Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poslechněte si motor auta, které má jet až 500 km/h. Výkon počítá na megawatty
22.11.2018 | Mirek Mazal
Když chcete postavit vůbec nejrychlejší auto světa, bez extrémně výkonného motoru to nepůjde. Právě jeho závěrečné ladění můžeme sledovat za sklem laboratoře.
SSC Tuatara má jediný cíl - stát se nejrychlejším silničním autem světa. Projekt tohoto vozu byl původně odhalen v roce 2011 ve formě konceptu, v průběhu tohoto roku se ale ukázal v téměř finální verzi. Uvedl se touhou založit aktuálně neexistující klub aut schopných protnout hranice 300 mph (483 km/h) a 500 km/h, k čemuž potřebuje adekvátní výkon. Ten má poskytnou trumf s označením 5,9 V8.
Vidlicový osmiválec s dvojitým přeplňováním má na svém bloku nápis „1,3 Megawatts“. Popisek není slovní hříčka, ale legitimní označení - když agregát běží na palivo s 85 % podílem etanolu, dokáže vyvinout až 1 300 kilowattů čili 1,3 MW (1 768 koní) výkonu. Jednotka vyrobená na míru firmou Nelson Racing Engines přináší stále působivých 1 007 kW (1 369 koní) při použití benzínu běžného oktanového čísla 91. Mix obou prý stačí na cca 1 119 kW (1 521 koní). Na taková čísla nejsme v běžném životě zvyklí.
Díky videu ze závěrečného testování v laboratoři může slyšet a vidět vytočený megawattový motor. SSC Tuatara původně měl mít objem 6,9 l, ale inženýři odebrali litr objemu a přidali dvojité vstřikování na každý válec.
Tato technika by sama o sobě nestačila na zápis do Guinessovy knihy rekordů. Chce-li SSC založit klub pokořitelů 500 km/h, tak hypersport potřebuje více než výkonný motor. Měl by mít mít aerodynamicky dokonalé tělo s nízkým koeficientem odporu vzduchu, Tuatara má slibný Cd 0,279. Pod uhlíkovými vlákny se skrývá karbonový monokok, který udržuje hmotnost na 1 247 kilogramech před doplněním tekutých náplní.
Společnost ze severu USA už přijímá na stroj pojmenovaný podle plazů z Nového Zélandu objednávky. V nové továrně ve Washingtonu bude vyrobeno jen 100 kusů, takže půjde o velmi exkluzivní zboží. Pokud máte zájem, cena začíná kousek nad 1 milionem dolarů, tedy okolo 23 milionů Kč.
Náročně testovaný motor se má postarat o zajetí absolutního rychlostního rekordu sériově vyráběného silničního auta. Výkon ani hrozivý projev mu nechybí
Záběry poslední, prý už sériové podoby SSC Tuatara z letošní Pebble Beach
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 8 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 2 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 4 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 5 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 7 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva