Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
PSA Peugeot Citroën VeLV 2013: elektrická podivnost se znovu hlásí o slovo
23.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Technologie Hybrid Air naznačuje, že budoucnost aut PSA může být pneumatická, elektromobilů se však Francouzi vzdát nechtějí.
Francouzský koncern PSA představil v roce 2011 koncept malého městského automobilu VeLV, vyvíjený ve spolupráci se státní agenturou pro životní prostředí a řízení energetiky ADEME. Vzhledem k malému zájmu tamních motoristů o elektromobily i přes jejich masivní dotace nebyl osud baterkami poháněného vozítka známý, jak se však ukazuje, žije ze státního rozpočtu a příspěvků několika soukromých společností dál.
Lidé od Peugeotu a Citroënu stvořili jeho další vývojové verzi, která je nadále koncipována jako přibližovadlo v městských aglomeracích. Elektromobil měří na délku jen 2,81 metru, v kabině prý dokáže nabídnout místo trojici cestujících ve standardní konfiguraci sedadel ve dvou řadách a podle oficiální tiskové zprávy váží „pod 700 kg“ - což zhruba odpovídá Smartu ForTwo.
VeLV má základní buňku vyrobenou z lehkého laminátu, ke které je připojen přední hliníkový deformační rám, sloužící rovněž jako nosný prvek pro elektromotor o výkonu 41 koní a řídící elektronické prvky. Vnější panely karoserie jsou vyrobené z plastů. Vzhledem k použitým materiálům je zřejmé, že se o hmotnost auta ve značné míře postarala především paket blíže nedefinovaných akumulátorů. Jejich kapacita činí jen 8,5 kWh, což je přibližný ekvivalent jen 3,2 litru benzínu. PSA tvrdí, že to stačí na dojez 100 kilometrů. Maximálku udává 110 km/h.
O dodávku několika dalších komponentů se postaraly známé firmy jako Valeo, Michelin nebo Leoni. Informace o možné výrobě nebo ceně PSA nezveřejnilo, ale asi si je dokážeme představit sami. Ostatně nejde o první vůz podobného ražení, o který se nějaká automobilka pokouší.




Francouzská socialistická vláda dotuje každý nákup elektromobilu částkou 7 000 Eur, získanou převážně z kapes jiných motoristů pokutováním emisí, zbytek doplácí z daní občanů. Alespoň ve Francii je tak budoucnost podobných aut docela růžová, tedy minimálně do příštích voleb...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 10 hodinami1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejnovější články
Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 7 hodinamiŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
před 8 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 9 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 10 hodinamiŠvédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva