Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne Turbo S 2012: nové Turbo S dostalo 550 koní
12.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dmychadla s titanovo-hliníkovými lopatkami a přemapovaná řídicí jednotka dodaly SUV sílu, díky níž zrychlí na stovku za 4,5 s a jede až 283 km/h.
Pokud včera někdo pochyboval o tom, že bílá barva aktuálně vládne světu, má pro něj Porsche jasný argument. První prezentační kousek nového Cayenne Turbo S je totiž oháknutý do perleťově bílé karoserie. A co se skrývá pod ní?
Je to stejný motor, jaký můžeme nalézt v Porsche Panamera Turbo S. Tedy osmiválec přeplňovaný dvěma turby, která dostala titanovo-hliníkové lopatky, a doplněný modifikovanou řídicí jednotkou. Výkon 4,8litrové pohonné jednotky díky tomu povyskočil o 50 koní a 50 Nm točivého momentu na celkovou sílu 550 koní a 750 Nm, oproti příplatkovému kitu pro verzi Turbo se ale jedná jen o 10 koní navíc.
Zrychlení z klidu na stovku se těmito modifikacemi zkrátilo o dvě desetinky sekundy na pouhých 4,5 s, zatímco nejvyšší rychlost narostla o 5 km/h na 283 kilometrů v hodině. V Zuffenhausenu přitom dodávají, že ovlivněna nárůstem výkonu by neměla být průměrná spotřeba 11,5 l/100 km, její dosažení ale bude záviset hlavně na vaší pravé noze.
Turbo S se ovšem od standardního přeplňovaného Porsche Cayenne liší i mimo motorový prostor. Zvenčí můžete počítat s 21palcovými litými koly, zatmavenými světlomety nebo černě lakovanými spodními částmi zpětných zrcátek a nárazníků. Kromě toho dostal nejsilnější Cayenne v nabídce také čtveřici obdélníkových koncovek výfuku namísto oválných, které zdobí Turbo.
Do kabiny se pro změnu nastěhoval karbon, který najdete na palubní desce a dveřních panelech, nebo dvoubarevné kožené čalounění doplněné kontrastními stehy. Standardem je vzduchový podvozek s aktivními stabilizátory a tlumiči, vektorování točivého momentu spolupracující s elektronicky ovládaným diferenciálem a paket Sport Chrono.
Ceny v Německu startují na částce 151 702 Eur (cca 3 793 000 Kč), což je o nějakého tři čtvrtě milionu korun více než v případě Cayenne Turbo. Zaběhnutá praxe přitom říká, že české ceny budou jen nepatrně vyšší.
Vzhledově se Porsche Cayenne Turbo S od základního přeplňovaného modelu liší mírně, větší změny najdete v motorovém prostoru - tam nyní pracuje rovných 550 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 20:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis