Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc

Zatímco u normálního auta by takové kroky byly považovány za přílišné šetření, u 911 jde o něco jiného - co nejnižší hmotnost dostupné verze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc

23.10.2017 | Petr Prokopec | 7 příspěvků

Zatímco u normálního auta by takové kroky byly považovány za přílišné šetření, u 911 jde o něco jiného - co nejnižší hmotnost dostupné verze.

Na sklonku 60. let minulého století Porsche nabízelo model 911 Carrera ve verzi T (zkratka pro Touring), kterým se před pár dny pochlubil Richard Hammond. Rekordní množství zákazníků sice tato varianta neoslovila, nicméně i u Porsche platilo, že co je doma, to se počítá. A platí to evidentně i nyní, pročež si můžeme představit moderní inkarnaci Porsche 911 Carrera T. To vychází ze základního kupé, nicméně se pyšní nižší hmotností danou hlavně zbavením interiéru veškeré výbavy, kratšími převody manuální převodovky a pohonem zadních kol s integrovaným samosvorem.

Základem vozu je dosavadní 911 Carrera, která ovšem prošla řádnou dietou. Třeba zadní okno, stejně jako ta boční, jsou z odlehčeného skla, zredukováno bylo také odhlučnění kabiny. Zadní sedadla dostala padáka, stejně jako multimediální systém Porsche Communication Management (PCM), byť oba tyto prvky můžete na přání dostat zpět na palubu, a to bez příplatku. Pozoruhodné je, že dveře mají poutka namísto běžných klik, čímž Čechům a Slovákům tento stroj připomene hlavně někdejší Škodu 105 S. Ovšem, u té šlo jen o cenu, 911 T chce být v prvé řadě lehká.

Výsledkem je 20kilogramová dieta, v případě dvoumístného provedení lze tedy mluvit o hmotnosti 1 425 kg. S tou je nadále spojen přeplňovaný třílitrový šestiválec, v jehož případě se výkon vůči výchozímu modelu nikterak nezměnil. Máme tu tedy nadále 370 koní a 450 Nm točivého momentu, jenž ovšem na zadní kola přenáší v úvodu zmíněná manuální převodovka se zkrácenými převody.

Vůz tedy nově zvládá zrychlení z klidu na stovku za 4,5 sekundy, tedy o desetinu rychleji než Porsche 911 Carrera. Dvoustovky pak nové provedení dosáhne za 15,1 sekundy, nejvyšší rychlost končí hodnotou 290 km/h. Této mety přitom dosahuje i varianta s příplatkovým sedmistupňovým automatem PDK, v jehož případě jsou hodnoty při sprintu poníženy na 4,2 sekundy, resp. na 14,5 s.

Stran toho lze dodat, že vůz se již standardně pyšní sportovním podvozkem PASM sníženým o 20 milimetrů. Kromě toho nechybí ani paket Sport Chrono, za příplatek pak můžete sáhnout dokonce po natáčení zadní nápravy. Uvnitř lze pro změnu očekávat sedadla čalouněná látkou, zákazníci ovšem mohou zvolit i plnohodnotné skořepiny - a to vůbec poprvé u verze 911 Carrera.

Zbývá jen zmínit, že zvenčí se „Téčko“ pyšní lehce modifikovaným bodykitem, který je doplněn 20palcovými koly. Ceny na německém trhu startují na částce 107 553 Eur (cca 2 768 000 Kč), ve Velké Británii je vůz ještě o 200 tisíc levnější. To není zrovna málo, ale na řidičsky zajímavou 911? Máte-li zájem, předobjednávky startují již nyní, s prvními vozy pak zákazníci mohou počítat od ledna příštího roku.

Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 1 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 01Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 2 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 02Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 3 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 03Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 4 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 04Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 5 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 05Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 6 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 06Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 7 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 07Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 8 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 08Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 9 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 09Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 10 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 10Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 11 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 11Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 12 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 12Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 13 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 13
Porsche 911 Carrera T nabízí hodně muziky za málo peněz, zjevně tak jde o řidičský ideál

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 7 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama