Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První Hyundai od bývalého šéfa BMW M je venku. Teď dělá N, i30 N to začíná
13.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci konečně představili svůj první pořádný hot hatch. Skromně se netváří a s výkonem až 275 koní hodlá řádně zatopit všem od Golfu GTI nahoru.
Dlouho očekávané se dnes stalo skutečností. Hyundai konečně odhalilo svůj první skutečný hot hatch, model i30 N, dítě bývalého šéfa divize BMW M, kterému se začalo zajídat, kam automobilka míří. Vysoká očekávání na poli techniky jsou tak na místě, pokud jste ale stejná měli i v případě vzhledu, první N vás nejspíše rozesmutní. Vůz totiž není zdaleka tak okázalý jako loňský koncept RN30 a i když nešlo dost dobře očekávat, že sériové provedení bude vypadat právě takto, naděje na opravdu výrazný vzhled tu byly.
Neznamená to ovšem, že by Hyundai i30 N nedávalo svůj potenciál dostatečně najevo, to ani náhodou. Dostalo patřičně agresivní nárazníky, výraznější boční prahy či až 19palcová kola. Ta jsou standardem pro verzi Performance Package, která se zároveň chlubí i vyšším výkonem - u základního provedení přeplňovaný dvoulitr produkuje 250 koní, u tohoto provedení na přední kola míří 275 koní.
Přenos výkonu má v obou případech na starosti šestistupňový manuál, příchod automatu Korejci zmiňují až v souvislosti s příštím rokem. Dá se předpokládat, že ještě vylepší jízdní dynamiku, která už tak je velice slušná. Slabší model potřebuje ke zrychlení na stovku jen 6,4 sekundy, výkonnější verze pak ještě o tři desetiny méně. Rozlet obou variant zastaví omezovač v 250 km/h. i30 N ale nebylo primárně stavěno pro rychlost v přímém směru, vývojové prototypy najely více než 10 tisíc kilometrů po Nordschleife, odtud se ostatně vzalo označení písmenem N.
Ve srovnání se standardní verzí i30 N má sice manuální převodovku, doprovází ji ale i automatické meziplyny. Management vozu je možné nastavit v pěti jízdních režimech, kdy u módů Eco, Normal, Sport a N je odezva tlumičů, řízení a plynu naladěna automaticky. V režimu N Custom ale již vše záleží jen na volbě řidiče.
Z dalších prvků můžeme zmínit přítomnost elektronického diferenciálu na přední nápravě či snížení podvozku o 8 milimetrů. Obojím disponuje provedení Performance Package, které počítá s 19palcovými koly a obutím od Pirelli. Základní verze se ale již musí obejít bez diferenciálu, její světlá výška klesla jen o 4 mm. Navíc standardně obouvá „pouze“ osmnáctipalcové ráfky s pneumatikami od Michelinu.
Verze s 275 koňmi má k dispozici také variabilní výfukové potrubí, kdy tlačítkem lze měnit nejen hlasitost, ale i charakter projevu. Vše pak ještě umocňuje aktivní zvukový generátor, rozumějte umělý zvuk na palubě, který mají ve výbavě obě varianty. Stejně tak se ale mohou pochlubit i stabilizační kontrolou či překalibrovaným řízením. A obě lze nalakovat i novým specifickým odstínem Performance Blue, jenž vidíte na fotkách.
My se pak ještě v rychlosti přesuneme do interiéru, kde největší novinky souvisí s příchodem sportovních sedadel a volantu. Standardem je pak multimediální systém s pětipalcovým displejem, sáhnout ale lze i po příplatkové osmipalcové obrazovce. V jejím případě přitom můžete sledovat i informace o výkonu, točivém momentu, tlaku turbodmychadel či třeba čas na jedno kolo nebo při akceleraci.
Tím nám ale dostupné informace víceméně končí, zmínit již lze jen hmotnost, která dle zvolené výbavy startuje na 1 400 kilogramech u základu, respektive o 29 kilo výše u verze Performance Package. Cena ale nebyla oznámena ani v jednom případě, vyčkat tedy budeme muset na závěr roku, kdy odstartuje prodej.
Hyundai i30 N se konečně ukázalo světu, dle očekávání přitom bude k mání ve dvou verzích. Ta slabší nabídne 250, silnější pak dokonce 275 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 11 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.