Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc
23.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco u normálního auta by takové kroky byly považovány za přílišné šetření, u 911 jde o něco jiného - co nejnižší hmotnost dostupné verze.
Na sklonku 60. let minulého století Porsche nabízelo model 911 Carrera ve verzi T (zkratka pro Touring), kterým se před pár dny pochlubil Richard Hammond. Rekordní množství zákazníků sice tato varianta neoslovila, nicméně i u Porsche platilo, že co je doma, to se počítá. A platí to evidentně i nyní, pročež si můžeme představit moderní inkarnaci Porsche 911 Carrera T. To vychází ze základního kupé, nicméně se pyšní nižší hmotností danou hlavně zbavením interiéru veškeré výbavy, kratšími převody manuální převodovky a pohonem zadních kol s integrovaným samosvorem.
Základem vozu je dosavadní 911 Carrera, která ovšem prošla řádnou dietou. Třeba zadní okno, stejně jako ta boční, jsou z odlehčeného skla, zredukováno bylo také odhlučnění kabiny. Zadní sedadla dostala padáka, stejně jako multimediální systém Porsche Communication Management (PCM), byť oba tyto prvky můžete na přání dostat zpět na palubu, a to bez příplatku. Pozoruhodné je, že dveře mají poutka namísto běžných klik, čímž Čechům a Slovákům tento stroj připomene hlavně někdejší Škodu 105 S. Ovšem, u té šlo jen o cenu, 911 T chce být v prvé řadě lehká.
Výsledkem je 20kilogramová dieta, v případě dvoumístného provedení lze tedy mluvit o hmotnosti 1 425 kg. S tou je nadále spojen přeplňovaný třílitrový šestiválec, v jehož případě se výkon vůči výchozímu modelu nikterak nezměnil. Máme tu tedy nadále 370 koní a 450 Nm točivého momentu, jenž ovšem na zadní kola přenáší v úvodu zmíněná manuální převodovka se zkrácenými převody.
Vůz tedy nově zvládá zrychlení z klidu na stovku za 4,5 sekundy, tedy o desetinu rychleji než Porsche 911 Carrera. Dvoustovky pak nové provedení dosáhne za 15,1 sekundy, nejvyšší rychlost končí hodnotou 290 km/h. Této mety přitom dosahuje i varianta s příplatkovým sedmistupňovým automatem PDK, v jehož případě jsou hodnoty při sprintu poníženy na 4,2 sekundy, resp. na 14,5 s.
Stran toho lze dodat, že vůz se již standardně pyšní sportovním podvozkem PASM sníženým o 20 milimetrů. Kromě toho nechybí ani paket Sport Chrono, za příplatek pak můžete sáhnout dokonce po natáčení zadní nápravy. Uvnitř lze pro změnu očekávat sedadla čalouněná látkou, zákazníci ovšem mohou zvolit i plnohodnotné skořepiny - a to vůbec poprvé u verze 911 Carrera.
Zbývá jen zmínit, že zvenčí se „Téčko“ pyšní lehce modifikovaným bodykitem, který je doplněn 20palcovými koly. Ceny na německém trhu startují na částce 107 553 Eur (cca 2 768 000 Kč), ve Velké Británii je vůz ještě o 200 tisíc levnější. To není zrovna málo, ale na řidičsky zajímavou 911? Máte-li zájem, předobjednávky startují již nyní, s prvními vozy pak zákazníci mohou počítat od ledna příštího roku.













Porsche 911 Carrera T nabízí hodně muziky za málo peněz, zjevně tak jde o řidičský ideál
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
včera
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
včera
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
včera
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
