Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rinspeed XchangE: přepracovaná Tesla Model S řidiče nepotřebuje
18.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Americký sedan dostal sedadla, jež dovolují až 20 různých konfigurací. Volant lze pak pro změnu přesunout do středu palubky.
Ještě někdy do roku 2007 se švýcarská firma Rinspeed zvládala držet při zemi. Alespoň tedy v rámci své tuningové divize, která si na paškál brala hlavně vozy Porsche. Poté však do hry vstoupil Kourosh Mansory, který dané oddělení zařadil do svého impéria. Zakladatel Rinspeedu Frank M. Rinderknecht měl tak náhle dostatek financí na jedné straně a spoustu volného času na straně druhé. Značka tak záhy začala produkovat jeden futuristický koncept za druhým, přičemž extravagantní styling nebyl jedinou spojnicí mezi nimi, tou další byla nulová šance na sériovou výrobu.
Prakticky v tom samém duchu se nese také nejnovější kreace nazvaná XchangE, o jejímž příchodu jsme se nedávno zmiňovali. Ve srovnání s předchozími koncepty zde ovšem evidujeme jistý odklon. Švýcarská novinka totiž kupodivu nevznikla na čistém papíře, ale přepracováním Tesly Model S. Díky tomu by tak klidně do výroby zamířit mohla. Skutečnost je však jiná, neboť vůz má pouze demonstrovat budoucnost autonomního řízení.
Podle Franka Rinderknechta se vývoj ubírá právě tímto směrem. Dosud však nikdo nevěnoval potřebám řidiče, který se již nebude věnovat samotnému řízení. Přepracován tak byl především interiér, kterému dominují unikátní sedadla podobná těm z vyšších leteckých tříd. Ty lze libovolně posunovat, přetáčet či naklánět, přičemž vybírat můžete z 20 různých konfigurací (podle značky jde o světový rekord).
S touto úpravou pak souvisí implementace speciálního volantu TRW, který dokáže rozpoznávat otisky majitele a má ve spodní části zasazeno ovládání převodovky. Vyjma toho jej ovšem lze při volbě autonomního řízení odsunout doprostřed kabiny, kde vás nebude omezovat v pohybu. V té chvíli pak můžete lépe vychutnávat informace, jež zobrazuje 1,2 metru široký digitální pás táhnoucí se přes celou palubku.
Není to ovšem jediný displej ve voze, další, s 32palcovou uhlopříčkou, najdete vzadu. Určen je hlavně pro zábavu na palubě, snadno ovšem skrze něj (a díky připojení k internetu) lze komunikovat se světem. Možný je i konferenční hovor s vícero účastníky, díky čemuž švýcarská automobilka svou kreaci popisuje jako „kancelář na kolech“. Veškerý tok dat by přitom měl být ochráněn před venkovním vlivem.
Z dalších doplňků lze pak jmenovat audio systém Harman Kardon, se kterým přichází hodinky Patravi TravelTec zasazené do průhledného glóbu. Sáhnout můžete také po kávovaru Amici a střechu zdobí revoluční panel Plexiglas s leštěným povrchem, jež odráží paprsky podle lomu světla. Změny exteriéru se omezily na nová 20palcová kola Borbet.
Slavnostní debut novinky je jako obvykle naplánován na ženevský autosalon, kde se zřejmě dozvíme i další plány Franka R. Jak jsme ovšem zmínili již v úvodu, stejně jako devatenáct předchozích konceptů, i projekt XchangE zřejmě zamíří k ledu a nikoliv k veřejným dobíjecím stanicím.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.














V upravené Tesle se jen vezete, ne nutně sami
Nový koncept značky Rinspeed vznikl přepracováním Tesly Model S. Oproti standardu ovšem dostal unikátní vnitřní sedadla a volant
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zkouší napravit prodeje svého největšího propadáku pravým opakem toho, čím je zkusilo před pár roky nakopnout
před 2 hodinamiLevný Číňan rozmázl drahé evropské elektromobily na nejtěžším okruhu, s 1 550 koňmi je ale pořád o parník horší než 525koňové spalovací auto
před 3 hodinamiProdeje prvního elektrického Rolls-Roycu se propadají o 60 procent z roku na rok, majitelé během hrstky kilometrů tratí miliony
včeraLegendární japonský sporťák otočil hru. Býval Ferrari pro chudé, nyní se prodává násobně dráž než dobová Ferrari
včeraElektrická auta zůstanou jen hrobem promrhaných miliard eur, říká studie banky, která vyděsila manažery automobilek
včera
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.12. 09:33 - denis
- BMW Divize 06.11. 16:44 - pavproch
- Politický koutek 06.11. 16:29 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 06.11. 15:19 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.11. 12:35 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.10. 22:23 - Truck Daškam
- GTD + STI 06.10. 15:25 - Stepan
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.10. 11:51 - pavproch