Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat

O tom, co je nejrychlejší, se můžeme dlouze teoreticky přít a nebo postavit různá srovnatelná auta vedle sebe. Ze srovnání benzinů, hybridu a elektromobilu konzervativní jedinci nebudou mít radost.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat

5.3.2019 | Mirek Mazal

Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

O tom, co je nejrychlejší, se můžeme dlouze teoreticky přít a nebo postavit různá srovnatelná auta vedle sebe. Ze srovnání benzinů, hybridu a elektromobilu konzervativní jedinci nebudou mít radost.

Postavit do přímého srovnání čtyři více jak šestisetkoňové automobily dokáže jen málo renomovaných novinářů. Mat Wilson z Carwow se ale pro podobné akce narodil a jeho rukama pravidelně procházejí ty nejlepší vozy současných i zapomenutých generací. Má tak šanci natáčet přímá srovnání aut, která by se na volné ploše s odvážnými řidiči náhodou asi nikdy nesetkala.

Poslední dílo proti sobě svedlo ty nejžhavější kandidáty na nejlepší sedan, pokud takto můžeme nazvat i Porsche Panamera. Druhý jmenovaný stroj na letiště přijel s hybridní technikou, kterou zastupuje osm válců, pár turbodmychadel a elektromotor. Celkový výkon čtyřlitrové spalovací jednotky s elektrikou dosahuje 500 kW (680 koní) a 850 Nm, což je u čtyřkolky s automatem a váhou 2 385 kilogramů technika zrychlující na stovku za 3,4 sekundy.

Mat Wilson zařídil půjčení ještě dalších tří podobně silných rivalů. Na místo se dostavilo BMW M5 Competition s 4,4litrovým osmiválcem vpředu, dvěma turby, výkonem 460 kW (625 koní) a 750 Nm. Opět obě poháněné nápravy na sobě nesou tíhu osmistupňového automatu, který přidává svůj nemalý podíl k celkové hmotnosti 1 930 kilogramů. Mnichovský supersedan umí 100 km/h za 3,3 sekundy.

Adresu letiště našel také čtyřdvéřový Mercedes-AMG GT 63 S vybavený čtyřlitrovým V8 se dvěma turby o výkonu 470 kW (639 koní) a 900 Nm. Automat převádí energii pravověrného benzínového motoru na všechna kola, která mají co dělat s trakcí při sprintu na stovku za rovné tři sekundy. Váha novinky od Mercedesu dosahuje 2 120 kilogramů.

Čtvrtým a posledním účastníkem srovnání se stal čistokrevný elektromobil Tesla Model S P100D. Možný nástupce všech spalovacích technologií dnes umí z baterií výkon 451 kW (613 koní) a 980 Nm. To katapultuje auto na 100 km/h za rekordních 2,7 sekundy, k nejlepším předpokladům v testu pomáhá pohon 4x4.

Nával čísel zbývalo přeměnit na porovnání skutečných dovedností. Na čtvrt míle to byl těsný závod, ale nakonec zvítězila moderna v podání sněhově bílé Tesly. Svištící elektro doháněl burácející Mercedes, Porsche a poslední BMW. Ikona řidičů zklamala, musela se sklonit před všemi, i před hybridem. Další sprint s letmým startem z 80 km/h potvrdil dominanci Modelu S, kterému funěl na záda GT 63. Znovu vyhrál okamžitý nástup dostatku energie z baterií. Modely Panamera a M5 si rozdělily třetí a čtvrtou příčku.

Následoval klasický test brzdové soustavy z rychlosti 113 km/h. V jeden okamžik všichni zadupli brzdový pedál a čekali na délku ujeté dráhy. Řidič Tesly stál na místě, když ostatní ještě pevně svírali vzpírající se volant. Reputaci si lehce očistilo BMW, déle brzdilo těžké Porsche a nejdelší brzdnou dráhu potřeboval Mercedes.

Pestrou zkoušku technologii a protilehlých světů ovládla Tesla. Všechny vybrané disciplíny americký elektromobil předvedl nejlépe. Dynamika a brzdy Modelu S v tomto případě nenašly přemožitele.


Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 1 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 01Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 2 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 02Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 3 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 03Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 4 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 04Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 5 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 05Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 6 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 06Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 7 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 07Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 8 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 08Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 9 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 09Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 10 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 10Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 11 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 11Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 12 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 12Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 13 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 13Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 14 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 14Benzin, hybrid, nebo elektřina? Srovnání dynamiky různých pohonů umí zklamat - 15 - Tesla Model S vs AMG GT 63S vs Panamera Hybrid vs BMW M5 srovnani 15
Britové otestovali zrychlení a brzdění čtyř výkonných automobilů. Nejlépe se prezentovala Tesla Model S P100D

Zdroj: carwow@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše