Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault překvapuje, že nikdo nezkopíroval Dacii. Nový Duster tak vlastně není nový
30.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi předpokládali, že touto dobou bude nový Duster na trhu už čelit podobným vozům konkurence. Nestalo se, zařídili se podle toho.
Dnešním dnem se Dacia měla o trochu více rozhovořit o nové generaci SUV Duster. Tak se skutečně i stalo, ačkoliv slovo „trochu“ je třeba několikrát podtrhnout. Z technických informací jsme se totiž dozvěděli prakticky jen jedno - že čelní okno bylo posunuto o 100 milimetrů dopředu a je vzpřímenější. Výsledkem tak je delší a opticky ještě více prostornější kabina. Tím nám ale odhalené technické detaily v podstatě končí.
Je zřejmé, že rumunská automobilka si další trumfy - včetně podoby onoho prostornějšího interiéru - schovává na výstavní debut, jenž proběhne 12. září na autosalonu ve Frankfurtu. Ani tam nás ale podle všeho nečekají velká překvapení. Můžeme sice jen spekulovat, zda nový Duster bude používat tytéž motory jako předchozí provedení, jenže s ohledem na to, že je postaven na téže platformě B0, výraznější odklon nelze očekávat. A k tomu nakonec nedošlo ani v případě vzhledu.
Pokud návrháře koncernu VW Group považujete za líné, pak ti rumunští nejspíše strávili poslední roky na pláži s koktejlem s paraplíčkem v ruce, nikoliv u rýsovacích prken. Změn je totiž minimum a za ten nejmarkantnější lze považovat černé prvky lemů předních blatníků, jenž mají podle Dacie zdůraznit dobrodružnou povahu vozu.
Dále si můžeme povšimnout modifikovaných světlometů, menší proměnou prošla i čelní maska. Větší je pak chromová část nárazníku a kapota motoru dostala výraznější linie. Lehce odlišné lampy a nárazník se pak nastěhovaly dozadu, v případě boků Dacia zmiňuje nové střešní ližiny sahající blíže k čelnímu oknu a také 17palcová kola. Zda ale ta jsou standardem, není jisté.
Ve finále lze dodat ještě příchod nové barvy Atacama Orange, to je ale skutečně slabá náplast na nedostatek vizuálních novinek. Člověk se až musí ptát, proč je nový Duster... tak málo nový. Na to ale bez okolků odpovídá designový šéf celé skupiny Renault Laurens van der Acker, který připouští, že automobilka prostě neměla k větším inovacím důvod.
Doslova řekl, že Francouzi jsou překvapeni, že Duster na trhu stále nemá konkurenci. „Věděli jsme, že dříve nebo později přijde, touto dobou jsme ji ale již očekávali,“ říká van der Acker. A protože se to nestalo, drží se toho, co na trhu stále dobře funguje, pouze to lehce osvěžili. A proč že se do stejného segmentu nikdo jiný nehrne?
Podle van der Ackera za vším vězí cena, kterou se Dacia snaží držet co nejvíce při zemi - nechává tak konkurenci jen minimální prostor působením na stejném kolbišti něco vydělat. „Veškeré úspory přitom nepřichází jen od samotného vozu, důvodem je i obchodní model - kde auta vyrábíme i fakt, že využíváme obchodní sítě Renaultu. Často jsou tak obě značky prodávány pod jednou střechou.“ To vše podle něj vede k úspěchu, který je zjevně těžké zkopírovat.
S tím nelze než nesouhlasit, ostatně takový Volkswagen se o zrod přímé konkurence pro Dacii snaží již několik let. Zatím bez úspěchu. Momentálně se ovšem zdá, že Němci dostali nějaký ten čas k dobru, neboť nové rumunské SUV působí spíše dojmem faceliftu než zcela nové generace...
Nová Dacia Duster výraznou měrou připomíná dosluhující provedení, jak je ostatně patrné na snímku zahrnujícím novinku i předchozí verze. Největší změnou je totiž posunutí čelního okna o 100 milimetrů dopředu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nejnovější články
- Audi by se mělo zbavit svého šéfa, než firmu skutečně přivede ke krachu, jak na 50 procent očekává jeho kolegyně
před 9 hodinami - Smutná doba: Nový safety car pro elektrické formule je rychlejší než samotné formule, to jsme tu ještě neměli
před 10 hodinami - Rusové konečně zahájili prodej motorky, která doprovází Putinovu limuzínu. Je tak drahá, že i těch vznikne jen pár
včera - BMW a Mercedes se děsí toho, že jim EU chce pomoci, veřejně ji prosí, ať to nedělá
včera - Jaguar Land Rover začal posílat zákazníkům přes 4 tisíce Kč za měsíc, aby vůbec měli na pojištění svých aut
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva