Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Provalila se spousta detailů k novému Fordu Focus, včetně verze RS
1.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Necelé dva měsíce nás dělí od jistě nejdůležitější premiéry modrého oválu posledních let. Pokud je ale na vás i to příliš dlouhé čekání, leccos vám můžeme říci už nyní.
Před několika málo týdny jsme vám mohli ukázat první snímky nového Fordu Focus bez jakéhokoli maskování. Odhalen tak byl vcelku radikálně odlišný design, což ale soudě dle vašich reakcí není zrovna krok šťastným směrem. Vůz totiž přišel o svou originalitu a spíše než novinku modrého oválu připomíná jakéhosi křížence mezi Mazdou 3 a korejskými hatchbacky. Bude tedy zajímavé sledovat, zda Ford v případě tohoto bestselleru narazí stejně jako třeba se současným Mondeem. Tento vůz totiž poslední generace doslova zabila - tak moc, že možná ani nedostane nástupce.
Je ovšem nutné dodat, že stran designu má nový Focus co nabídnout. Jeho rozvor měl být totiž natažen o 50 milimetrů. A jelikož délka zůstala téměř totožná, máme tu kratší převisy a poněkud vyváženější vzhled dynamičtější postoj. Automobilka měla navíc zapracovat na redukci hmotnosti, jenž má vůči předchůdci poklesnout v některých případech až o 50 kilogramů.
Auto má navzdory dosavadním zkazkám dostat o poznání kvalitnější interiér duchovně blízký nové Fiestě, Tomu bude dominovat velká dotyková obrazovka, a pro tlačítka tak zbude o poznání měně prostoru. Toho by mělo být díky zmíněnému prodloužení rozvoru naopak přibýt cestujícím, hlavně pak těm vzadu vzadu. Místa pro nohy i hlavu má být podstatně více.
Ještě více se ví o novém provedení RS, třebaže se jej máme dočkat až okolo roku 2020. Pod jeho kapotou znovu nalezneme 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec EcoBoost, tentokrát v tom ale nebude sám. Doplní jej ovšem 48voltový elektrický okruh, stejně jako integrovaný startér/generátor, který by měl produkovat okolo 25 koní a 60 Nm točivého momentu. Celkově tak má Focus RS pracovat se 400 koňmi výkonu a 600 Nm točivého momentu.
Díky hybridizaci se novinka dostane do vrcholné ligy hot hatchů, neboť zvládat má akceleraci z klidu na stovku za rovné 4 sekundy. Díky tomu přespurtuje i současné Audi RS3 a Mercedes-AMG A 45. Jen kvůli dynamice však na odklon o ryze spalovací jednotky nedošlo, ve hře jsou rovněž emise. Současný Focus RS totiž produkuje 175 gramů CO2 na kilometr, s elektrifikací by však měla tato hodnota klesnout na 149 g/km.
Dané parametry jsou spojené s manuální verzí, která se v rámci nové generace opětovně objeví. Ford ovšem vyvíjí také dvouspojkový automat, který by navýšil oblibu vozu na severoamerickém a čínském trhu. Zatím sice není jisté, zda bude tato převodovka k mání hned od počátku, rok 2020 je ale ještě daleko. S jistotou lze ale již nyní tvrdit, že po stránce cenové zamíří nový Focus RS výše než ten současný.
Dodat pak jen můžeme, že ještě letos - velmi pravděpodobně na podzim v Paříži - Ford představí Focus ST. Toto provedení by přitom měl pohánět přeplňovaný dvoulitr, jehož výkon by vzrostl na 280 či 290 koní. Chybět v nabídce pak nebude ani výbava ST-Line, jenž má být odhalena již se standardním provedením nového hatchbacku. Jeho premiéra je přitom naplánována na duben, mimo jakýkoliv autosalon.
Nový Ford Focus RS se již ukázal na neoficiální ilustraci...
...jenž vychází ze záběrů špionážních fotografů, na nichž je viditelný bez špetky maskování standardní hatchback
Přihodit můžeme i pár snímků zakamuflovaného prototypu novinky modrého oválu
Zdroj: Auto Internationaal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
před 8 hodinami - Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024 - Na Ukrajině se při předvádění se srazili řidiči nových BMW M3 a M4, to se hned tak nevidí
12.6.2024
Nejnovější články
- Podívejte se, jak pořád jediný technik kompletně skládá motory V8 od AMG, je to pastva pro oči
před 2 hodinami - Elektromobily ztrácí hodnotu tak brutálně, že už jsou jako ojetiny levnější než spalovací vozy, přesto netáhnou
před 3 hodinami - Porsche chce už příští rok skončit téměř se všemi spalovacími sporťáky. Nevěříme tomu, že to skutečně udělá
před 5 hodinami - Tesly kvůli politice EU razantně zdraží, varuje sama Tesla. Může to tak být, ale může jít i o špinavý trik
před 6 hodinami - Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva