Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rezvani Beast plně odhaleno. Má 507 koní na 748 kg a cenu vyšší než 911 GT3
16.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Ariel Atom s kalifornskou karoserií stovku nepřekvapivě zdolá již za 2,7 sekundy. Zájemci si však musí připravit 4 miliony korun.
O novém supersportu z Kalifornie jsme začali poprvé mluvit před více než rokem. Krátce na to Ferris Rezvani svou novinku také odhalil, přičemž do placu dal i řadu technických údajů a informací o ceně. Od té doby však proteklo Vltavou moře vody, díky čemuž se mnohé změnilo. Tedy stran faktu, že kreace zvaná Beast stojí na základech britského Arielu Atom. Stejně jako loni pak i letos můžeme hovořit o 2,4litrovém pohonném ústrojí, které dává až 507 koní. Na slabší verze však prozatím můžeme zapomenout, stejně tak je třeba počítat i s navýšením ceny.
Začněme ale pěkně od začátku tím, že hodíme očkem po karbonové karoserii navržené Samirem Sadikhovem. Ten zatím sice není tak známý jako třeba Luc Donckerwolke, nicméně za sebou již má soutěž Ferrari World Design Contest, ve které s projektem Xezri skončil druhý. Beast je jeho produkční prvotinou, přičemž spíše než Vzpínajícího koníka připomíná vozy Lamborghini, a to zejména čelními vstupy vzduchu. Kromě toho tu pak máme klínovitou karoserii či výrazné boční prolisy.
Kabina je na první pohled vcelku spartánská, kromě záplavy karbonových vláken, z nichž jsou sedačky, volant i palubní deska, zde totiž mnoho věcí není viditelných. Nicméně součástí multimediálního systému je třeba Apple CarPlay. Více než to by ovšem zájemce měla zajímat přítomnost manuální převodovky, která slibuje intenzivní řidičské zážitky. Než se ovšem dostaneme k motorovému prostoru a datům o zrychlení, jen dodáme, že onen volant je s hmotností 300 gramů lehčí než u Formule 1.
Pod přední kapotou pak trůní v úvodu zmiňovaný 2,4litrový čtyřválec původem z Hondy Civic Si, který ovšem prošel řádným přepracováním. Zároveň byl spřažen s kompresorem i turbodmychadlem, pročež se nemůžeme divit výkonu 507 koní. Tato síla míří na zadní kola, přičemž kombinována je s hmotností 748 kilogramů. Oproti dárcovskému Atomu tedy Rezvani Beast nabralo 136 kil.
I přes tento nárůst tu ovšem máme poměr 678 koní na tunu, který stojí za zrychlením z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) za pouhých 2,7 sekundy. Nejvyšší rychlost pak šplhá na 266 km/h, za tyto výkony však musíte zaplatit nemalých 165 000 USD (cca 3 992 100 Kč). Tedy o 847 tisíc korun větší sumu, než jakou za mořem dáte za Porsche 911 GT3.
Finální volba je tedy na vás, přičemž my jen dodáme, že Rezvani Beast dostalo do vínku 19palcová kovaná kola obutá do pneumatik o rozměru 235/35 vpředu a 295/30 vzadu. Objednávky je přitom možné do kalifornského ústředí adresovat již nyní, výroba na zakázku zabere osm až dvanáct týdnů.









































































Rezvani Beast dostalo do vínku 678 koní na tunu. Za tento poměr ale musíte zaplatit takřka čtyři miliony korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
včeraVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprak mistrem světa ačkoliv Bulega vyhrál i potřetí 19.10.2025
- Aprilia se dočkala: Vyhrál Raul Fernandez 19.10.2025
- Vítězem Masia, 18. Vostatek 19.10.2025
- Herrera slaví titul 19.10.2025
- Titul pro čínský motocykl Kove, Fernandez mistrem světa 19.10.2025
Nejčtenější články
Tušíte, kdo teď nabízí tohle auto s tak luxusním interiérem? Jde o vůz levné značky, žádný Rolls-Royce ani Bentley
20.9.2025Fiat se po pěti letech nabízení nesmyslů vrací ke kořenům, jeho nová speciální 500 oslní už tím, co má pod kapotou
20.9.2025Řidič s ukradeným autem skočil přes zvedací most, aby unikl policii. Nikdo z policistů si to netroufl napodobit
20.9.2025S auty se BMW snaží, nový model prodeje obcházející dealery a trestající zákazníky ale může všechno zabít
20.9.2025K mání je jeden z posledních skutečných Trabantů jako stále úplně nové auto. Na tachometru nemá nic, na cenovce raketu
21.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva