Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne 2015: facelift přinesl nová světla, motor V6 turbo i hybrid
24.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizované SUV je ve všech případech rychlejší, u modelů Cayenne S a E-Hybrid i úspornější. V reálu ale 3,4litrové žíznivosti nedosáhnete.
Co jsme v únoru slibovali, to se nyní do puntíku vyplnilo - Porsche představilo opravdu nemalou modernizaci modelu Cayenne. Ta má za úkol přiblížit velké SUV tomu menšímu, zvenčí tak můžeme zaevidovat výraznější čelní masku, jíž doplňují nové nárazníky. Ten vpředu dostal více aktivních lamel, jež mají zlepšit chlazení (otevírají se a zavírají v závislosti na potřebách motoru), zadní provedení pak nabízí integrované koncovky výfuku.
Mimo to ovšem německá automobilka pozměnila ještě kapotu, tvar předních blatníků, vybrání pro registrační značku na víku zavazadelníku či světlomety. Zadní jsou přitom užší, zatímco ty vpředu pracují s diodami. Cayenne Turbo pak dokonce již v základu nabízí Porsche Dynamic Light System, který používá dat z kamery a upravuje světelný paprsek dle protijedoucí dopravy.
Venkovních změn tedy rozhodně není málo, k nim ovšem automobilka ze Zuffenhausenu přidává také modernizaci interiéru. V jeho případě sice obrazová dokumentace chybí, dočkat bychom se ovšem měli nového multifunkčního volantu s pádly řazení, jehož tvar ovlivnil hybridní supersport 918 Spyder. Mimo to dorazí nová zadní sedadla s volitelným chlazením.
Tím ale kosmetické novinky již končí, přesunout se tedy můžeme ke změnám mechanickým. Pro všechny verze je k mání nový termální management a vylepšený systém start/stop, který byl zakomponován do osmistupňového automatu.
V případě dieselového provedení drobné úpravy zlepšily sprint z klidu na stovku za 7,2 sekundy (dříve 7,6 s). Model Turbo dostal do vínku 520 koní (+ 20 k), díky čemuž metu 100 km/h pokoří za 4,2 sekundy, tedy o pět desetin rychleji než nyní.
Výraznější změny ovšem najdeme u verze Cayenne S, kterou již nepohání atmosférický osmiválec, nýbrž 3,6litrový přeplňovaný šestiválec z modelu Macan Turbo. Ten nabízí 420 koní a 550 Nm (nárůst o 20 koní a 50 Nm). Oproti předchůdci se přitom o čtyři desetiny sekundy zlepšila jak akcelerace na stovku (5,5 s, respektive 5,4 sekundy s paketem Sport Chrono), tak nejvyšší rychlost (259 km/h vs 258 km/h) a spotřeba (9,5 l vs 10,5 l/100 km). Pokud se vám to ovšem i nadále zdá hodně, sáhnout můžete po nové plug-in hybridní verzi, která slibuje 3,4litrovou žíznivost.
Tento údaj dozajista nemá s realitou mnoho společného, politikaření ale nechme být. Místo toho zmíníme, že ústrojí převzaté z Panamery kombinuje třílitr V6 o výkonu 333 koní s elektromotorem naladěným na 95 koní. Výkon celé soustavy pak činí 416 koní a 590 Nm, což má zaručit sprint na stovku za 5,9 sekundy a nejvyšší rychlost 243 km/h.
S ohledem na lithium-iontové baterie o kapacitě 10,9 kWh ovšem Cayenne S E-Hybrid zvládne i jízdu čistě na elektřinu, přičemž dojezd se pohybuje mezi 18 a 36 kilometry a nejvyšší rychlost v tomto režimu činí 124 km/h. Tím jsme ale na samém závěru letošního faceliftu, který se v showroomech ukáže po pařížské výstavní premiéře. Ve všech případech se přitom očekává lehký cenový nárůst.
Všechny verze modernizovaného Porsche Cayenne se pyšní novými světlomety či nárazníky. Mimo ně pak model S dostal přeplňovaný šestiválec, dále se nabídka rozrostla o hybridní provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 28 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 26 minutami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před hodinou - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 4 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva