Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rezvani Beast plně odhaleno. Má 507 koní na 748 kg a cenu vyšší než 911 GT3
16.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Ariel Atom s kalifornskou karoserií stovku nepřekvapivě zdolá již za 2,7 sekundy. Zájemci si však musí připravit 4 miliony korun.
O novém supersportu z Kalifornie jsme začali poprvé mluvit před více než rokem. Krátce na to Ferris Rezvani svou novinku také odhalil, přičemž do placu dal i řadu technických údajů a informací o ceně. Od té doby však proteklo Vltavou moře vody, díky čemuž se mnohé změnilo. Tedy stran faktu, že kreace zvaná Beast stojí na základech britského Arielu Atom. Stejně jako loni pak i letos můžeme hovořit o 2,4litrovém pohonném ústrojí, které dává až 507 koní. Na slabší verze však prozatím můžeme zapomenout, stejně tak je třeba počítat i s navýšením ceny.
Začněme ale pěkně od začátku tím, že hodíme očkem po karbonové karoserii navržené Samirem Sadikhovem. Ten zatím sice není tak známý jako třeba Luc Donckerwolke, nicméně za sebou již má soutěž Ferrari World Design Contest, ve které s projektem Xezri skončil druhý. Beast je jeho produkční prvotinou, přičemž spíše než Vzpínajícího koníka připomíná vozy Lamborghini, a to zejména čelními vstupy vzduchu. Kromě toho tu pak máme klínovitou karoserii či výrazné boční prolisy.
Kabina je na první pohled vcelku spartánská, kromě záplavy karbonových vláken, z nichž jsou sedačky, volant i palubní deska, zde totiž mnoho věcí není viditelných. Nicméně součástí multimediálního systému je třeba Apple CarPlay. Více než to by ovšem zájemce měla zajímat přítomnost manuální převodovky, která slibuje intenzivní řidičské zážitky. Než se ovšem dostaneme k motorovému prostoru a datům o zrychlení, jen dodáme, že onen volant je s hmotností 300 gramů lehčí než u Formule 1.
Pod přední kapotou pak trůní v úvodu zmiňovaný 2,4litrový čtyřválec původem z Hondy Civic Si, který ovšem prošel řádným přepracováním. Zároveň byl spřažen s kompresorem i turbodmychadlem, pročež se nemůžeme divit výkonu 507 koní. Tato síla míří na zadní kola, přičemž kombinována je s hmotností 748 kilogramů. Oproti dárcovskému Atomu tedy Rezvani Beast nabralo 136 kil.
I přes tento nárůst tu ovšem máme poměr 678 koní na tunu, který stojí za zrychlením z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) za pouhých 2,7 sekundy. Nejvyšší rychlost pak šplhá na 266 km/h, za tyto výkony však musíte zaplatit nemalých 165 000 USD (cca 3 992 100 Kč). Tedy o 847 tisíc korun větší sumu, než jakou za mořem dáte za Porsche 911 GT3.
Finální volba je tedy na vás, přičemž my jen dodáme, že Rezvani Beast dostalo do vínku 19palcová kovaná kola obutá do pneumatik o rozměru 235/35 vpředu a 295/30 vzadu. Objednávky je přitom možné do kalifornského ústředí adresovat již nyní, výroba na zakázku zabere osm až dvanáct týdnů.
Rezvani Beast dostalo do vínku 678 koní na tunu. Za tento poměr ale musíte zaplatit takřka čtyři miliony korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 2 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 4 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 6 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 16:22 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22