Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pininfarina Cambiano: k vyšší efektivitě s naftovou turbínou
27.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(doplněno 21:00) Italské studio odhalovalo svůj nový koncept Cambiano obzvlášť plouživým tempem. Únik finálních fotek tomu učinil přítrž.
Doplněno 21.00: Italský magazín Quattroruote získal celou sadu nových fotek, které máte nyní pod článkem. Jeden z obrázků navíc potvrzuje předchozí informace o použití mikroturbíny v kombinaci s akumulátory a čtyřmi elektromotory. Italští kolegové rovněž zveřejnili hmotnost konceptu, která údajně činí 1 700 kg a zčásti redukovali provozní výkon elektromotorů z 90 na 82 koní, jinak vše zůstává.
Páté kolo únavného striptýzu stylistického centra Pininfarina se naštěstí nekoná. Italským médiím se konečně podařilo získat první záběry celého vozu odhalující vcelku decentní a čistě navržený sedan křížený s kupé. Tentokrát se nejedná pouze o marketingové přání jako v případě Audi A7 nebo Mercedesu CLS s čtyřdveřovou karoserií a bezrámovými okny, ale Cambiano je v tomto směru stejně asymetrické jako Hyundai Veloster. Na straně řidiče jsou pouze jedny dlouhé dveře, kdežto na straně spolujezdce jsou dvoje, přičemž ty zadní jsou otevírané proti směru jízdy.
Skloněný čumák a některé linie kolem světel a v předním nárazníku by v někom mohli vzdáleně evokovat design nové řady 3, ale jinak se Italům povedlo navrhnout v podstatě sympaticky originální tvary. Na distanc od automobilové konfekce ale ovšem drží hlavně pohonná jednotka.
Pět metrů dlouhý a dva metry široký stroj stojí na hliníkové platformě, přičemž k centrální části karoserie jsou připojeny přední a zadní rámy vyrobené rovněž z aluminia. Prostor kolem cestujících a vnější panely by pak měly být z uhlíkových kompozitů, tuto informace ale bude muset ještě potvrdit samotná firma Pininfarina, protože zdroje jsou zatím pouze neoficiální.
To samé platí pro agregát konceptu Cambiano, přesněji celou jejich soustavu. Vůz by měl mít čtyři elektromotory, každý s provozním výkonem 90 koní a špičkovým až 204 koňských sil. Souhrnný (krátkodobý) výkon studie tedy činí 816 koní, což by také vysvětlovalo její schopnost akcelerovat na stovku za 4,2 sekundy, jezdit rychlostí 250 km/h a krátkodobě vyvinout až 275 km/h.
O zásobování elektromotorů proudem se postarají lithium-iontové akumulátory o neznámé kapacitě, ale měly by zajistit akční rádius cirka 200 km. Cambiano se po ujetí dané vzdálenosti nestane nepojízdnou drahou hračkou. O prodloužení dojezdu až na 800 kilometrů se postará turbína s výkonem 68 koní, která spaluje naftu a slouží výhradně k dobíjení baterek. S ohledem na vysokou účinnost turbíny to vůbec nezní jako hloupý nápad a v podstatě stojí na podobných myšlenkách, jako náš teoretický „elektromobil na benzín”.
Protože ale nemůžeme uvedené parametry Cambiana momentálně ověřit, budeme si muset chvilku počkat, jestli je Pininfarina potvrdí nebo vyvrátí. Nejpozději 6. března bychom měli vědět vše podstatné.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Technický průřez konceptu potvrzuje původní informace o pohonu
Koncept Cambiano dokáže krátkodobě vyvinout výkon přes 800 koní a maximálku 275 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024 - Fotky nových aut Muskovy další firmy SpaceX způsobily poprask, místo Tesel používá konkurenční elektromobily
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda