Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Putinova nová super limuzína je hotová, prošla jednou z nejdůležitějších zkoušek
19.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Ruský prezident musel dosud chtě nechtě dávat přednost německým vozům, neboť ty ruské mu neměly co nabídnout. Teď už to definitivně neplatí.
Vladimir Putin přesně před měsícem potvrdil svou popularitu mezi občany největší země světa a suverénně zvítězil v prvním kole prezidentských voleb. Jinak to ani nešlo, „car” si pohlídal eliminaci veškeré schopnější konkurence a do další volby šel předem jako jasný vítěz. Ruská federace tak má staronového prezidenta, v jeho pozici jej ale nečeká jen to, na co si už za léta své vlády jistě dobře zvykl. Vůbec poprvé v úřadě se může těšit i na novou flotilu vládních automobilů, které nebudou mít „západní” původ.
V rámci projektu Kortež již několik let pod dohledem ruské vlády probíhá vývoj a stavba nových vozů pro tamní establishment. Projekt zahrnuje krom nové limuzíny pro prezidenta také další vozy, jako o něco menší sedan, minivan a SUV nové značky pojmenované Aurus, podle latinského názvu zlata. Ministr průmyslu a obchodu Denis Manturov nyní prozradil, že byla úspěšně ukončena další fáze složitého vývoje, při kterém chtějí sebevědomí Rusové ukázat na vyspělost vlastního automobilového průmyslu.
Manturov konkrétně prozradil, že auta budou do konce letošního roku připravena pro každodenní použití. Jistý je si tím i díky tomu, že vozy prošly jednou z nejdůležitějších zkoušek tohoto a vlastně nejen tohoto typu aut, nárazovými testy. Ministr konkrétně nesdělil, jak si vedly, v testech ale prý obstály a výsledky byly „pozitivní”.
„Technologie a know-how, které jsme vyvinuli v rámci tohoto projektu, jsou fuknční. Auto bude brzy představeno veřejnosti. Odborníci se budou moci přesvědčit na podzim na mezinárodním automobilovém salonu v Moskvě,“ řekl dále Maturov a konkrétní termín má i pro Putina: „Zkušební vozy budou dodány před koncem dubna. Doufám, že prezident jej začne používat velmi brzy,“ dodal.
Limuzína pro prezidenta má disponovat přeplňovaným dvanáctiválcem s výkonem 850 koní původem od Porsche, který můžete vidět níže. Toto zvláštní není nic nového, Rusové s Porsche spolupracovali už za komunismu. Motorizace dalších doprovodných vozidel jsou skromnější - sedan by měl dostat V8, jehož 650 koní bude mít na starosti devítistupňová automatická převodovka, do minivanu a SUV zamíří dvoulitrové turbo s 250 koňmi.
Putinův Aurus má údajně vzniknout jen v malé sérii několika jednotek, ovšem celkově má produkce čítat 5 000 kusů. Komu je určeno tolik aut není jasné. Potentátů kolem ruského prezidenta je dost, nicméně asi něco zůstane i zámožným poddaným. Vláda za výrobce určila firmu Sollars, což je nový holding, ve kterém kontrolní podíly drží různé ruské automobilky. Montážní linky by už měly fungovat, poslední vozidlo z pětitisícové várky má odjet v roce 2020.
Podle neověřených informaci už prvních 14 vozů nové značky stojí ve státních garážích, ale přesné datum uvedení limuzíny do provozu nikdo nezná. Ministr musel korigovat původní prohlášení o zaručené přítomnosti chlouby automobilového průmyslu na inauguraci staronového vládce země - může se to stát a nemusí. Manturov může nyní jen doufat, že si Putin najde čas vyzkoušet nové automobily, protože... o ně také nemusí stát, jeden už dříve odmítl. Slavnostní inaugurace Putina do čela Ruska je na každý pád naplánována 7. květen a do té doby bude jisté, jestli jsou nové ruské stroje hotové tak moc, jak se ministr průmyslu a obchodu tváří.
Rusové chtějí všem dokázat, že na jejich území lze vyrobit automobily západního stylu, vrcholný model z celé řady Kortež jsme zatím mohli vidět jen na patentových snímcích a neoficiálních ilustracích, vnitřek patří jednomu z dřívějších prototypů
Sedan určený jako doprovodné vozidlo prezidentské limuzíny i motor vrcholného modelu jsme mohli vidět také na záběrech z vývoje v institutu NAMI
Zdroj: Russia Today
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Kdysi nejlevnější sportovně laděné auto v Česku se dá pořád koupit nejeté, teď už nestojí skoro nic
včera - Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva