Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rinspeed microMax detailně: minibus pohání motor z vysokozdvižného vozíku
19.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Švýcarské mini-MHD od Franka Rinderknechta dostala pohon ze skladové techniky, v případě zájmu se může dočkat i výroby.
Poslední úlet švýcarské společnosti Rinspeed nazvaný microMax, který má být jakousi devalvovanou obdobou prostředku městské hromadné dopravy, jsme premiérově představili loni v prosinci, kdy nechal majitel společnosti Frank M. Rinderknecht zveřejnit na svůj nový stroj první upoutávku. Dva týdny před startem ženevského autosalonu, kde bude vůz vystaven, zde máme kompletní set fotek, videosnímek i podrobnější technické parametry.
Studie microMax je dlouhá pouze 3,7 metru a je tedy o celých třicet centimetrů kratší než běžná Škoda Fabia. Přesto najde na palubě Rinseedu místo až pět osob, ačkoli s pohodlím to už tak horké nebude. V krychlovité kabině s přístupem vyřešeným pomocí dveří připomínající ty v autobusech si totiž posádka normálně nesedne. Cestující jsou za jízdy v polosedu, polostoji a především zážitek z řízení s volantem „na kolenou“ patrně nebude z těch, které byste mohli nazvat zábavným.
Díky extrémní výšce vozu až 2,2 metru, má posádka tolik místa nad hlavami, že se může postavit přímo v interiéru. Zní to poněkud divně, v microMaxu je však nainstalován kávovar a lednička, takže důvod k menší „procházce“ se zde asi najde. Tím však vzrušení z pobytu na palubě asi končí, i když příznivci surfování na internetu by to mohli díky integrovaným tabletům vidět poněkud jinak.
Jak jste jistě sami poznali, Rinspeed microMax velké ambice jezdit mimo město nemá, ale i kdyby, se svou pohonnou jednotkou si toho moc dovolit nemůže. Kapacita akumulátorů, ani jejich typ známý není, vozík je však poháněný elektromotorem o výkonu jen 38 koní, který společnost Linde Material Handling montuje do svých vysokozdvižných vozíků.
Pokud máte dojem, že jde o vtip, tak není, Rinspeed se dokonce netají zájmem nabídnou případným zájemcům výrobu. Prodejní cena microMaxu by se pak měla v závislosti na provedení, počtu sedadel a pohonné jednotky pohybovat od pět do deset tisíc Eur.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Vůz dostal jako primární zdroj tepla nezávislé topení Eberspächer, které za hodinu spotřebuje 0,16 litru etanolu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB