Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rezvani Beast plně odhaleno. Má 507 koní na 748 kg a cenu vyšší než 911 GT3
16.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Ariel Atom s kalifornskou karoserií stovku nepřekvapivě zdolá již za 2,7 sekundy. Zájemci si však musí připravit 4 miliony korun.
O novém supersportu z Kalifornie jsme začali poprvé mluvit před více než rokem. Krátce na to Ferris Rezvani svou novinku také odhalil, přičemž do placu dal i řadu technických údajů a informací o ceně. Od té doby však proteklo Vltavou moře vody, díky čemuž se mnohé změnilo. Tedy stran faktu, že kreace zvaná Beast stojí na základech britského Arielu Atom. Stejně jako loni pak i letos můžeme hovořit o 2,4litrovém pohonném ústrojí, které dává až 507 koní. Na slabší verze však prozatím můžeme zapomenout, stejně tak je třeba počítat i s navýšením ceny.
Začněme ale pěkně od začátku tím, že hodíme očkem po karbonové karoserii navržené Samirem Sadikhovem. Ten zatím sice není tak známý jako třeba Luc Donckerwolke, nicméně za sebou již má soutěž Ferrari World Design Contest, ve které s projektem Xezri skončil druhý. Beast je jeho produkční prvotinou, přičemž spíše než Vzpínajícího koníka připomíná vozy Lamborghini, a to zejména čelními vstupy vzduchu. Kromě toho tu pak máme klínovitou karoserii či výrazné boční prolisy.
Kabina je na první pohled vcelku spartánská, kromě záplavy karbonových vláken, z nichž jsou sedačky, volant i palubní deska, zde totiž mnoho věcí není viditelných. Nicméně součástí multimediálního systému je třeba Apple CarPlay. Více než to by ovšem zájemce měla zajímat přítomnost manuální převodovky, která slibuje intenzivní řidičské zážitky. Než se ovšem dostaneme k motorovému prostoru a datům o zrychlení, jen dodáme, že onen volant je s hmotností 300 gramů lehčí než u Formule 1.
Pod přední kapotou pak trůní v úvodu zmiňovaný 2,4litrový čtyřválec původem z Hondy Civic Si, který ovšem prošel řádným přepracováním. Zároveň byl spřažen s kompresorem i turbodmychadlem, pročež se nemůžeme divit výkonu 507 koní. Tato síla míří na zadní kola, přičemž kombinována je s hmotností 748 kilogramů. Oproti dárcovskému Atomu tedy Rezvani Beast nabralo 136 kil.
I přes tento nárůst tu ovšem máme poměr 678 koní na tunu, který stojí za zrychlením z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) za pouhých 2,7 sekundy. Nejvyšší rychlost pak šplhá na 266 km/h, za tyto výkony však musíte zaplatit nemalých 165 000 USD (cca 3 992 100 Kč). Tedy o 847 tisíc korun větší sumu, než jakou za mořem dáte za Porsche 911 GT3.
Finální volba je tedy na vás, přičemž my jen dodáme, že Rezvani Beast dostalo do vínku 19palcová kovaná kola obutá do pneumatik o rozměru 235/35 vpředu a 295/30 vzadu. Objednávky je přitom možné do kalifornského ústředí adresovat již nyní, výroba na zakázku zabere osm až dvanáct týdnů.









































































Rezvani Beast dostalo do vínku 678 koní na tunu. Za tento poměr ale musíte zaplatit takřka čtyři miliony korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 3 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 11 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva