Renault Kangoo 2013: facelift přidal vnitřku tři sedadla vpředu, vnějšku na atraktivitě

Francouzská značka přistoupila k lehčímu faceliftu modelu Kangoo. Ten dostalo nové světlomety, rozsáhlejší výbavu nebo kvalitnější materiály.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Kangoo 2013: facelift přidal vnitřku tři sedadla vpředu, vnějšku na atraktivitě

1.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault Kangoo 2013: facelift přidal vnitřku tři sedadla vpředu, vnějšku na atraktivitě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzská značka přistoupila k lehčímu faceliftu modelu Kangoo. Ten dostalo nové světlomety, rozsáhlejší výbavu nebo kvalitnější materiály.

Druhá generace Renaultu Kangoo se představila v roce 2008. Ačkoliv po voze od té doby sáhlo více než 400 000 převážně firemních zákazníků a loni se francouzské automobilce povedlo získat na trhu lehkých užitkových vozů 17,4procentní podíl, neusnuli tvůrci Kangoo na vavřínech. Máme tedy pocit, že k aktuálnímu faceliftu Renault přinutil hlavně vznik Mercedesu Citan, který je též hlavně jejich dílem a na trh se dostal v poněkud modernějším provedení loni. Pokud tedy Francouzi chtěli konkurovat sami sobě, museli zapracovat i na vlastním modelu.

Ten bude opět k mání jako Kangoo Van, Compact a Maxi, přičemž elektřiny chtiví zákazníci mohou sáhnout i po verzi Kangoo Z.E. nebo Maxi Z.E. Všechny varianty budou profitovat z nové přídě s větším logem, inovovaných předních a zadních světlometů nebo zpětných zrcátek. Uvnitř byly vylepšeny materiály použité na středovou konzoli, nový je také multifunkční volant. Tou největší změnou je ale trojmístná lavice, která je vyhrazena verzím Kangoo Van a Compact. Zbytek nabídky pak zachová klasické uspořádání se dvěma sedadly vpředu a třemi vzadu.

Mimo to se Renault rozhodl také vylepšit odhlučnění kabiny a obohatit výbavu. Dopřát si tak můžete multimediální systém R-Link, který vyjma navigace Tom-Tom zahrnuje také funkci čtení e-mailů. Ve výbavě Extra navíc tento prvek dostanete jako součást standardu, u nižších úrovní však za R-Link musíte připlácet. V základu pak dále naleznete novou generaci stabilizačního systému, asistent rozjezdu do kopce nebo funkci Extended Grip zlepšující trakci v „polních podmínkách”. Za další příplatek je pak k mání zpětná kamera s výstupním obrazem ve zpětném zrcátku.

Po stránce motorické pak nové Kangoo má pohánět trojice dieselových agregátů a jedna benzinová pohonná jednotka. O dostupnosti na různých trzích se aktuálně Renault nezmiňuje, utajená je také přesná jízdní dynamika. V případě slabších turbodieselů (1,5 dCi o výkonu 75 a 90 koní) bychom ale měli počítat s udávanou kombinovanou spotřebou 4,3 l/100 km, varianta naladěná na 110 koní pak průměrně spotřebuje litrů pět a benzinový model 1,2 TCe litrů šest.

Příliš rozepisovat se Renault nechtěl ani u elektroverzí Kangoo Z.E. a Maxi Z.E. Je tedy otázkou, zda oba modely i nadále používají ke svému pohonu elektromotor o výkonu 59 koní a lithium-iontové baterie s kapacitou 22 kWh. Ta by podle automobilky měla pokrýt vzdálenost 170 km při nejvyšší rychlosti 130 km/h. Nový je pak systém, který v rychlostech od 1 do 30 km/h akusticky varuje chodce (zřejmě vyhráváním národní hymny) či dobíjení na dálkové ovládání.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.


Renault Kangoo 2013: facelift přidal vnitřku tři sedadla vpředu, vnějšku na atraktivitě - 1 - Renault Kangoo 2013 01Renault Kangoo 2013: facelift přidal vnitřku tři sedadla vpředu, vnějšku na atraktivitě - 2 - Renault Kangoo 2013 02Renault Kangoo 2013: facelift přidal vnitřku tři sedadla vpředu, vnějšku na atraktivitě - 3 - Renault Kangoo 2013 03Renault Kangoo 2013: facelift přidal vnitřku tři sedadla vpředu, vnějšku na atraktivitě - 4 - Renault Kangoo 2013 04Renault Kangoo 2013: facelift přidal vnitřku tři sedadla vpředu, vnějšku na atraktivitě - 5 - Renault Kangoo 2013 05Renault Kangoo 2013: facelift přidal vnitřku tři sedadla vpředu, vnějšku na atraktivitě - 6 - Renault Kangoo 2013 06
Facelift karoserie Renaultu Kangoo není moc rozsáhlý. Více se modernizovalo v kabině, která vpředu nabízí tři sedadla, kvalitnější materiály a rozsáhlejší výbavu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.