Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault do detailu ukázal první pick-up pro Evropu. Koupili byste si takové auto?
1.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Automobilky věří, že pick-upy nejsou už módou jen v USA, Austrálii či Jižní Americe a ženou se s nimi i do Evropy. Renault je další z nich, toto je Alaskan.
Renault Alaskan v obecné rovině není novinku, ukázali jsme vám ho už loni rokem. Šlo ovšem o verzi určenou pro jihoamerické trhy, evropská varianta si dávala na čas. Nyní míří do prodeje, a tak značka uvolnila opravdu obsáhlou fotogalerii. Kromě toho byly oznámeny veškeré parametry, s nimiž je možné u vozu počítat.
Víme tedy, že zatímco jinde ve světě je možné Alaskan pořídit i s 2,5litrovým benzinovým motorem, do Evropy míří pouze s turbodieselem pod kapotou. Tento krok je možná překvapivý, neboť zrovna Francie patří v politické rovině k největším současným odpůrcům dieselů. Nicméně v té faktické jsou Francouzi jedněmi z jejich největších obdivovatelů a dá se předpokládat, že s objemnějším benzinovým motorem by Alaskan byl v Evropě víceméně neprodejný. Jakkoliv tedy vláda, jenž je jedním z akcionářů Renaultu, káže vodu, u tohoto vodu se zkrátka rozhodla pro rozlévání vína.
Čtyřválec o 2,3litrovém objemu pracuje buď s jedním turbodmychadlem, přičemž v takovém případě dává k dobru 160 koní. U verze s dvojitým přeplňováním pak výkon stoupá na 190 koní. Zrovna u tohoto modelu lze očekávat nejlepší akceleraci v segmentu, alespoň dle tvrzení automobilky. Ta zároveň dodává, že s průměrnou spotřebou 6,3 l/100 km je Alaskan nejúspornějším pick-upem ve své třídě. K dispozici je s manuálem i automatem.
Novinka značky bude v prvé řadě k mání v provedení DoubleCab se standardním pohonem všech kol. Nicméně Renault má v plánu odhalení mnohem širšího portfolia, byť jednotlivé verze se budou trh od trhu lišit. Stejně tak je rozdílná i záruka, neboť ve Francii se počítá se dvěma roky a neomezeným počtem kilometrů, zatímco v ostatních zemích je nájezd limitován 100 000 km. Záruční doba je ovšem v tu chvíli tříletá.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde na zákazníky čeká pětipalcový TFT displej zasazený do analogového přístrojového štítu. Společnost mu pak dělá sedmipalcová centrální dotyková obrazovka, která je spojena s multimediálním systémem či sadou kamer monitorujících celé okolí vozu. Zmínit můžeme i bezklíčové otevírání/zamykání/startování nebo elektronický diferenciál či kontrolu sjezdu svahu.
Ceny prozatím známy nejsou, a to ani v případě francouzského trhu. Nicméně se dá předpokládat, že Alaskan bude startovat zhruba okolo 750 tisíc korun jako dárcovský Nissan Navara. Jde přitom právě o ono provedení DoubleCab osazené slabším dieselem, s nímž bude Renault startovat. Výkonnější varianta pak bude k mání zhruba o dvě stě tisíc korun dráže. Otázkou zůstává jen to, jestli byste si takové auto koupili, jestli o něm alespoň uvažujete. Nejsme si totiž jistí, jak moc jsou očekávání některých automobilek od modelů tohoto ražení reálná...
Oficiální fotogalerie evropského Renaultu Alaskan
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 5 hodinami - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera
Nové na MotoForum.cz
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval včera 18:39
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side včera 14:52
- 18. Pilníkovo pozdní odpoledne 15. června 2024: FMX, BMX a show Martina Šonky včera 09:00
Nejnovější články
- Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 2 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
před 4 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 5 hodinami - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
před 6 hodinami - Rusové chvíli před premiérou poprvé ukázali inovovanou Putinovu limuzínu, dostala citelně jiný vzhled
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.07. 16:05 - Předseda
- Politický koutek 05.07. 15:55 - jerry
- Policejní kontroly a měření 05.07. 12:42 - Spectral
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.07. 12:40 - řidičBOB
- Onboard videa 05.07. 12:00 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 05.07. 07:36 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.07. 07:34 - Truck Daškam
- Volkswagen obecne 05.06. 22:57 - Stepan