Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot a Citroën mají novou pětiletku, počítá s 34 novými modely
5.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf koncernu PSA Carlos Tavares nejdříve redukoval, plán Push to Pass startuje expanzi. Do roku 2021 dorazí 26 osobních a 8 užitkových novinek.
Pokud v automobilovém průmyslu přijde řeč na plánování, pak opravdovým mistrem nad mistry je šéf koncernu FCA Sergio Marchionne. Pravda, jeho strategie sice málokdy dojdou úspěšného naplnění, to ovšem milovníkovi svetrů a produktů Applu rozhodně nevadí. V záloze má totiž pokaždé ještě minimálně tři další varianty. I proto je třeba Alfa Romeo kříšena již mnoho let, nicméně k samotnému vzkříšení stále nedošlo. O italském Fiatu ale dnes řeč nebude, místo toho zamíříme do sousední Francie.
Konkrétně ke koncernu PSA Peugeot Citroën, který si nedávno Marchionne vzal rovněž „do úst“. Ovšem v tom smyslu, že na rozdíl od General Motors s těmito automobilkami odmítá spojenectví, neboť by bylo málo výhodné. Jistý otisk ale zřejmě v PSA zanechal, neboť také Francouzi aktuálně vyrukovali s plánem, který hovoří jen o budoucí prosperitě. Po redukci nabídky, se kterou byla spojena strategie posledních let, se dočkáme nemalé expanze.
Pokud půjde vše podle plánu (nazvaného Push to Pass neboli Zatlačíme, abychom prorazili - pozor na dvojsmysly), pak bychom se v příštích pěti letech měli dočkat příchodu 26 nových osobních a 8 lehkých užitkových vozidel. Mezi ně přitom bude patřit i pick-up s nosností jedné tuny, který nejspíše půjde ve šlépějích Peugeotu Hoggar, jenž se vyráběl v letech 2010-2014 pro brazilský trh. Tentokráte by ovšem mělo jít o globální model, na kterém nejspíše značka zapracuje s Toyotou.
Konkrétní fakta o této novince prozatím nejsou k dispozici, takže se vraťme zpět k plánu. Ten v případě všech zúčastněných značek (Peugeot, Citroën, DS) počítá s odhalením jednoho nového vozu od každého výrobce v daném regionu ročně. Koncern PSA přitom hodlá výraznou měrou zasáhnout také ekologicky smýšlející zákazníky, mezi novinkami nemá chybět hned sedm plug-in hybridů a čtyři ryzí elektromobily. Dalším pilířem bude autonomní řízení.
Šéf koncernu Carlos Tavares během odhalení nové strategie uvedl, že „je zaměřena na potřeby zákazníků, přičemž již počítá se změnami v zavedených vzorcích chování uživatelů“. Tím je jinými slovy osvětlena ona hybridizace a elektrifikace. Kromě toho chce PSA upravit i obchodní model, kdy chce navýšit hodnotu svých vozů optimalizací zákaznické základny. Dojde také na podporu továrního příslušenství, finančních služeb, servisů nebo programu ojetých vozů.
Dle Tavarese by pomocí těchto kroků mělo být dosaženo statutu „skvělého globálního výrobce“, který bude vyhledáván loajálními zákazníky po celou dobu jejich života. PSA by tedy nejspíše rádo přišlo s takovou skladbou modelů, se kterými bude klientela postupně růst a měnit menší a levnější za větší, komfortnější a tedy i dražší. Tím samozřejmě bude dosaženo i vyššího zisku, což je další z cílů nového plánu.
Dá se přitom předpokládat, že ten by na rozdíl od Marchionneho strategií klapnout mohl. Tavares totiž během své řeči dodal, že již dosáhl všech úkolů, které si při svém nástupu ke koncernu v roce 2014 stanovil. Nyní počítá s tím, že by PSA mělo do roku 2018 dosáhnout 10procentního navýšení obratu a do roku 2021 dalších 15 %.


Šéf koncernu PSA Carlos Tavares představil nový plán Push to Pass, který do roku 2021 počítá s nemalou expanzí
Počítá se i s novým pick-upem, který půjde ve šlépějích brazilského Peugeotu Hoggar. Tedy s tím rozdílem, že tentokráte nejspíše již půjde o globální model
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před hodinouGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 7 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 7 minutamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před hodinouFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 3 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 4 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha