Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault chystá další SUV levnější než Dacia Duster. Možná bude k mání i u nás
14.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejlevnější SUV Evropy dnes dělá Renault, nejlevnější SUV světa též. Teď chce přidal další model mezi ně, možná i s evropskými ambicemi.
Renaultu Kwid se na trhu daří. V průběhu loňského roku se jen na indickém trhu prodávalo okolo sedmi až deseti tisíc exemplářů měsíčně, díky čemuž tomuto modelu patří v daném segmentu druhé místo. Na zlaté vavříny sice nedosáhl, neboť prodeje Suzuki Alto 800 jsou výrazně vyšší, nicméně i tak je to pro Francouze povzbudivý úspěch.
I Kwidu říkají SUV, dokonce nejlevnější SUV světa, připusťme ale, že jde o poněkud ambiciózní označení. Tento vůz je spíše crossoverem mezi malým hatchbackem a SUV, další novinka z podobného ranku by měla mít blíže k tomu druhému. Stane opět na modifikované platformě CMF-A, přičemž na délku nepřesáhne čtyři metry. To je zejména na indickém trhu nadmíru důležité, neboť díky tomu bude spadat do nižší daňové skupiny. Ve stejném duchu by navíc měl vzniknout i sesterský hatchback, přičemž obě novinky se ve formě konceptů mají objevit na Auto Expo 2018, jehož brány se otevírají 9. února.
Do vývoje obou vozů Renault investoval již 400 milionů dolarů (cca 8,5 miliardy korun), přičemž veškeré přípravné práce probíhají v technologickém centru značky v indickém Chennai. Tam by novinky měly být také vyráběny, stejně jako zmíněný Kwid, přičemž malé SUV se již příští rok má objevit v prodeji. A na rozdíl od Kwidu zkusí oslovit i jinou než indickou klientelu.
Novinka je totiž titulována jako globální vůz, takže se může prodávat prakticky kdekoli. Jmenovitě se hovoří i o východní Evropě, což může znamenat buď jen země jako Rusko či Ukrajina, nebo i naše končiny. Všechno záleží jen na tom, zda se Renaultu podaří vůz v Indii vyrábět (vzniká tam i část Dusterů pro Evropu) dostatečně levně, aby splnil všechny evropské normy a nestal se přitom příliš drahým.
O technice se zdroje nerozepisují, ovšem s ohledem na zacílení vozu a nemalou příbuznost s Renaultem Kwid se dá předpokládat, že do motorového prostoru se nastěhuje maximálně tříválec. Disponovat pak může 0,8litrovým nebo litrovým objemem, přičemž slabší provedení by bylo k mání s pětistupňovým manuálem, silnější pak i s pětistupňovým automatem.
Renault dosáhl s modelem Kwid nemalého úspěchu. Nyní jej chce zopakovat s dalším malým SUV či crossoverem, a to na vícero trzích
Zdroj: Live Mint
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
včera - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
včera - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
včera
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha