Range Rover 2013: nový Range oficiálně, přišel o 420 kilo

(+ video) Britská značka Land Rover spadající pod indický koncern Tata dnes brzy ráno odhalila čtvrtou generaci vlajkové lodi Range Rover.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Range Rover 2013: nový Range oficiálně, přišel o 420 kilo

15.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Range Rover 2013: nový Range oficiálně, přišel o 420 kilo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Britská značka Land Rover spadající pod indický koncern Tata dnes brzy ráno odhalila čtvrtou generaci vlajkové lodi Range Rover.

Včerejší informační průsak automobilky Land Rover nebyl náhodný. Uniklé obrázky signalizovaly brzké odhalení čtvrté generace jednoho z nejuznávanějších vozů segmentu SUV, který umí být schopným offroadem i luxusním automobilem zároveň. Jak můžete vidět, indikátor to byl poměrně přesný - s novým Range Roverem se můžete detailně seznámit už dnes.

Na radikální a bezpochyby nejdůležitější změnu související s konstrukcí Range Roveru jsme upozorňovali při každé příležitosti a nevynecháme ji ani dnes - britský aristokrat dal sbohem oceli a vsadil na aluminium a nápady uplatněné u Jaguarů XJ a XK. Z různě zpracovaného hliníku je kompletně celá karoserie, včetně kostry, pomocných rámů zavěšení a podle automobilky je ve srovnání s aktuálním vozem o 39 procent lehčí. Celková úspora hmotnosti představuje 420 kilogramů, při současném zvýšení torzní tuhosti.

Land Rover ve své tiskové zprávě zdůrazňuje to, co se očekávalo. Auto bude nejen lehčí, ale také agilnější a úspornější. Firma dokonce slibuje, že kompletně přepracované vzduchové pérování a přirozeně vyvážené, intuitivnější řízení se má postarat o „mnohem sebevědomější jízdu v zatáčkách“. Podceňovány ale nejsou ani tradiční hodnoty RR a kromě vylepšené ovladatelnosti se podle Britů může klientela těšit také na více komfortu a kultivovanosti.

O to se má kromě diety a překalibrovaného zavěšení postarat také laminace všech skel (provedená v zájmu snížení hlučnosti) a modernizovaný systém řízení pohonu všech kol Terrain Response 2, který podle automobilky rychleji „čte“ podmínky na běžné i nezpevněné silnici a zároveň se jim rychleji a hlavně automaticky přizpůsobuje.

V příkrém kontrastu s ultramoderní konstrukcí je nový a přesto docela konzervativní design. Rozhodnutí nejít cestou nekompromisních stylistických změn vysvětluje Gerry McGovern, ředitel Land Roveru pro design: „Návrh nové generace Range Roveru následoval více než čtyřicet let trvající úspěch. Ochranu DNA takové ikony jsme brali s obrovskou odpovědností,“ dodal McGovern.

Návrháři se při tvorbě kabiny nechali inspirovat současným modelem Range Roveru a trochu nakoukali také do interiéru crossoveru Evoque. Přístrojovému panelu i zde dominuje velký TFT displej digitálně zobrazující analogové budíky a zbytku palubní desky broušený hliník, dřevěné intarzie a osmipalcový dotykový displej na středové konzole.

Podle britského Autocaru byl rozvor novinky prodloužen o 100 milimetrů, což by společně s úpravou sedadel odpovídalo udávanému zvětšení prostoru pro kolena cestujících na zadních sedadlech o 120 mm. Více místa ale bude možné za příplatek vytvořit i na šířku. Kromě standardně dodávané lavice pro tři cestující půjde dozadu objednat dvě samostatná křesla. Kabinu bude ozvučovat audiosystém Meridian a tradiční, horizontálně dělené zadní dveře budou ovládány s pomocí elektromotorů.

Range Rover prozatím motorizace neprozradil, zdroje blízké britským kolegům z Autocaru ale již potvrdily, že se za přední maskou chladiče objeví v prvopočátku jeden ze tří motorů. Půjde o aktualizované diesely 3,0 V6 a 4,4 V8 a kompresorový pětilitrový osmiválec. Potvrzen je také osmistupňový automat ZF nasazený bez výjimky pro všechny pohonné jednotky.

Aby vůz skutečně fungoval podle záměrů konstruktérů a předpokladů zákazníků, byl Range Rover podroben osmnáctiměsíčnímu intenzivnímu testování ve dvaceti zemích různých klimatických pásmech, přičemž zkušební prototypy najezdily více než milion kilometrů.

Výroba nového modelu bude zahájena koncem léta v továrně v Solihullu a dodávky prvním zákazníkům ve 160 státech světa by měly být vyřízeny ještě před koncem letošního roku. Vedení automobilky je málomluvné akorát v případě ceny novinky, která by se měla pohybovat od 70 do 120 tisíc liber - v přepočtu asi 2,24 až 3,84 milionu korun.


Range Rover 2013: nový Range oficiálně, přišel o 420 kilo - 1 - Range Rover 2013 oficialni lepsi 01Range Rover 2013: nový Range oficiálně, přišel o 420 kilo - 2 - Range Rover 2013 oficialni lepsi 02Range Rover 2013: nový Range oficiálně, přišel o 420 kilo - 3 - Range Rover 2013 oficialni lepsi 03Range Rover 2013: nový Range oficiálně, přišel o 420 kilo - 4 - Range Rover 2013 oficialni lepsi 04Range Rover 2013: nový Range oficiálně, přišel o 420 kilo - 5 - Range Rover 2013 oficialni lepsi 05Range Rover 2013: nový Range oficiálně, přišel o 420 kilo - 6 - Range Rover 2013 oficialni lepsi 06Range Rover 2013: nový Range oficiálně, přišel o 420 kilo - 7 - Range Rover 2013 oficialni lepsi 07Range Rover 2013: nový Range oficiálně, přišel o 420 kilo - 8 - Range Rover 2013 oficialni lepsi 08Range Rover 2013: nový Range oficiálně, přišel o 420 kilo - 9 - Range Rover 2013 oficialni lepsi 09Range Rover 2013: nový Range oficiálně, přišel o 420 kilo - 10 - Range Rover 2013 oficialni lepsi 10Range Rover 2013: nový Range oficiálně, přišel o 420 kilo - 11 - Range Rover 2013 oficialni lepsi 11Range Rover 2013: nový Range oficiálně, přišel o 420 kilo - 12 - Range Rover 2013 oficialni lepsi 12Range Rover 2013: nový Range oficiálně, přišel o 420 kilo - 13 - Range Rover 2013 oficialni lepsi 13Range Rover 2013: nový Range oficiálně, přišel o 420 kilo - 14 - Range Rover 2013 oficialni lepsi 14Range Rover 2013: nový Range oficiálně, přišel o 420 kilo - 15 - Range Rover 2013 oficialni lepsi 15Range Rover 2013: nový Range oficiálně, přišel o 420 kilo - 16 - Range Rover 2013 oficialni lepsi 16
Z profilu vypadá nový Range podobně jako ten stávající, dostal ale hliníkovou platformu a o deset milimetrů delší rozvor

Zdroj: Land Rover

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.