Qiantu K50 Event! je první čínský supersport, krade mimo jiné u Tesly

Neklame vás zrak, ten vůz se opravdu jmenuje Událost!, i s tím vykřičníkem. A připomíná křížence Veyronu a Tesly Model S s aerodynamickými doplňky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Qiantu K50 Event! je první čínský supersport, krade mimo jiné u Tesly

22.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Qiantu K50 Event! je první čínský supersport, krade mimo jiné u Tesly

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Neklame vás zrak, ten vůz se opravdu jmenuje Událost!, i s tím vykřičníkem. A připomíná křížence Veyronu a Tesly Model S s aerodynamickými doplňky.

Že jsou některé čínské automobilky mistry v kopírování designů evropských či amerických aut, víme již slušnou dobu, a základem pro tuto „tvorbu” ani nutně nemusí být úspěšný stroj. V případě Qiantu K50 Event! není snaha o kopírování tak zjevná, ale „inspiraci” v Evropě a Americe nezapře, a to ani v této variantě, ani jako CH Auto Event. Tam je vliv Veyronu na bocích vidět snad ještě více.

Qiantu K50 Event! je elektrický supersport, který ale výkonem nevypadá zas tak marně - 400 koní a 650 Nm jsou hodnoty víc než slušné. Zrychlení na stovku také s 5 vteřinami není špatné, jen s dojezdem to je horší - na jedno nabití má tento stroj zvládnout 200 kilometrů. A je to oficiální údaj, takže ve skutečnosti, zejména pokud byste chtěli potenciálu plně využít, bychom se nedivili dojezdu polovičnímu či ještě menšímu.

K50 je založeno na již zmíněném CH Auto Event, které se na letošní šanghajský autosalon také přijelo podívat. Hlavním rozdílem, tedy kromě názvu, je absence bodykitu; ten na K50 působí, jako by zrovna přijel ze závodní dráhy. Oba stroje mají stejné pohonné ústrojí a vloni se psalo, že baterie CH Auto Eventu mají kapacitu 41,1 kWh, nabití z 220V zásuvky o 16A tak potrvá přes 12 hodin a hmotnost je necelých 1,7 tuny.

Jenže ani CH Auto Event není produkční auto, je to také koncept, který se odhalil už před rokem, takže se dá očekávat, že ani Qiantu K50 Event! se do výroby jen tak nedostane. Starosti, jak daleko se stádem 400 koní dojedete na ekvivalent 16 litrů benzínu, tedy nejsou úplně na pořadu dne.


Qiantu K50 Event! je první čínský supersport, krade mimo jiné u Tesly - 1 - qiantu k50 event zive 01Qiantu K50 Event! je první čínský supersport, krade mimo jiné u Tesly - 2 - qiantu k50 event zive 01aQiantu K50 Event! je první čínský supersport, krade mimo jiné u Tesly - 3 - qiantu k50 event zive 02Qiantu K50 Event! je první čínský supersport, krade mimo jiné u Tesly - 4 - qiantu k50 event zive 03Qiantu K50 Event! je první čínský supersport, krade mimo jiné u Tesly - 5 - qiantu k50 event zive 04
Třebaže je Qiantu K50 Event! dost možná kombinace Tesly Model S a Veyronu, výsledek nevypadá zle

Qiantu K50 Event! je první čínský supersport, krade mimo jiné u Tesly - 6 - ch auto event zive 01Qiantu K50 Event! je první čínský supersport, krade mimo jiné u Tesly - 7 - ch auto event zive 02Qiantu K50 Event! je první čínský supersport, krade mimo jiné u Tesly - 8 - ch auto event zive 03Qiantu K50 Event! je první čínský supersport, krade mimo jiné u Tesly - 9 - ch auto event zive 04
Rok staré CH Auto Event, v podstatě verze bez bodykitu, na tom není hůř

Zdroje: CarNewsChina poprvé a podruhé

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše