Porsche Panamera 4 E-Hybrid je venku. O spotřebě lže, o dynamice snad ne

9.9.2016 | Petr Prokopec | 6 příspěvků

Další varianta nové Panamery nabídne 330+136 koní a baterie o kapacitě 14,1 kWh. Stovku dá za 4,6 s, 50 km pak čistě na elektřinu.

Měření spotřeby paliva aut v rámci cyklu NEDC a způsoby, kterými lze výsledky manipulovat, dnes už asi nemá smysl komentovat. K realitě mají daleko všechny, nejvíce se ji ale vzdalují v případě hybridů a vozů s malými motory. V prvním případě je důvod jasný - metodika měření průměruje naměřenou spotřebu benzinu či nafty v elektrickém a „spalovacím” módu přičemž elektřinu považuje pokaždé za nic. Výsledkem jsou tak hodnoty, které na papíře udiví a možná vás i zaplaví touhou po vlastnictví takového vozu, nicméně v reálu přichází zklamání.

Tento mustr využívá i Porsche, které aktuálně představilo novou hybridní verzi modelu Panamera zvanou 4 E-Hybrid. Pod její kapotou se ukrývá 2,9litrový šestiválec biturbo, který dává 330 koní a 450 Nm. K tomu se přidává elektromotor, jenž produkuje dalších 136 koní a 400 Nm. Na rozdíl od předchůdce, kde se elektromotor zapojoval až po sešlápnutí plynu na 80 %, zde pracuje stále.

Oproti minulé generaci se změnila také převodovka, namísto konvenčního automatu s konvertorem točivého momentu zde máme novou dvouspojkovou osmistupňovou skříň PDK. Dále pak technici z Weissachu zvýšili kapacitu vodou chlazených lithium-iontových baterií z 9,4 na 14,1 kWh, bez nutnosti navyšování hmotnosti. Kromě toho můžeme zmínit ještě příplatkové 7,2 kW rychlodobíjení, které zkracuje dobu dobíjení z 5,8 hodin na 3,6 hodiny.

Mechaniku tedy máme probranou, přejít můžeme k jízdní dynamice a proklamované nereálné spotřebě. Ta činí pouhých 2,5 l/100 km dle cyklu NEDC (data pro Ameriku, jež více odpovídají realitě, byť jsou taktéž částečně zkreslená, zatím nejsou k dispozici), což výrazně ovlivňuje schopnost urazit až 50 kilometrů čistě na elektřinu. Že s takovou spotřebou dlouhodobě jezdit nepůjde a že by bylo vhodné zmínit i spotřebu elektrické energie, netřeba dodávat. Maximálka na elektriku činí 140 km/h, při zapojení obou agregátů pak 278 km/h, zatímco stovku dáte za 4,6 sekundy. To už by pravda být mohla, tedy dokud vám nedojde „šťáva” v akumulátorech.

Dále můžeme zmínit, že Panamera 4 E-Hybrid dostala čtyři řidičské režimy E-Power, Hybrid Auto, E-Hold a E-Charge. Po nastartování je vůz vždy v prvním zmíněném, v případě posledního pak šestiválcový motor produkuje více výkonu, než je nutné pro samotnou jízdu, aby docházelo k dobíjení baterií. Mimo to je možné počítat ještě s módy Sport a Sport Plus, kdy právě ve druhém zmíněném můžete dosáhnout nejvyšší rychlosti 278 km/h.

Hybridní provedení již ve standardu nabízí paket Sport Chrono, navíc vůči klasickým benzinovým či dieselovým variantám došlo k lehkému přepracování, respektive doplnění polodigitálního přístrojového štítu. Ve finále pak jen zmíníme živý debut v Paříži a začátek prodeje v dubnu příštího roku. Cena pro německý trh přitom byla stanovena na 100 553 Eur (cca 2 717 000 Kč).

Porsche Panamera 4 E-Hybrid je venku. O spotřebě lže, o dynamice snad ne - 1 - Porsche Panamera 4 E-Hybrid 2017 prvni sada 00
Zvenčí se Porsche Panamera 4 E-Hybrid liší od zbytku nabídky jinými koncovkami výfuku či zeleně podbarvenými nápisy...

Porsche Panamera 4 E-Hybrid je venku. O spotřebě lže, o dynamice snad ne - 2 - Porsche Panamera 4 E-Hybrid 2017 prvni sada 01Porsche Panamera 4 E-Hybrid je venku. O spotřebě lže, o dynamice snad ne - 3 - Porsche Panamera 4 E-Hybrid 2017 prvni sada 02Porsche Panamera 4 E-Hybrid je venku. O spotřebě lže, o dynamice snad ne - 4 - Porsche Panamera 4 E-Hybrid 2017 prvni sada 04Porsche Panamera 4 E-Hybrid je venku. O spotřebě lže, o dynamice snad ne - 5 - Porsche Panamera 4 E-Hybrid 2017 prvni sada 05Porsche Panamera 4 E-Hybrid je venku. O spotřebě lže, o dynamice snad ne - 6 - Porsche Panamera 4 E-Hybrid 2017 prvni sada 06Porsche Panamera 4 E-Hybrid je venku. O spotřebě lže, o dynamice snad ne - 7 - Porsche Panamera 4 E-Hybrid 2017 prvni sada 07Porsche Panamera 4 E-Hybrid je venku. O spotřebě lže, o dynamice snad ne - 8 - Porsche Panamera 4 E-Hybrid 2017 prvni sada 08
...zásadní rozdíly ovšem nenajdete ani uvnitř. Vše podstatné je pod kapotou

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 6 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše