Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 S Martini Racing Edition: ostrý přípitek k návratu do Le Mans
10.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Stuttgartská značka slaví po 16 letech návrat do Le Mans. Společně s Martini představilo na tuto počest limitovanou 911. Každý z 80 kusů má 400 koní.
Po šestnáctileté pauze se Porsche rozhodlo opětovně atakovat přední příčky závodu Le Mans, a sice s novým speciálem 919 hybrid, který požene v před dvoulitrový vidlicový čtyřválec s elektromotorem. Pro automobilku je to natolik velká událost, že se spolu s debutem rozhodlo vytvořit speciální edici tradičního modelu 911. Ke spolupráci přitom pobídli spřátelenou společnost Bacardi & Company, aby mohli opětovně využít závodních barev Martini Racing. Něco podobného tu ostatně bylo před dvěma lety, ovšem tehdy zuffenhausenští ozdobili hypersport 918 Spyder.
Tentokrát se vůz nepyšní pouze moro červenými pruhy, ale také zcela jiným jménem. Namísto nápisu Carrera bude na zádi skromných 80 kusů pouze nápis 911, zatímco v oficiálním názvu přibylo písmeno S. Tuhle exkluzivní novinku bude možné koupit výhradně v bílém nebo černém laku se závodnickou trikolorou nataženou přes kapotu, střechu, zadní křídlo a boky. Pokud vám přijde, že tu něco nehraje, edici Martini Racing navíc zdobí aerodynamický paket Cup s předním lízátkem a zadním pevným spoilerem.
Změny pokračují i v kabině v podobě dekorů z nerezové oceli včetně prahů s podsvíceným nápisem 911 Carrera S - Martini Racing Edition. S exteriérem údajně ladí i palubní deska, a sice charakteristickými emblémy. Ve standardní výbavě se objevuje Sport Chrono paket a sportovní volant, mezi dalšími bezpříplatkovými prvky najdou noví majitelé rozhraní PCM s navigací, dále černou kůží čalouněná elektricky stavitelná sedadla, rychloměr s černým pozadím a audiosystém Bose.
Na zadní kola bude putovat 400 koní přes dvouspojkovou převodovku PDK díky šestiválcovému boxeru z Carrery S (objem 3,8 litru). Limitovaná edice k němu dostane i tlačítko Sport Plus pro přiostření a schopnost vypálit z klidu na stovku za 4,1 sekundy. Prodej bude zahájen na Starém kontinentu ještě tento měsíc, později v tomto roce se však zbývající kusy podívají i do Číny, Japonska a část do Latinské Ameriky. Propracovat se mezi 80 štastlivců tedy asi nebude jednoduché.


Návrat Porsche do Le Mans slaví automobilka spolu s Martini. Výsledkem je limitovaná edice 911 S s exkluzivními prvky výbavy. Technikou nepřekvapí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 11 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
včera
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
