Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 2016: facelift plně odhalen před firemním muzeem, nechtěně
11.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Namísto vnadných hostesek zafoukal vítr a karoserie zcela bez maskování byla na světě. Prohlédnout si tak můžeme nové ventilační otvory.
Pokud jste někdy navštívili světový autosalon, pak asi víte, jak probíhá slavnostní odhalení nějakého nového modelu. Za pomoci podmanivé hudby se ta či ona automobilka snaží zničit sluchové ústrojí všech přítomných, sličné hostesky pak netrpělivě přešlapují vedle vozu zahaleného bílou plachtou. Náhle vše utichá a přichází šéf dotyčné značky, jehož hlavním úkolem je za pomoci dlouhé řeči našponovat očekávání na maximum. Když již u poloviny přítomných hrozí infarkt, bílá plachta letí dolu a publikum může nadšeně vydechnout.
Proč zde o tom mluvíme? Inu, tak nějak si Porsche představovalo, že odhalí facelift kultovního sporťáku 911 na autosalonu ve Frankfurtu. Jenže příroda byla očividně proti a nechtěný debut nám zařídila již o víkendu, kdy bylo před firemním muzeem značky v Zuffenhausenu na předměstí Stuttgartu instalováno sousoší. To vypadá skoro jako to goodwoodské, přičemž na jednom vrcholu nalezneme Porsche 911 F z roku 1970 a na druhém řadu G z roku 1980.
Nás ovšem nejvíce zajímá třetí vrchol, který zdobí právě onen facelift. Stačila ovšem trocha silnějšího větru a krycí plachty byly rázem dole. Díky pohotovým fotografům si tak můžeme prohlédnout modernizaci generace 991 zcela bez maskování, přičemž již na první pohled jsou patrné dodatečné ventilační otvory usazené ve spodní části zadního nárazníku. Nová černá mřížka pak kontrastuje s bílým lakem karoserie, výraznější změny ovšem nečekejme.
Jak jsme zmínili již mnohokrát, letošní facelift je hlavně věcí motorového prostoru, kam se nastěhuje přeplňovaná pohonná jednotka. Ta by měla dávat o 20 koní více než dosavadní atmosférický agregát, v případě standardního provedení tedy můžeme počítat s výkonem 370 koní, zatímco vrcholná Carrera S bude produkovat 420 koní. Porsche se přitom snažilo odstranit prodlevu turba a zachovat charakter předchozí jednotky.
Nakolik se celá věc povedla, to zjistíme během příštích měsíců. Trochu nás ovšem jímají obavy, že nová verze sice bude rychlejší a papírově úspornější, nicméně se opětovně vzdálí od svého ikonického statutu. Porschefilové tak již tradičně budou na změny žehrat, zákazníkům „čínského typu” to ale nejspíše bude jedno...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Stačil jeden větrný poryv a především záď faceliftovaného Porsche 911 již není tajemstvím
Zdroj: Stuttgarter-Nachrichten.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024 - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz