Rusové představili nový polární autobus, většinu auta na něm zabírají kola

Potřeba pohybu v neobvyklých podmínkách volá po neobvyklých konstrukčních řešeních. Tak se stalo, že autobus určený pro ježdění za polárním kruhem nepřipomíná nic, co známe.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Rusové představili nový polární autobus, většinu auta na něm zabírají kola

5.6.2019 | Mirek Mazal

Rusové představili nový polární autobus, většinu auta na něm zabírají kola

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Potřeba pohybu v neobvyklých podmínkách volá po neobvyklých konstrukčních řešeních. Tak se stalo, že autobus určený pro ježdění za polárním kruhem nepřipomíná nic, co známe.

Ruské automobilové inženýrství nespí a naopak se snaží držet tempa vývoje udávaného západem. Moderní trendy se aktuálně velí věnovat se elektromobilům a autonomnímu řízení, proto automobilka Volgabus zapracovala na vlastním polárním autobusu s částečně elektrickým pohonem, který se dokáže pohybovat i bez řidiče za volantem. Zajímavý ale není zdaleka jen tím.

V prvé řadě si dokáže získat pozornost svým vzhledem. Terénní autobus má ohromná kola s nízkotlakými pneumatikami, která tvoří snad většinu vzhledu auta. Právě ta jej ale dokáží komfortně přenést přes překážky, kterých na cestách daleko od civilizace není nikdy málo.

Konstrukce karoserie je stvořena z ocelových trubek a vnější panely karoserie jsou tvarovány z umělé hmoty. Prototyp je schopný jezdit na sněhu i ledu, aniž by povrch praskal pod vysokým tlakem těžkého dopravního prostředku. Přepravník na sever může také plavat na vodě a podle tvůrců zvládne překonávat vertikální překážky vysoké až 1,6 metru a jámy široké dva metry.

Výrobce z města Volžskij nezapomněl projevit ruskou hrdost. „Polární autobus byl zcela vyvinut v Rusku a byl vytvořen s využitím domácích komponentů, technologií a softwaru. Díky prostorovému vidění, vestavěným navigačním nástrojům a systémům umělé inteligence je vozidlo schopno pohybovat se zcela nezávisle.“

Pohon 4x4 zajišťuje hybridní jednotka složená ze dvou naftových generátorů a trakčních synchronních elektromotorů. Lithiové baterie dovedou ukládat energii na maximální dobu bezpilotního pohybu trvající až 120 hodin čistého času. Do útrob polárníka by se mělo vejít devatenáct osob.

Přesný datum dodávek pojízdných exemplářů není znám, protože se tvůrci potýkají s testovacími problémy. „V Rusku nejsou právní předpisy týkající se regulací bezpilotních vozidel, proto nemůžeme provádět zkoušky v reálných podmínkách na běžných silnicích,“ vysvětlil situaci tiskový servis podniku Volgabus. S verzí, která se spolehne na stále ještě obvyklou lidskou obsluhu by ale Rusové měli být hotovi ještě letos.


Rusové představili nový polární autobus, většinu auta na něm zabírají kola - 1 - Volgabus hybrid do polarnich oblasti foto 01Rusové představili nový polární autobus, většinu auta na něm zabírají kola - 2 - Volgabus hybrid do polarnich oblasti foto 02Rusové představili nový polární autobus, většinu auta na něm zabírají kola - 3 - Volgabus hybrid do polarnich oblasti foto 03Rusové představili nový polární autobus, většinu auta na něm zabírají kola - 4 - Volgabus hybrid do polarnich oblasti foto 04
Takto vypadá nový polární speciál Rusů. Hybrid pro přepravu osob daleko od civilizace je svérázný už napohled

Zdroj: Volgabus

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.