Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche stvořilo nejsilnější sériový kombík světa. Má 680 koní na až 1 295 litrů
26.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud chcete opravdu rychlé kombi, nic lepšího mezi sériově vyráběnými auty v tuto chvíli nenajdete. S tímto strojem jste na 160 km/h za 7,9 s.
Očekávané se stalo skutečností. Porsche aktuálně představilo novou verzi svého stylového kombíku zvanou Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Ta stejně jako liftback pracuje s kombinací čtyřlitrového osmiválce twin-turbo a elektromotoru, jenž na obě nápravy posílají souhrnných 680 koní a 850 Nm točivého momentu. Sprint z klidu na stovku se tak odehraje za 3,4 sekundy, zatímco maximálka činí 310 km/h.
S ohledem na zavedenou praxi v Zuffenhausenu je více než jisté, že hodnota akcelerace bude spíše podceněnou než přeceněnou hodnotou. Koneckonců s paketem Sport Chrono zvládne stovku za 3,6 sekundy i běžnější Panamera Turbo Sport Turismo, která ke svému pohonu užívá pouze osmiválec naladěný na 550 koní. Hybridní varianta však ke spalovací jednotce přihazuje ještě 136 elektrických koní.
Je samozřejmě nutné dodat, že s příchodem hybridní soustavy se zvýšila hmotnost vozu - ta celková činí neskutečných 2,9 tuny. Na druhou stranu, s elektromotorem má hybridní verze zajištěn „odpich“ od nulových otáček. Lze tedy předpokládat, že realitou bude stovka spíše někde okolo 3,2 s. Stošedesátku pak dle technických dat zvládnete za 7,9 sekundy a 80-120 km/h za 2,3 s.
Vyjma zlepšení akcelerace se hybridní ústrojí stará rovněž o zlepšení spotřeby, jenž byla vypočítána na pouhých 3 l/100 km. Nejspíše asi nemusíme dodávat, že této hodnoty vůz reálně nedosahuje. S dojezdem 49 kilometrů na elektřinu tobude podobné, baterie o kapacitě 14,1 kWh lze přitom dobít za 2,4 až 6 hodin podle dostupného elektrického výkonu nabíječky.
Tím nám unikátní prvky spojené s hybridním ústrojím končí, dále lze již počítat se stejnými věcmi, jaké dostala do vínku i základní Panamera Sport Turismo. Máme tu tedy i adaptivní střešní spoiler, který je na základě jízdních situací a zvoleného režimu stavitelný ve třech úrovních. Generovat přitom může dodatečných 50 kg přítlaku, zároveň redukuje turbulence při otevřeném střešním oknu.
V kabině je pro změnu možné počítat s digitalizovaným přístrojovým štítem nebo třímístnou zadní lavicí, ačkoliv Porsche této konfiguraci říká 2+1 a dodává, že plnohodnotná jsou pouze krajní sedadla. Za příplatek pak lze ostatně sáhnout po dvou zcela nezávislých křeslech. Objem zavazadelníku se přitom pohybuje v rozmezí 425 až 1 295 litrů.
Zbývá již jen dodat, že cena na německém trhu startuje na částce 188 592 Eur (cca 4 913 000 Kč), přičemž již ve standardu lze počítat třeba s 21palcovými koly, karbon-keramickými brzdami či vektorováním točivého momentu a uzamykatelným zadním diferenciálem. Kromě toho nechybí ani adaptivní vzduchový podvozek.










Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo páruje 680 koní s 1 295 litry, jenž zvládne pobrat do zavazadelníku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva