Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se do nové generace ruských náklaďáků. Prý jsou skoro jako Mercedesy
2.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rusové odhalení novinek zatím jen slibují, zřejmě někdo přímo z jejich továrny ale dostal ven záběry ukazující vše důležité. To hlavní se skrývá uvnitř.
Značku Kamaz jsme mohli připomenout vcelku nedávno v souvislosti s novým speciálem Arktika, který bude sloužit i jako mobilní stanice pro polárníky. Zatím však jde o hudbu vzdálenější budoucnosti, která navíc bude jen velmi okrajovým produktem. Prim budou ve výrobním programu i nadále hrát nákladní vozy, které firma produkuje od roku 1976. Zajímavé přitom je, že automboilka jede po celou dobu pomalu dle nezměněného receptu.
Neznamená to samozřejmě, že by Kamaz vyráběl jen jednu verzi nákladního vozu. Od zmíněného roku 1976 vznikla řada derivátů, z nichž některé byly čtyřkolkou, jiné šestikolkou. Kromě toho firma vyráběla i vozy osazené třemi nápravami, hnané z toho ale byly pouze dvě či dokonce jedna. Stejně tak dorazily v průběhu času také osmikolky a měnila se délka šasí nebo kabiny. Ta ale neustále spočívala nad pohonnou jednotkou.
První generace vozů vyráběná až do roku 2000 disponovala sníženou střechou či kulatými světlomety. Právě tyto prvky byly změněny u generace druhé, která přišla na svět v roce 1995 a je v produkci dodnes. Poznáte ji dle zvýšené nástavby i hranatých světel, kromě toho disponuje také novým nárazníkem. Stejným způsobem se ostatně změnila i generace třetí z roku 2004, která navíc přišla s hladkými stěnami kabiny pro zlepšení spaní.
Jsme u generace čtvrté, která se dočkala opravdu výrazné modernizace. Nová je celá přední část, včetně masky chladiče, nárazníku a světel. Dovnitř pro změnu dorazila plastová palubní deska s elektronickým přístrojovým štítem. Některé modely jsou osazeny americkými motory Cummins, které se v rámci spolupráce s touto firmou vyrábějí stejně jako náklaďáky v továrně Kamazu v městečku Naberežnyje Čelny.
Rok 2014 je spojen s generací pátou, která se pyšní kabinou převzatou od Mercedesu Axor. To neznamená, že by Rusové něco okopírovali, Daimler drží v Kamazu 11procentní podíl. Takřka rovnou polovinu má ovšem v majetku i nadále ruská federace skrze firmu Rostec, zbytek připadá na společnost Troika Dialog. Opomenout nesmíme i 4 % Evropské banky pro obnovu a rozvoj, která Kamaz svého času zachránila před bankrotem.
Zpět ale k samotným náklaďákům, respektive k jejich šesté generaci. Ta zatím zůstává oficiálně neodhalena a světu se zatím ukázala jen ve formě maskovaných prototypů. Vyvíjena je ve spolupráci s jihokorejskou firmou DMEC a odhalena by měla být až později v průběhu letošního roku. Kamaz zatím zkrátka na novou generaci jen láká, zřejmě někomu z továrny se ale podařilo vynést ven fotky jednoho z hotových aut a vystavit je na internet.
Dočkat bychom se měli v prvé řadě zcela nové kabiny, o které Kamaz říká, že se ještě více přiblíží moderním nákladním Mercedesům. Vidíme jinou palubku, volant, řadicí páku, čalounění dveřních panelů či schránku mezi sedadly. Dorazit by měla i vylepšená klimatizace a spousta elektroniky, kterou byste možná u ruského náklaďáku nečekali.
Zvenčí pro změnu dojde na nové nárazníky či příchod větších světel, která budou disponovat i LEDkami pro denní svícení. Dorazit mají také větší a hlavně vyhřívaná venkovní zpětná zrcátka, která bude možné nastavovat elektronicky. Kamaz tedy zřejmě definitivně vstupuje do 21. století, ačkoliv to na první pohled není moc znát - dle prvních fotek se totiž vůz zvenčí od dosavadního provedení liší jen v detailech.
Kamaz chystá výraznou modernizaci svého náklaďáku. Ten sice stále pořád podobně jako v 80. letech, konečně však dostal i hračičky z 21. století
Zdroj: Avtospravochnaya
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 9 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 10 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz