Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault představil neobvyklé nové motory. Jde o diesely s větším objemem než dosud
1.12.2018 | Petr Miler
Francouzi jako by se vzepřeli trendům a míří přesně opačným směrem, než je dnes obvyklé. S diesely nekončí, ale nabídnou hned čtyři nové, do jednoho mají větší objem než dosud.
Pokud bychom měli jmenovat dva jednotící trendy posledních let na poli vývoje automobilových motorů, pak jde jednoznačně o snižování jejich zdvihového objemu a nahrazování dieselů jinými alternativami. V různých třídách jsou jejich projevy různě znatelné, ale jeden příklad za všechny - i současnou Škodu Fabia jste si po jejím příchodu na trh mohli koupit se čtyřválcovými benzinovými motory a diesely, dnes vám při její koupi nezbude než se smířit s litrovým benzinovým tříválcem, žádná alternativa neexistuje.
Je to možná extrémní případ, ale ani jiným výrobcům a jiným třídám aut se zejména downsizing nevyhýbal. Pokud se podíváme třeba k Renaultu, i ten zašel velmi daleko - svůj nepovedený tříválec 0,9 nadělil kde čemu a modelu střední třídy Talisman dal jako vrcholný motor diesel 1,6. Člověk by po všem, co se dosud událo, nečekal, že se na tomto vývoji něco změní, ale změnilo se a právě u Renaultu.
Právě ten nyní představil čtveřici nových motorů a na dnešní dobu jsou opravdu neobvyklé. Čekali bychom něco jako dvouválcové benziny 0,8 s elektromotorem, realita je ale úplně jiná. Jde o čtyři čtyřválcové diesely, které jsou všechny objemnější než dosud vrcholný motor pro Talisman a všechny svým objemem překonávají pohonné jednotky, které nahrazují.
Nejvíce toho Francouzi řekli o novém 2,0 dCi, který detailně rozebírají prezentační obrázky níže. Je vybaven jedním turbodmychadlem a celou řadou dílčích vylepšení včetně třeba senzoru rychlosti otáčeni turba pro co nejvyšší výkon, výkonnějším chladičem nasávaného vzduchu nebo novými materiály s nižším třením. Vše pochopitelně pro co nejnižší spotřebu a nejlepší emise. Vzhledem k tomu, že motory teprve čekají na nasazení v konkrétních modelech (jistě Espace a Talisman, tušíme ale i Mégane GT), vám nemůžeme sdělit žádná konkrétní data týkající se spotřeby, výkony ale známe - motor bude k dispozici jako dCi 200 a dCi 160 a nabídne logicky 200 resp. 160 koní výkonu spolu s 400 resp. 360 Nm točivého momentu.
Právě druhá varianta v nabídce nahradí dosavadní 1,6 dCi Twin Turbo a představuje tedy celkem plnotučný „upsizing” - objem motoru letí nahoru o 25 %. Maximální výkon zůstává stejný, točivý moment je o 20 Nm vyšší. Díky systému katalytické redukce (vstřikování močoviny alias AdBlue) má mít i minimální emise dnes tak sledovaných NOx a díky dalším vylepším má být velmi „čistý” i při studených startech. Grafika níže vám odhalí více.
Další novinkou jsou diesely dCi 120 a dCi 170, které nabídnou menším modelům znovu uhádnutelné výkony 120 a 170 koní. O detaily se v tomto případě Renault zatím nepodělil, jde ale o čtyřválcový motor o objemu 1,7 litru s jedním turbodmychadlem, který nahradí dosavadní slabší verze agregátu 1,6 dCi s jedním turbem. To už je „upsizing” trochu méně výrazný, i tak ovšem pozoruhodný.
Další podrobnosti nám francouzská automobilka sdělí v momentě, kdy budou jednotlivé modely s těmito motory uváděny na trh, což by se mělo stát už na konci letošního roku. „Naslouchali jsme pozorně našim zákazníkům a vylepšili jsme naše auta, abychom lépe splnili jejich požadavky,” říká Guillaume Berthier z vedení Renaultu. Potvrzuje tak, že s příliš malými motory lidé nejsou příliš spokojeni, třebaže v rozhodování Francouzů jistě hrála svou roli i nová metodika měření spotřeby a emisí, která maloobjemovým motorům až tak nepřeje. Ať už ale bylo motivem cokoli, od nás Renault za nové motory sklízí potlesk, přehnaného downsizingu bylo vážně dost.
























Nový motor 2,0 dCi 200 od Renaltu jde proti proudu, sází na vyšší objem a naftu jako jediný zdroj energie
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 09:54 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
