Reklama

Tohle je teď nejsilnější Porsche bez turba. Únik odhalil jeho vzhled i techniku

Modernizace se nevyhnula ani jedné z posledních 911 s atmosféricky plněným motorem, verzi GT3 RS. Ta je teď ještě silnější a lehčí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tohle je teď nejsilnější Porsche bez turba. Únik odhalil jeho vzhled i techniku

6.2.2018 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Modernizace se nevyhnula ani jedné z posledních 911 s atmosféricky plněným motorem, verzi GT3 RS. Ta je teď ještě silnější a lehčí.

Po loňském příchodu faceliftovaného Porsche 911 GT3 bylo jen otázkou času, kdy se ukáže také provedení RS. Na jeho debut jsme ale museli počkat plných dvanáct měsíců, novinka totiž bude naživo debutovat tamtéž, což méně výkonná varianta - tedy na březovém autosalonu v Ženevě. Do té doby však kupé rozhodně nezůstane skryto zrakům veřejnosti, neboť venku jsou první oficiální fotky i technická data.

Naše představení začneme u vizáže, jenž se vůči dosluhujícímu provedení liší hlavně v detailech. Máme tu tedy přeprofilovaný přední nárazník, do kterého byly zasazeny jinak stylizované LEDky pro denní svícení. Změny jsou pak spojeny také s odlišnými vstupy vzduchu, které mají nyní lépe zásobovat vpředu namontované chladiče a brzdy. Povšimnout si můžeme i kapoty nově dekorované otvory NACA.

Další novinky souvisí s pozměněnými vstupy vzduchu v zadních blatnících, zatímco dozadu se nastěhovala členitější světla. I zde můžeme počítat s odlišným nárazníkem s výraznějšími výstupy vzduchu, mohutné křídlo pak dostalo odlišné bočnice. Komplet pak uzavírá sada nových kovaných 20palcových předních a 21palcových zadních kol, jenž obouvají pneumatiky o rozměru 265/35, resp. 325/30.

Dovnitř se nastěhovala polozávodní sedadla s karbonovým rámem, která doplňují nové dveřní panely. V jejich případě došlo na instalaci nylonových poutek a sítí na drobnosti, zároveň Porsche zredukovalo také tlumicí materiál. Za vším lze samozřejmě hledat snahu o snížení hmotnosti, ze stejného důvodu pak ostatně může s odlehčenou konstrukcí počítat také zadní víko motorového prostoru.

Tím se dostáváme k pohonnému ústrojí, jímž je i nadále atmosférický čtyřlitrový plochý šestiválec. Jeho výkon však vzrostl z 500 na 520 koní v 8 250 otáčkách (maximum motoru je pro změnu až v 9 000 ot./min.), což srazilo čas potřebný ke zrychlení z klidu na stovku na 3,2 sekundy (-0,1 sekundy). Nejvyšší rychlost pro změnu narostla na 312 km/h (+2 km/h).

Lze pak jen dodat, že stejně jako u všech modelů GT je také v případě nového RS k dispozici příplatkový paket Clubsport. Jeho součástí přitom jsou šestibodové závodní pásy, hasicí přístroj a hliníková ochranná klec. V případě převodovky jste ovšem oproti Porsche 911 GT3 odkázáni pouze na jedinou volbu, a sice na sedmistupňový automat PDK.

Tohle je teď nejsilnější Porsche bez turba. Únik odhalil jeho vzhled i techniku - 1 - Porsche 911 GT3 RS 2018 prvni foto 01Tohle je teď nejsilnější Porsche bez turba. Únik odhalil jeho vzhled i techniku - 2 - Porsche 911 GT3 RS 2018 prvni foto 02Tohle je teď nejsilnější Porsche bez turba. Únik odhalil jeho vzhled i techniku - 3 - Porsche 911 GT3 RS 2018 prvni foto 03Tohle je teď nejsilnější Porsche bez turba. Únik odhalil jeho vzhled i techniku - 4 - Porsche 911 GT3 RS 2018 prvni foto 04
Porsche 911 GT3 RS se dočkalo modernizace, která počítá s nárůstem výkonu na 520 koní a agresivnějším bodykitem

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 2 příspěvky

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše