Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší

Nový Mégane RS je s námi už dva roky a mnozí jeho fandové očekávají nástupce ostrého R26.R. Musím je zklamat, RS Trophy jím není.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší

11.6.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový Mégane RS je s námi už dva roky a mnozí jeho fandové očekávají nástupce ostrého R26.R. Musím je zklamat, RS Trophy jím není.

Každý fanda do okruhového ježdění při vyslovení slov Mégane R26.R jen uznale pokýve hlavou. Nešlo jen o vylepšený hothatch, to byl ten nejostřejší kompaktní hatchback, jaký kdy kdo vyrobil. Však dodnes na Nordschleife drží rekord pro nejrychlejší vůz s pohonem předních kol. Není tedy divu, že se s velkým zájmem očekává, kdy Renault přijde s jeho nástupcem.

Už to pomalu vypadalo, že by se tak mohlo stát již letos, ale Renault řekl ne. Zatím se musíme spokojit s akčním modelem RS Trophy, žádné ořezávátko to ale není. Vůz je založen na běžném RS v provedení kupé s podvozkem Cup, ke kterému přidává jistou porci výkonu navíc. Přeplňovaný dvoulitr v něm podává maximální výkon 265 k (standardně 250 k) a jeho točivý moment vrcholí na 360 Nm (výchozí RS má maximum na 340 Nm). I přes relativně civilní ladění celého vozu je to právě RS Trophy, které je historicky nejsilnějším sériovým Méganem vůbec. Přispělo tomu přeprogramování ECU, zvýšení plnicího tlaku z 2,3 na 2,5 baru (33,4 na 36,3 PSI) a úprava sacího traktu tak, aby zvládl vyšší plnící tlaky a teploty.


Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší - 1 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-04Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší - 2 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-06Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší - 3 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-07

S tímto výkonem se novinka může pochlubit poměrem hmotnosti a výkonu 5,09 kg na koně a litrový výkonem 132,5 koně, což jsou na vůz této třídy jistě zajímavé parametry. RS Trophy je především díky mírně rychlejší než výchozí RS - sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 6,0 s (-0,1 s) a také jeho maximální rychlost je o chloupek, přesně o 4 km/h vyšší. Zvládne tedy jet až 254 km/h.

Ptáte se na spotřebu paliva? Ta normovaná je opravdu naprosto v normě - 8,2 litru benzinu na 100 km jízdy a je dokonce o 0,2 litru nižší než u základního RS. S tou skutečnou to ale bude jistě horší...

Kromě silnějšího motoru dostalo provedení Trophy také vylepšený vzhled. Stojí na 19" kolech STEEV vyvedených v lesklé černi (za pneumatiky byly zvoleny Bridgestone Potenza RE050A), černá je i střecha. Vůz jako takový půjde pořídit ve žluté Sirius, bílé Glacier, černé Etoilé nebo šedé Cassiopée a vzhled bude navenek vždy vyšperkován červenými nápisy Trophy na předním nárazníku poblíž přívodů vzduchu k chladiči a na dveřích. Uvnitř najdete standardní interiér RS „vyhezčený” žlutě zbarvenými bezpečnostními pásy a stejně laděným obšitím všech čalouněných částí. Navíc jsou tu dále skořepinová sedadla Recaro čalouněná buď látkou nebo kůží a „Renaultsport Monitor”, který v reálném čase informuje řidiče o výkonu motoru, akceleraci, času na kolo a snášených odstředivých silách.

Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší - 4 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-19Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší - 5 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-20Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší - 6 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-21

Veřejná premiéra čeká RS Trophy již za necelý týden, 17. června na dni Renault Sportu konané při příležitosti dalšího pokračování seriálu závodů World Series by Renault na německém Nürburgringu. Možná se i při této příležitosti pokusí RS Trophy překonat rychlostní rekord R26.R na Severní smyčce tohoto okruhu, který má podobu 8 minut a 16,9 sekundy. Máme ale zato, že tato verze se R26.R nedokáže na okruhu i přes svůj vysoký výkon vyrovnat.

Výroba bude omezena na 500 kusů a za cenu začínající na 35 000 Eur (cca 855 000 Kč) je bude možno od 20. června objednat u prodejců. Bohužel ne u našich, novinka bude nabízena jen ve Francii, Velké Británii, Německu, Belgii, Portugalsku, Španělsku, Itálii, Švýcarsku, Rakousku a Slovinsku.

Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší - 7 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-01Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší - 8 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-02Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší - 9 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-03Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší - 10 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-05Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší - 11 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-08Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší - 12 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-09Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší - 13 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-10Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší - 14 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-11Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší - 15 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-12Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší - 16 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-13Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší - 17 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-14Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší - 18 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-15Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší - 19 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-16Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší - 20 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-17Renault Mégane RS Trophy: nejsilnější, ale ne nejostřejší - 21 - Renault-Megane-RS-Trophy-2011-predstaveni-18
Renault Mégane RS Trophy 2011

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.