Peugeot L500 R HYbrid: oslava úspěchů v motorsportu má 500 koní a 1 tunu

Vize závodního speciálu budoucnosti se chlubí třemi motory, tunovou hmotností a pouze metrovou výškou. Informace řidiči dává dvojice hologramů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot L500 R HYbrid: oslava úspěchů v motorsportu má 500 koní a 1 tunu

28.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Peugeot L500 R HYbrid: oslava úspěchů v motorsportu má 500 koní a 1 tunu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vize závodního speciálu budoucnosti se chlubí třemi motory, tunovou hmotností a pouze metrovou výškou. Informace řidiči dává dvojice hologramů.

Historie Peugeotu je plná závodních speciálů, přičemž asi každý vzpomene zejména na ten poslední s názvem 908 HDi FAP, jenž proslul především v sérii Le Mans, zvláště pak v samotné slavné čtyřiadvacetihodinovce. Nejúspěšnější pro tento model byl přitom rok 2009, kdy francouzská automobilka nezískala pouze celkové prvenství, ale také třetí, čtvrtou a pátou příčku.

Zakrátko již sedm let staré vítězství si ovšem dnes připomínat nebudeme. Místo toho zamíříme podstatně dále do historie, konkrétně do roku 1916. Prakticky přesně před sto lety (konkrétně šlo o 30. květen) totiž Peugeot L45 řízený Dario Restou získal zlaté vavříny v závodě Indy 500, přičemž dosáhl tehdy působivé průměrné rychlosti 135 km/h.

Model L45 byl přitom evolucí Peugeotu L76, který byl postaven o tři roky dříve a který taktéž získal prvenství v Indianapolis. Oba vozy měla na svědomí skupinka mladých závodníků a techniků zvaných „Šarlatáni“, kteří Indy 500 dokázali opanovat ještě jednou, a sice v roce 1919. Opět přitom u toho byla varianta L45.

Označení obou speciálů odkazuje na objem motoru, který byl dílem Ernesta Henryho. Ten přitom již před sto lety představil čtyři ventily na jeden válec či hřídel typu OHC. Tím de facto určil směr, jakým se závody v následujících desetiletích ubíraly. Není proto divu, že Peugeot zrovna na tyto události a především na speciál L45 vzpomíná.

Aby přitom nezůstalo jen u slov a případně bouchnutého šampaňského, postavila francouzská značka koncept L500 R HYbrid, který by pro změnu měl definovat vize závodů budoucích let. Jak přitom napovídá název, máme tu hybrid, který má ve vínku benzinový (nejspíše 1,6litrový) agregát a dva elektromotory, každý na jedné nápravě.

Zatímco spalovací jednotka byla naladěna na 270 koní, v případě celé soustavy lze počítat s 500 koňmi a 730 Nm točivého momentu. V kombinaci s hmotností pouhých 1 000 kg tak asi nepřekvapí, že zrychlení z klidu na stovku zabere pouze 2,5 sekundy. K tomu přitom napomáhá extrémně nízká metrová výška.

Ve srovnání s výše zmiňovaným Peugeotem L45, který byl dvoumístným vozem, je nový koncept pouze jednomístný. Schránka pro řidiče byla přitom koncipována jako individuální kapsle, jenž počítá s malým volantem a dvěma hologramy, které zobrazují veškeré informace na dvojici disků.

Nic bližšího automobilka o konceptu momentálně neudává, přičemž na výrobu, byť pro speciálně koncipovaný šampionát, nejspíše můžeme zapomenout. Místo toho bude L500 R HYbrid představovat studnici nápadů, ze které bude závodní divize Peugeot Sport čerpat po mnoho dalších let.


Peugeot L500 R HYbrid: oslava úspěchů v motorsportu má 500 koní a 1 tunu - 1 - Peugeot L500 R HYbrid prvni sada 01Peugeot L500 R HYbrid: oslava úspěchů v motorsportu má 500 koní a 1 tunu - 2 - Peugeot L500 R HYbrid prvni sada 02Peugeot L500 R HYbrid: oslava úspěchů v motorsportu má 500 koní a 1 tunu - 3 - Peugeot L500 R HYbrid prvni sada 03Peugeot L500 R HYbrid: oslava úspěchů v motorsportu má 500 koní a 1 tunu - 4 - Peugeot L500 R HYbrid prvni sada 04Peugeot L500 R HYbrid: oslava úspěchů v motorsportu má 500 koní a 1 tunu - 5 - Peugeot L500 R HYbrid prvni sada 05Peugeot L500 R HYbrid: oslava úspěchů v motorsportu má 500 koní a 1 tunu - 6 - Peugeot L500 R HYbrid prvni sada 06Peugeot L500 R HYbrid: oslava úspěchů v motorsportu má 500 koní a 1 tunu - 7 - Peugeot L500 R HYbrid prvni sada 07Peugeot L500 R HYbrid: oslava úspěchů v motorsportu má 500 koní a 1 tunu - 8 - Peugeot L500 R HYbrid prvni sada 08Peugeot L500 R HYbrid: oslava úspěchů v motorsportu má 500 koní a 1 tunu - 9 - Peugeot L500 R HYbrid prvni sada 09Peugeot L500 R HYbrid: oslava úspěchů v motorsportu má 500 koní a 1 tunu - 10 - Peugeot L500 R HYbrid prvni sada 10Peugeot L500 R HYbrid: oslava úspěchů v motorsportu má 500 koní a 1 tunu - 11 - Peugeot L500 R HYbrid prvni sada 11Peugeot L500 R HYbrid: oslava úspěchů v motorsportu má 500 koní a 1 tunu - 12 - Peugeot L500 R HYbrid prvni sada 12Peugeot L500 R HYbrid: oslava úspěchů v motorsportu má 500 koní a 1 tunu - 13 - Peugeot L500 R HYbrid prvni sada 13Peugeot L500 R HYbrid: oslava úspěchů v motorsportu má 500 koní a 1 tunu - 14 - Peugeot L500 R HYbrid prvni sada 14Peugeot L500 R HYbrid: oslava úspěchů v motorsportu má 500 koní a 1 tunu - 15 - Peugeot L500 R HYbrid prvni sada 15Peugeot L500 R HYbrid: oslava úspěchů v motorsportu má 500 koní a 1 tunu - 16 - Peugeot L500 R HYbrid prvni sada 16Peugeot L500 R HYbrid: oslava úspěchů v motorsportu má 500 koní a 1 tunu - 17 - Peugeot L500 R HYbrid prvni sada 17
Peugeot L500 R HYbrid je oslavou stého výročí vítězství značky v závodě Indy 500

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.