Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Putinova nová super limuzína je hotová, prošla jednou z nejdůležitějších zkoušek
19.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Ruský prezident musel dosud chtě nechtě dávat přednost německým vozům, neboť ty ruské mu neměly co nabídnout. Teď už to definitivně neplatí.
Vladimir Putin přesně před měsícem potvrdil svou popularitu mezi občany největší země světa a suverénně zvítězil v prvním kole prezidentských voleb. Jinak to ani nešlo, „car” si pohlídal eliminaci veškeré schopnější konkurence a do další volby šel předem jako jasný vítěz. Ruská federace tak má staronového prezidenta, v jeho pozici jej ale nečeká jen to, na co si už za léta své vlády jistě dobře zvykl. Vůbec poprvé v úřadě se může těšit i na novou flotilu vládních automobilů, které nebudou mít „západní” původ.
V rámci projektu Kortež již několik let pod dohledem ruské vlády probíhá vývoj a stavba nových vozů pro tamní establishment. Projekt zahrnuje krom nové limuzíny pro prezidenta také další vozy, jako o něco menší sedan, minivan a SUV nové značky pojmenované Aurus, podle latinského názvu zlata. Ministr průmyslu a obchodu Denis Manturov nyní prozradil, že byla úspěšně ukončena další fáze složitého vývoje, při kterém chtějí sebevědomí Rusové ukázat na vyspělost vlastního automobilového průmyslu.
Manturov konkrétně prozradil, že auta budou do konce letošního roku připravena pro každodenní použití. Jistý je si tím i díky tomu, že vozy prošly jednou z nejdůležitějších zkoušek tohoto a vlastně nejen tohoto typu aut, nárazovými testy. Ministr konkrétně nesdělil, jak si vedly, v testech ale prý obstály a výsledky byly „pozitivní”.
„Technologie a know-how, které jsme vyvinuli v rámci tohoto projektu, jsou fuknční. Auto bude brzy představeno veřejnosti. Odborníci se budou moci přesvědčit na podzim na mezinárodním automobilovém salonu v Moskvě,“ řekl dále Maturov a konkrétní termín má i pro Putina: „Zkušební vozy budou dodány před koncem dubna. Doufám, že prezident jej začne používat velmi brzy,“ dodal.
Limuzína pro prezidenta má disponovat přeplňovaným dvanáctiválcem s výkonem 850 koní původem od Porsche, který můžete vidět níže. Toto zvláštní není nic nového, Rusové s Porsche spolupracovali už za komunismu. Motorizace dalších doprovodných vozidel jsou skromnější - sedan by měl dostat V8, jehož 650 koní bude mít na starosti devítistupňová automatická převodovka, do minivanu a SUV zamíří dvoulitrové turbo s 250 koňmi.
Putinův Aurus má údajně vzniknout jen v malé sérii několika jednotek, ovšem celkově má produkce čítat 5 000 kusů. Komu je určeno tolik aut není jasné. Potentátů kolem ruského prezidenta je dost, nicméně asi něco zůstane i zámožným poddaným. Vláda za výrobce určila firmu Sollars, což je nový holding, ve kterém kontrolní podíly drží různé ruské automobilky. Montážní linky by už měly fungovat, poslední vozidlo z pětitisícové várky má odjet v roce 2020.
Podle neověřených informaci už prvních 14 vozů nové značky stojí ve státních garážích, ale přesné datum uvedení limuzíny do provozu nikdo nezná. Ministr musel korigovat původní prohlášení o zaručené přítomnosti chlouby automobilového průmyslu na inauguraci staronového vládce země - může se to stát a nemusí. Manturov může nyní jen doufat, že si Putin najde čas vyzkoušet nové automobily, protože... o ně také nemusí stát, jeden už dříve odmítl. Slavnostní inaugurace Putina do čela Ruska je na každý pád naplánována 7. květen a do té doby bude jisté, jestli jsou nové ruské stroje hotové tak moc, jak se ministr průmyslu a obchodu tváří.















Rusové chtějí všem dokázat, že na jejich území lze vyrobit automobily západního stylu, vrcholný model z celé řady Kortež jsme zatím mohli vidět jen na patentových snímcích a neoficiálních ilustracích, vnitřek patří jednomu z dřívějších prototypů
Sedan určený jako doprovodné vozidlo prezidentské limuzíny i motor vrcholného modelu jsme mohli vidět také na záběrech z vývoje v institutu NAMI
Zdroj: Russia Today
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 9 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 10 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 22:55 - rhinos
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 22:30 - Spectral
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan