Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Revoluční tahač Tesly natočen v akci s těžkým nákladem, zvládá ho jako nic
28.6.2019 | Petr Prokopec
Za elektrický tahač byl připojen návěs o hmotnosti 6 800 kg, na který byly dále naskládané betonové kvádry vážící okolo 16 000 kg. Sprint s nimi Semi nepředvedl, selhání ale rovněž ne.
Na výrobu elektrického tahače Tesla Semi letos nedojde, Elon Musk nedávno suše oznámil, že nejsou baterie, a proto nemá smysl rozšiřovat nabídku modelů. V případě této automobilky odklady nejsou neobvyklé, investoři tak pomalu ani nehnuli brvou.
Nemá ovšem smysl znovu zmiňovat to, co již všichni dávno víme a pojďme se věnovat něčemu novému. To souvisí právě s tahačem Semi, který byl opětovně nachytán při testech. Tentokrát je však celá věc o to důležitější, že vůbec poprvé za sebou novinka Tesly vezla výrazněji zatížený přívěs. Udělat si tak můžeme představu i o jiných jejích schopnostech, nejen o působivé jízdní dynamice, která spočívá ve zrychlení z klidu na stovku za 5 sekund - ovšem v nenaloženém stavu.
Špatně na tom ovšem Tesla Semi není ani ve chvíli, kdy je plně naložena, v té chvíli má akcelerace zabrat 20 sekund. Tahač je v tu chvíli zatížen 80 tisíci librami, tedy 36 287 kilogramy. Taková jsou tvrzení firmy. S nákladem se ale obvykle nesprintuje, důležitější je, jak si čtyři elektromotory umístěné na zadních nápravách dovedou poradit se zatíženým přívěsem.
Souprava na záběrech níťe veze betonové kvádry, z nichž každý váží zhruba 1 800 kilo. Napočítat jich můžeme devět, snadnou matematikou se tak dostáváme na 16 200 kg. K tomu je třeba připočíst hmotnost návěsu, jenž by měla činit přibližně 6 800 kg. Semi tedy za sebou táhne více než polovinu udávané kapacity, a to zjevně bez sebemenšího problému. Na každých 1,6 kilometrů by přitom dle Tesly měly připadnout méně než dvě kilowatthodiny elektrické energie.
Automobilka nabídne dvě varianty, kdy Standard má zvládat 500 km dojezdu a Long Range 800 km dojezdu. Dá se předpokládat, že druhé provedení bude potřebovat daleko větší baterie, které ovšem navýší hmotnost tahače. Tažná kapacita by tím mohla být snížena, a to až o nějakých 9 tun. I tak by ale souprava měla zvládnout přesunout alespoň 27 tun bez lokálních emisí, což je stále potlesku hodný počin.




Tesla Semi se snadno dokáže popasovat i se 23 tunami za zády, i v podobném nasazení ji to sluší
Zdroj: Torque News@Youtube
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
dnes
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 5 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 6 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 8 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 9 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
