Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot Partner 2015: facelift přinesl nové diesely, lev přeskočil na masku
26.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ videa) Alžírský autosalon uvidí jako první faceliftovaný Partner s novými diesely, variabilnějším interiérem a lepšími možnostmi konektivity.
Jen krátce po uvedení faceliftovaného provedení Citroënu Berlingo, který bude k vidění na autosalonu v Ženevě, se hlásí do služby také jeho spřízněný bratr od Peugeotu. Modernizace modelu Partner s ohledem na jeho partnera bude nyní už schopná překvapit málokoho, každopádně na zoubek bychom se jí rozhodně podívat mohli. A vezmeme to pěkně od kabátku, který bude určován především volbou verze.
Kromě užitkové se totiž znovu objeví varianta zaměřená na lidskou posádku s dovětkem Tepee a také její drsnější, respektive plastovější provedení Outdoor. Malý van dostal ve všech zmiňovaných verzích především nové světlomety a nárazník s LEDkami na denní svícení, přičemž na masce chladiče se objevilo firemní logo (dříve na kapotě), které nyní koresponduje s 308 GT a nedávno testovanou vlajkovou lodí 508. Důraz byl při všech změnách podle tiskové zprávy zaměřen na navození „robustnějšího dojmu“.
Novinkou budou také dvě verze úprav na míru, které zákazník dostane zaškrtnutím paketů Look či Look Integral. Kromě toho bude verze Tepee nabízena nově ve dvou odstínech karoserie, a sice v šédé Moka a rovněž šedé Artense, doplňkem mohou být nová šestnáctipalcová kola s osmi rameny. Po tomto výčtu se směle můžeme posunout dovnitř, kde se automobilka rozhodla pro nové čalounění (taktéž šedé) a dále pro instalaci nového dotykového sedmipalcového displeje do vyšších stupňů výbavy.
Jeho hlavní devízou se stane snadnější přístup k různým funkcím vozidla jako například palubnímu počítači, rádiu s podporou DAB, k přehrávání hudby uložené na harddisku nebo v přenosném zařízení, dále k přes Bluetooth připojenému telefonu a navigaci. Navigační systém bude schopen zobrazovat rychlostní limity a dopravní informace, za zmínku ale stojí jistě i větší míra konektivity. O tu se postará port USB, jack a také funkce MirrorScreen přenášející na displej mobilní aplikace, z nichž zmínit můžeme iCoyote, Parkopedia, Glympse, či Sygic.
Novinka se v provedení Tepee také pochlubí velkou mírou modularity a flexibility vnitřního prostoru. Verze Tepee nabídne konfiguraci s pěti nebo sedmi samostatnými sedadly, z nichž tři sedadla ve druhé řadě, respektivě dvě sedadla ve třetí řadě (sedmimístná verze) lze zcela vyjmout. Majitel má poté k dispozici rovnou podlahu a zavazadlový prostor s objemem 675 až 3 000 litrů, což je dle výrobce „jeden z nejlepších výsledků v dané kategorii“. Možnost zpříjemnit posádce cesty pak nabízí Peugeot prostřednictvím příplatkové prosklené střeše Zenith pojící se s dalšími 94 litry střešních odkládacích prostor, které doplňuje 90 litrů standardních přihrádek.
Kromě toho nebude Partner ochuzen o automatické zabrzdění ve měste při rozpoznání rizika srážky (do 30 km/h) , o couvací kameru ani parkovací asistent. Do výbavy se dostane také známá pomůcka Grip Control spojená se světlou výškou 15 centimetrů a pneumatikami „Mud & Snow“, kterou bude moci řidič nastavovat jízdní režimy, potažmo elektronický stabilizační systém. Asistovat řidiči by měl za volantem kromě zmíněného například ještě tempomat a omezovač rychlosti se čtveřicí volitelných limitů,
Partner samozřejmě myslel při faceliftu také na ovladatelnost a nápravy pseudo-McPherson, budou i u něho pocházet z C4 Picassa, kde se osvědčily. Vůz tak přesně drží stopu, ale je zároveň pohodlný na nerovnostech. A kabina byla lépe izolována od hluku ze všech možných stran včetně motoru a zlepšila se i její aerodynamika, což se jistě projeví i na spotřebě. Kvitujeme také zachování teploměru chladicí kapaliny na přístrojovém štítu.
Daleko podstatnější jsou moderní naftové čtyřválcové pohonné jednotky HDi (splňující emisní normu Euro 6) charakteristické o 15 % nižší spotřebou a objemem 1,6 litru. Stejně jako v Berlingu u nich výfukový systém kromě katalyzátoru obsahuje také modul selektivní katalytické redukce (SCR), který vstřikuje ze 17litrové nádržky kapalinu AdBlue, číý se přemění 90 % oxidů dusíku na vodní páru a dusík. Filtr pevných částic snad už netřeba připomínat.
Systém start-stop se objeví zatím jen u dvojice nejsilnějších variant. V nabídce však bude také benzinová šestnáctistovka VTi splňující Euro 5 (u Teppe ve dvou provedeních) či elektrická varianta Partner Electric (jen Partner) s výkonem 67 koní a teoretickým dojezdem 170 kilometrů, přičemž v polovině roku 2016 by měl portfolio doplnit ještě tříválec 1,2 PureTech s výkonem 110 koní. Tabulka ale řekne více než tisíc slov.
Nabízené motory s objemem 1,6 litru
(název - převodovka - výkon - spotřeba - emise CO2)
VTi 98 - 5MT - 98 koní - 148 g
VTi 120 - 5MT - 120 koní - 148 g
BlueHDi 75 - 5MT - 75 koní - 4,3 l/100 km - 113 g
BlueHDi 100 - 5MT - 100 koní - 4,3 l/100 km - 113 g
BlueHDi 100 S&S - 5MT - 100 koní - 4,1 l/100 km - 109 g
BlueHDi 100 S&S - ETG6 - 100 koní - 4,2 l/100 km - 109 g
BlueHDi 120 S&S - 6MT - 120 koní - 4,3 l/100 km - 113 g
Užitková varianta
Samotný název Partner bez dalších dodatků samozřejmě znamená užitkovou variantu, tedy malou dodávku. Na výběr jsou u ní dvě délky karoserie, a sice 438 centimetrů (L1) a 463 cm (L2), dále verze větší kabiny se sklopitelnou lavicí ve druhé řadě a kabinu s platformou určenou pro další karosářské přestavby. Jeden z největších objemů nákladového prostoru v segmentu se u L1 promítá v kapacitě 3,3 metru krychlových při užitečné délce 180 cm (prostor na dvě europalety), dlouhá verze L2 pak poskytuje objem 3,7 metru krychlových a užitečnou délku 205 cm.
Kapacita nákladového prostoru se zvětšuje na 3,7 m3 ve verzi L1 s užitečnou délkou 300 cm a na 4,1 m3 ve verzi L2 s užitečnou délkou 325 cm díky multifunkční lavici Multiflex. Užitečná hmotnost se pohybuje od 625 kg po 890 kg (u L1) a do 750 kg (u L2). Ona lavice Multiflex umožní převážet v přední části vozu tři osoby, nebo se proměnit v rovnou podlahu se zbývajícími dvěma místy pro pasažéry a navýšit užitečný objem o 400 litrů. Kromě toho získáváte přídavnou odkládací přihrádku uzamykatelnou pomocí zámku.
Pro dodávkovou verzi budou v nabídce stejné motory BlueHDi, ale - jak už bylo zmíněno - také starší 1,6 VTi 95 splňující normu Euro 5, kterému až do června 2016 budou dělat společnost „stejně ohleduplné“ starší HDi (75 a 90 k). Diesely BlueHDi tu jinak kopírují nabídku osobní verze - jen pro připomenutí zmíníme BlueHDi 75, BlueHDi 100 (s manuálem a automatem se S/S či manuálem bez S/S) a BlueHDi 115 s manuálním šestikvaltem. Oproti Citroënu Berlingu si díky moderním motorům užitková verze Peugeotu přinese konkurenční výhodu. Možná i z tohoto důvodu se Partner neukáže v Ženevě, nýbrž na pozdějším autosalonu v Alžírsku (18. až 28. března 2015). Uvedení na český trh je plánováno přibližně na polovinu letošního roku.
Nový Peugeot Partner jde po stopách Berlinga, až na výjimky nabídne totéž. Odlišnosti mezi vozy hledejme hlavně ve světlometech a logu
Peugeot Partner Tepee v provedení Outdoor je určen dobrodružně založené posádce, i když pohon všech kol mu zůstane zapovězen
Partner v užitkovém vydání nabídne více variability i prostoru, stejně tak i celou řadu různých verzí
Verze Partner Electric s výkonem 67 koní a dojezdem 170 kilometrů nebude na silnici častým jevem, i když nabízí záruku 8 let nebo 100 000 km
Oficiální upoutávka k osobní verzi Partner Tepee
Upoutávka k užitkové variantě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 7 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 10 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis