Reklama

Porsche 911 GT3 RS 2018 je oficiálně venku. Je stejně lehké, jako zelené

Faceliftované RS setrvává u čtyřlitru s šesti válci a atmosférickým plněním. Ten však posílil, ještě více ale klesla už tak nízká pohotovostní hmotnost.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche 911 GT3 RS 2018 je oficiálně venku. Je stejně lehké, jako zelené

21.2.2018 | Petr Prokopec | 11 příspěvků

Faceliftované RS setrvává u čtyřlitru s šesti válci a atmosférickým plněním. Ten však posílil, ještě více ale klesla už tak nízká pohotovostní hmotnost.

Porsche včera překvapilo oznámením, že definitivně končí s dieselovými motory. Ty tedy neměly v Zuffenhausenu dlouhého trvání, poprvé s nimi v roce 2002 vyjel Cayenne. Značka tak dokazuje, že stále ještě umí překvapit a je otázkou, jak se v budoucnu postaví k s atmosférickým motorům. Stále více se mluví o tom, že je i u GT3 a GT3 RS nahradí přeplňované jednotky, dokonce snad již v rámci příští generace. Samotné Porsche však tvrdí, že u atmosfér vydrží tak dlouho, jak jen to bude možné.

Ať ovšem již budoucnost bude jakákoliv, nyní tu máme facelift stávajícího Porsche 911 GT3 RS. Pokud jde o labutí píseň atmosférických jednotek, pak se značka rozhodně vytasila s tím nejlepším, co vůbec na svém skladě měla. Novinka setrvává u čtyřlitrového plochého šestiválce, který lze vytáčet do neskutečných 9 000 otáček. Výkon jí o 20 koní narostl na výsledných 520 k, jež na zadní kola přenáší speciálně kalibrovaná sedmistupňová automatická převodovka PDK.

V rámci jízdní dynamiky lze počítat s akcelerací z klidu na stovku za 3,2 sekundy, nejvyšší rychlost pak vyšplhala na 312 km/h. Pro co nejlepší chování v zatáčkách bylo upraveno chování natáčecí zadní nápravy. Ta je osazena 21palcovými odlehčenými koly, jež obouvají pneumatiky o rozměru 325/30. Vpředu se otáčí dvacítky s pneu o rozměru 265/35. Mimo to lze na obou koncích vozu počítat s pozměněným zavěšením.

Spolu s technikou došlo i na úpravu vzhledu, kdy dominantou je nové zadní křídlo. Nechybí ani přepracované čelní partie, na přední kapotě přibyly vstupy vzduchu NACA, jež mají přispět k lepšímu chlazení brzd. Nové jsou také boční prahy, stejně jako kryt motoru, jehož součástí je integrované třetí brzdové světlo. Lehce modifikovány pak byly i světlomety vpředu i vzadu, jde ovšem pouze o novou grafiku, nikoliv o zcela nové lampy.

Přesunout se můžeme do interiéru, kde standardně spočívají karbonová sportovní sedadla a volant potažený Alcantarou, Ten je navíc ozdoben proužkem označujícím středovou polohu. Porsche při faceliftu zapracovalo hlavně na další redukci hmotnosti. Tu dosáhlo zmenšením objemu odhlučňovacích materiálů a ztenčením zadních oken. Nové jsou i dveřní panely.

Pokud je vám přitom taková specifikace málo, můžete sáhnout po paketu Weissach, který řadu standardních komponentů uvnitř, zvenčí i v případě podvozku nahrazuje karbonovými (jde mimo jiné o střechu nebo stabilizátory) a zároveň přidává hořčíková kola. V této konfiguraci váží 911 GT3 RS nejméně, na ručkách vah totiž vykáže pouhých 1 430 kilogramů.

Ani to ovšem není konečná, k dispozici je totiž ještě paket Clubsport. Za ten není třeba připlácet, v jeho rámci pak můžete počítat s šestibodovými závodními pásy, hasicím přístrojem či přípravou na tlačítko odpojující baterii po nárazu. Dovnitř se pak v takovém případě nastěhuje ochranná klec. Dodat pak již lze jen cenu, jenž v Německu startuje na 195 137 Eur (cca 4 945 000 Kč).

Porsche 911 GT3 RS 2018 je oficiálně venku. Je stejně lehké, jako zelené - 1 - Porsche 911 GT3 RS 2018 oficialni sada 01Porsche 911 GT3 RS 2018 je oficiálně venku. Je stejně lehké, jako zelené - 2 - Porsche 911 GT3 RS 2018 oficialni sada 02Porsche 911 GT3 RS 2018 je oficiálně venku. Je stejně lehké, jako zelené - 3 - Porsche 911 GT3 RS 2018 oficialni sada 03Porsche 911 GT3 RS 2018 je oficiálně venku. Je stejně lehké, jako zelené - 4 - Porsche 911 GT3 RS 2018 oficialni sada 04Porsche 911 GT3 RS 2018 je oficiálně venku. Je stejně lehké, jako zelené - 5 - Porsche 911 GT3 RS 2018 oficialni sada 05Porsche 911 GT3 RS 2018 je oficiálně venku. Je stejně lehké, jako zelené - 6 - Porsche 911 GT3 RS 2018 oficialni sada 06Porsche 911 GT3 RS 2018 je oficiálně venku. Je stejně lehké, jako zelené - 7 - Porsche 911 GT3 RS 2018 oficialni sada 07Porsche 911 GT3 RS 2018 je oficiálně venku. Je stejně lehké, jako zelené - 8 - Porsche 911 GT3 RS 2018 oficialni sada 08Porsche 911 GT3 RS 2018 je oficiálně venku. Je stejně lehké, jako zelené - 9 - Porsche 911 GT3 RS 2018 oficialni sada 09Porsche 911 GT3 RS 2018 je oficiálně venku. Je stejně lehké, jako zelené - 10 - Porsche 911 GT3 RS 2018 oficialni sada 10
Porsche 911 GT3 RS se ukázalo na oficiálních fotkách v jedovaté zelené. Pod kapotou pak disponuje 520 koňmi, jenž mohou být spárované s pouhými 1 430 kily

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 11 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše