Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 2016: facelift přinese čtveřici jízdních režimů, i kvůli spotřebě
5.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche tápalo nad řešením, které by inovované 911 zajistilo provozní efektivitu i řidičskou přívětivost. Proto je v ní nové tlačítko Sports Response Button.
O faceliftu Porsche 911 již bylo sepsáno tolik článků, že oficiální odhalení na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu bude pomalu jen formalitou. Víme totiž, že po stránce designové se nové provedení od toho stávajícího příliš lišit nebude. Očekávat můžeme pouze odlišný přední a zadní nárazník, mimo to se pak změní i kapota motoru. Ta přitom do vínku dostane vertikální lamely namísto horizontálních, což je dáno změnou pohonné jednotky.
Jak již dobře víte, německou legendu čeká rošáda, kdy atmosférický agregát nahradí přeplňovaný. Počítat bychom měli s třílitrovým objemem, přičemž šest válců s protiběžnými písty doplní dvě turba. Taková změna má daleko k jednoduché, zvláště když nahrazujete motor, za kterým stojí dekády vývoje a postupných vylepšení. A je vyhlášen svými bryskními reakcemi a jemným charakterem. Něco takového turbo nemůže napodobit.
Pro automobilku ale není problém jen to, turboverzi 911 už vyrábí, jako jednu ze špiček nabídky. Nemůže si tedy dovolit, aby Carrera resp. Carrera S působily prakticky stejným dojmem jako Turbo, auto prostě museli udělat jinak. Inženýři proto zvažovali přemístit mezichladiče stlačeného vzduchu přímo k motoru, na jeho kryt, místo tradičního místa v zadních blatnících. To však zkomplikovalo sání a znamenalo problém pro efektivitu pohonné jednotky. Proto značka ze Zuffenhausenu přišla s ovládáním Sports Response Button (SRB) na volantu, díky kterému je možné pozměnit jízdní režim vozu a dovolit motoru chovat se jak úsporně, tak řidičsky přívětivě.
K mání jsou čtyři módy - 0, S, SI a I. Jak asi očekáváte, SI je nejdynamičtějším režimem určeným pro jízdu na okruhu. Standardní „esko“ by mělo vyhovovat rychlé jízdě po okreskách či maximálnímu tempu na dálnicích, zatímco nula značí standardní nastavení. Poslední úroveň počítá s individuálním režimem, kdy si každý může upravit odezvu na plynový pedál podle svého - jakým způsobem to přesně bude, netušíme.
Výsledkem všech těchto modifikací by měla být minimalizace prodlev turba v režimu S, v „nulovém“ režimu by pak vůz měl být vykázat nejvýše 7,5litrovou normovanou spotřebu paliva. Realita ale bude dozajista záviset na vaší pravé noze. Ta přitom může ovládat 370 koní u standardní verze nebo 420 v případě modelu Carrera S. Mimo to pak bude možné sáhnout ještě po továrním Powerkitu, který výkon vyžene až na 450 koní.
S tímto výkonem, doplňkovým paketem Sports Chrono a sedmistupňovou automatickou převodovkou by pro přeplňovaný model nemělo být problémem zrychlení z klidu na stovku pod čtyři sekundy. Maximálně by se pak Porsche 911 mělo rozjet na více než 300 km/h, konkrétní data ale značka oznámí až ve Frankfurtu nebo těsně před ním.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Nové Porsche 911 se pochlubí přeplňovaným motorem a také čtveřicí jízdních režimů, díky čemuž spotřeba má klesnout na 7,5 l/100 km
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva