo zejména kvůli ničivému zemětřesení o síle 6,7 stupně Richterovy škály z roku 1915, jež jej kompletně zničilo. K obnově došlo po druhé světové válce, přičemž pro americkou automobilku má nemalý význam. Právě z něj totiž pochází Eugene Panunzio, otec zakladatele značky, který se již chlubí američtěji znějícím jménem Donald Panoz.
Automobilka na danou lokalitu upozornila již před několika lety, kdy začala pracovat na modelu Abruzzi. Jeho název byl totiž inspirován regionem Abruzzo, ve kterém se Avezzano nachází. Plány na kupé nakonec byly v roce 2014 zrušeny, čehož se novinka snad nedočká. Už jen proto, že Panoz pro kupé chystá nemalou míru individualizace.
V rámci motorového prostoru půjde o různá naladění motoru V8 o prozatím neznámém objemu, přičemž škála výkonů začíná na 450 a končí na 630 koních. O jejich přenos na zadní kola se postarají různé druhy převodovek, nic konkrétního však zmíněno nebylo. Není tedy jisté, zda půjde o kombinaci manuálu či automatu nebo volbu mezi automatem a sekvencí.
Zákazníci si budou moci konkrétně naspecifikovat interiér a možné jsou také úpravy exteriéru. Tato personalizace má zajistit, že na celém světě nebudou existovat dva zcela shodné exempláře. Samotná karoserie bude vyrobena z hliníku, stejně jako zcela nové šasí. V obou případech mají ovšem do hry zasáhnout ještě karbonová vlákna.
Na bližší informace si budeme muset počkat, přičemž nejvíce nás zajímá hmotnost. Ta se u modelu Esperante pohybovala okolo nepříliš působivých 1 500 kilogramů, za čímž stálo hlavně užití oceli a litiny v případě šasí a pohonné jednotky. Přítomnost hliníku a karbonu u novinky jistě přispěje k nižší hmotnosti.
Panoz Avezzano je zcela novým vozem americké značky, k zákazníkům zamíří s maximálně 630 koňmi již příští rok
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 54 minutami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB