Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault do detailu ukázal první pick-up pro Evropu. Koupili byste si takové auto?
1.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Automobilky věří, že pick-upy nejsou už módou jen v USA, Austrálii či Jižní Americe a ženou se s nimi i do Evropy. Renault je další z nich, toto je Alaskan.
Renault Alaskan v obecné rovině není novinku, ukázali jsme vám ho už loni rokem. Šlo ovšem o verzi určenou pro jihoamerické trhy, evropská varianta si dávala na čas. Nyní míří do prodeje, a tak značka uvolnila opravdu obsáhlou fotogalerii. Kromě toho byly oznámeny veškeré parametry, s nimiž je možné u vozu počítat.
Víme tedy, že zatímco jinde ve světě je možné Alaskan pořídit i s 2,5litrovým benzinovým motorem, do Evropy míří pouze s turbodieselem pod kapotou. Tento krok je možná překvapivý, neboť zrovna Francie patří v politické rovině k největším současným odpůrcům dieselů. Nicméně v té faktické jsou Francouzi jedněmi z jejich největších obdivovatelů a dá se předpokládat, že s objemnějším benzinovým motorem by Alaskan byl v Evropě víceméně neprodejný. Jakkoliv tedy vláda, jenž je jedním z akcionářů Renaultu, káže vodu, u tohoto vodu se zkrátka rozhodla pro rozlévání vína.
Čtyřválec o 2,3litrovém objemu pracuje buď s jedním turbodmychadlem, přičemž v takovém případě dává k dobru 160 koní. U verze s dvojitým přeplňováním pak výkon stoupá na 190 koní. Zrovna u tohoto modelu lze očekávat nejlepší akceleraci v segmentu, alespoň dle tvrzení automobilky. Ta zároveň dodává, že s průměrnou spotřebou 6,3 l/100 km je Alaskan nejúspornějším pick-upem ve své třídě. K dispozici je s manuálem i automatem.
Novinka značky bude v prvé řadě k mání v provedení DoubleCab se standardním pohonem všech kol. Nicméně Renault má v plánu odhalení mnohem širšího portfolia, byť jednotlivé verze se budou trh od trhu lišit. Stejně tak je rozdílná i záruka, neboť ve Francii se počítá se dvěma roky a neomezeným počtem kilometrů, zatímco v ostatních zemích je nájezd limitován 100 000 km. Záruční doba je ovšem v tu chvíli tříletá.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde na zákazníky čeká pětipalcový TFT displej zasazený do analogového přístrojového štítu. Společnost mu pak dělá sedmipalcová centrální dotyková obrazovka, která je spojena s multimediálním systémem či sadou kamer monitorujících celé okolí vozu. Zmínit můžeme i bezklíčové otevírání/zamykání/startování nebo elektronický diferenciál či kontrolu sjezdu svahu.
Ceny prozatím známy nejsou, a to ani v případě francouzského trhu. Nicméně se dá předpokládat, že Alaskan bude startovat zhruba okolo 750 tisíc korun jako dárcovský Nissan Navara. Jde přitom právě o ono provedení DoubleCab osazené slabším dieselem, s nímž bude Renault startovat. Výkonnější varianta pak bude k mání zhruba o dvě stě tisíc korun dráže. Otázkou zůstává jen to, jestli byste si takové auto koupili, jestli o něm alespoň uvažujete. Nejsme si totiž jistí, jak moc jsou očekávání některých automobilek od modelů tohoto ražení reálná...
Oficiální fotogalerie evropského Renaultu Alaskan
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB